Wat je even kwijt wilt #3

Wow haha dat je dit is opgevallen. Ik heb inderdaad wel wat met dieren. Heb ook overwogen om dierenarts assistent te worden maar nadat ik de dierenarts heb moeten helpen om mijn eigen hond te hechten omdat het een spoedgeval was en er geen assistente was heb ik daar van af gezien. De leuke kant spreekt me wel aan maar met bloed heb ik niet zoveel.

Nu wordt het best freaky haha. Nu lijkt het haast alsof je me echt kent. Maar mijn tweede plan was om gedragstherapie bij honden te geven of om honden in te zetten voor therapie met mensen. Daar had ik me al een beetje in verdiept maar daar is dus een opleiding voor nodig en vervolgens is het vrijwel allemaal op vrijwillige basis. Had het daar met de dierenarts en met iemand van hondenschool over gehad. Dat laatste leek me trouwens ook leuk maar ook die mensen hebben er allemaal werk naast en hondenschool is dan eerder voor erbij. Er zitten hier ook echt teveel hondenscholen in de buurt. Dat loont zich sowieso niet. En die opleidingen tot gedragstherapeut voor dieren zijn duur en hebben dus geen garantie op een baan dus dat is iets wat ik eventueel later erbij zou kunnen doen als ik wel een baan heb zodat ik tenminste wel nog een backup heb zeg maar.

Een hondenuitlaatservice is misschien wel een idee, zou me erg leuk lijken zelfs, alleen weet ik niet of hier echt vraag naar is. Ik woon in een dorp en de meeste mensen hebben een tuin waar hun hond vaak overdag in kan. Er zijn hier ook nooit oproepen voor in de buurt. Tenminste niet via de bekende wegen als buurtblad en fb pagina’s. Weet ook niet echt hoe ik dat moet aanpakken eigenlijk. Gewoon een advertentie plaatsen ofzo?

Dat is wat ik bedoel met therapie voor mensen met behulp van dieren. Dat is een beetje een ruim begrip want kan met ouderen, kinderen, jongeren, volwassenen met diverse “problemen”. Alleen daar is dus een opleiding voor nodig en bij een aantal opleidingen is een speciaal door hun gekeurde hond ook verplicht. Dat is voor mij nu niet haalbaar want de opleiding alleen al is duur, plus die zitten ver weg dus veel reizen met hond, en die moet dan ook nog door hun gekeurd worden dus kan niet met iedere de beste hond.

Vrijwilligerswerk heb ik me voor aangemeld maar heb nog niks gehoord. Oa voor een woonkamerproject en voor het bejaardencentrum. Die moeten nog opgestart worden dus daar hoop ik snel iets van te horen.
Het liefst zou ik dieren combineren met vrijwilligerswerk maar het asiel is hier te ver vandaan. Dan ben ik meer kwijt aan reiskosten dan ik me op dit moment kan veroorloven

1 like

k heb vrijdag een dagbruiloft. Het is ook nog eens bij ze thuis en ik denk in tenten. De ceremonie zal ook wel in de tuin zijn. Pfff

Eigenlijk zou ik echt even moeten gaan sporten na vier dagen vakantie, maar het is zo fucking warm dat ik daar eigenlijk echt geen zin in heb… Als het niet warm was had ik vast wel een ander excuus, maar toch. Bleh.

Maar hij is militair kan hij z’n trackingskills niet gebruiken :o

3 likes

Ik snap wat wat je bedoeld maar daar zijn alsnog eisen voor. Daar moet je nog een papiertje voor hebben en aan kunnen tonen dat zowel jij als je hond of ander dier geschikt zijn. Is natuurlijk ook wel logisch, ik zou mijn kind ook niet bij ieder random dier laten.
Zelfs toen mijn hond in het verleden een keer mee is geweest naar mijn oude werk moest ik vanalles tekenen en aan kunnen tonen dat hij voldeed aan bepaalde eisen.
Voor konijnen geld dat natuurlijk niet maar dat zijn dan eerder knuffelmiddagen dan dat je daadwerkelijk iets aan iemand leert zeg maar

1 like

Ik ben ook lamlendig vandaag. Moet cakejes bakken omdat ik maandag ga trakteren. Echt geen zin in en nu al spijt dat ik niet gewoon wat kant en klaars heb gehaald.

Ja jouw kennis en enthousiasme vallen op (positief)! :blush: Wat goed dat je al een beetje weet welke kanten wel en niet bij jou passen. En wow wat grappig dat je dat ook echt van plan was! Ik kan je verzekeren dat ik je echt niet ken haha, geen zorgen.

Misschien kun je gewoon een keertje langs gaan bij al die hondenscholen en gewoon eerlijk zeggen dat je geen opleiding of iets hebt gedaan maar dat je wel goed bent met honden en daar graag wilt werken om ervaring op te doen? Ook al is het maar een paar uurtjes per week. Dan kun je alvast sparen voor die opleiding als je die wilt doen. En zo bouw je ook gelijk een netwerk op, dat is zo belangrijk. Wie weet zit daar weer iemand die jou een kans kan bieden op iets nieuws.

Ik heb het idee dat je iemand bent die dingen heel grondig overdenkt, wat op zich goed is, maar misschien belemmert het je ook een beetje? Je noemt allerlei dingen die kunnen zorgen dat die opties misschien geen succes worden. Maar aan de andere kant kun je nooit weten wat er allemaal op je pad kan komen! De perfecte kans zonder enig nadeel of risico bestaat niet, soms moet je gewoon dingen proberen :blush:

Edit: ho sorry nu vergeet ik het gedeelte over de uitlaatservice. Ik denk dat je gewoon een advertentie kunt plaatsen op de lokale Facebookpagina inderdaad, misschien ook flyers maken en bij mensen in de bus stoppen of in de supermarkt hangen op zo’n prikbord? Mijn ervaring met dit soort dingen is dat als je eenmaal 1 of 2 reacties hebt, het er steeds meer worden door mond-tot-mondreclame!

9 likes

Vannacht is de kanarie die ik van mijn overleden oma had ‘overgenomen’ gestorven.
En ik ben er zo verdrietig van, ook omdat het ook nog een stukje van haar was, zeg maar.

4 likes

Haha nee was al aan het denken maar kan me niet voorstellen dat iemand die mij kent hier zit. Sowieso niemand die me echt goed kent haha.

Hm ja dat is wel een idee ookal zijn die scholen ook meestal maar 1 avond of ochtend per week open. Eentje zit hier 2 straten verder. Zal eens kijken of die mogelijkheden hebben.

Dat overdenken klopt wel. Maar dat komt ook omdat ik in het verleden altijd zoiets had van ik zie wel maar dat heeft me ook nooit verder geholpen en vaak zelfs tegengewerkt dus daarom ben ik daar nu wel anders in. Misschien te voorzichtig.

Hondenuitlaatservice lijkt me wel echt een leuk idee. Ga kijken wat ik daarmee kan doen. Laat ook al regelmatig de honden van iemand hier uit de straat uit alleen is dat vrijwillig.

Thanks in ieder geval!

Ik sta op het station en iemand spreekt me aan met “… van je jurk staat omhoog”. Ik dacht echt dat ik in mn blote kont stond maar hij bedoelde het label :crazy_face:

3 likes

Mijn mama mist me omdat ze me een maand niet ziet. Nu zat ze heel naar te appen en problemen te zoeken dus heb haar net maar gebeld. Ik heb zo moeten huilen sloeg echt nergens op, maar mis haar denk ik meer dan ik wilde toegeven. Nu is het een soort van uitgepraat hoop ik

2 likes

Nee helaas, ik ken niemand in het echt die ook van the Gaslight Anthem houdt :sweat_smile: (of is je naam daar niet van haha).

Ja precies, neem een kijkje, je weet maar nooit. Je hoeft ook weer niet bij alles te denken van “ik zie wel”, dat is idd ook niet altijd het beste. Maar door proactief te zijn en soms ondanks de risico’s toch een kans te wagen kun je met een beetje geluk een eind komen.

Heel veel succes :blush:

1 like

Ik ben morgen jarig en heel veel vriendinnen zijn weg. Elk jaar hetzelfde. Nu hoef ik het niet groots te vieren maar iets doen zou toch wel leuk zijn. Mijn vriend is met zijn kinderen dus die is ook druk. We gaan morgen wel uit eten dus daar kijk ik wel naar uit.

4 likes

Jawel haha. Ik ken ook niemand in het echt die the gaslight anthem kent. Pluspunten voor jou!

Dankjewel! Echt super tof dat je mee denkt. @Madrid trouwens ook!

2 likes

Niet? Ik ken vet veel mensen die daar naar luisteren. Maar misschien net in welke scene je zit?

https://www.podiuminfo.nl/concert/30803/ANNIHILATION_TIME_THE_GASLIGHT_ANTHEM_UNION_TOWN/The_Stage_GL/

Omg dit is alweer 10 jaar geleden :open_mouth:

1 like

Oh dat is naar! Is de maand wel bijna om? Is het een idee/mogelijkheid om wat vaker te bellen?

Omg ben je daarheen geweest? Zo jaloers!
Ik wilde begin van dit jaar naar een concert van brian fallon in amsterdam maar niemand wilde mee en was te moeilijk met vervoer.
Zou ze eigenlijk zien op paaspop een paar jaar geleden maar ook daar gooide iemand roet in het eten. Zo stom

Haha, ik zit überhaupt niet in een “scene”, denk ik. Vroeger toen ik een emopuber was, had ik wel vrienden die ernaar luisterden. Dat was zo ongeveer ten tijde van die link :smile: Die MySpace profielen erbij ook echt haha, wat heerlijk jaren '00.

Haha ja. Ik denk dat er 40 of 50 mensen waren. Maar oké, Annihilation Time is mijn aller favorietste band ooit dus ik ging vooral daarvoor. Dat was ook de headliner :joy:

Ga je vrijdag niet?

1 like