Ja maar dan kan ik me ook verschrikkelijk naar voelen voor alle medewerkers die worden ontslagen bij een reorganisatie van een bedrijf. Boycot ik dan die toko ook? Of de zieke kinderen in Afrika? Dan ga ik maar niet meer naar Afrika?
Je kunt toch niet het leed van de hele wereld dragen?
Nee dit is niet lekker kort de bocht?
Of iemand wel of niet bewust bezig is met het milieu hoeft toch niet perse met deze droge situatie te maken te hebben? Iemand kan altijd al begaan zijn met de natuur, of juist niet. In die redenatie zou ik het eerder hypocriet vinden dat je nu opeens wel erom denkt, omdat het op het nieuws is, maar door het jaar heen maakt het je allemaal niet uit. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Maar om nu te pretenderen dat er een gigantische ramp gaat ontstaan gaat mij een beetje te ver
Heb je hem al gebeld?
Kan je niet naar je broer en je nichtje? Zij zijn toch wel te vertrouwen?
Maar je hebt er niet alleen de boeren mee he. Als dit zo door gaat ook jezelf. Nu zijn sommige dingen lastig om te laten. Maar even niet je zwembad vullen is toch niet zo lastig… er zijn zat andere manieren om verkoeling te zoeken.
Hahaha ten opzichte van vanmiddag is het wel drie graden koeler ofzo en ik kan naar buiten zonder hete brandende zon … het is niet veel maar alle beetjes helpen
Ik zat net een bak hotwings naar binnen te werken. Zie ik net toen alles op was dat die dingen al 4 dagen over datum zijn. Living in the edge. Was wel een goed laatste avondmaal
Huhuhuh oke. Einde discussie dan denk ik?
Ik vind dit onredelijk hard eigenlijk. Ik ben het eens met het punt wat je probeert te maken maar je brengt het echt niet op een manier waarop het over gaat komen
Wie niet horen wilt moet maar voelen. Als ik ergens een zwembad zie ga ik er in schijten.
Nou ja de noodzaak om ermee bezig te zijn wordt wel (acuut) groter toch? Ik ben er altijd veel mee bezig maar ik kan me voorstellen dat degenen die dat niet zijn zich in deze situatie toch eens even achter de oren krabben en eens nadenken of ze voor the time being wat kleine aanpassingen kunnen doen.
En ik denk dat de ramp al wel ontstaan is maar dat dit een duidelijk voorbeeld is van een acuut probleem, waar je bovendien concreet je gedrag op kan aanpassen, dus ja… Word echt verdrietig van de hele “na mij de zondvloed” - houding
Dat is misschien wel het hele punt. Het is niet zo dat ze nu maar al die bermen af laten fikken en wel zien wanneer het op houdt. Er wordt gewoon geblust, er zijn gewoon alternatieven en we gaan er niet allemaal aan omdat we een warme zomer hebben. Dat staat ook echt heel duidelijk in dat artikel wat hier eerder werd gepost.
We gaan ook niet dood deze zomer. Maar om dan maar even hersenloos je zwembad te vullen vind ik dom.
Nee. Ik vind je echt niet sympathiek. Deze reactie komt ook gepikeerd over.
Met die waterdiscussie bemoei ik me niet. Ik douche korter, minder, wacht met het wassen van mijn auto, heb geen badje. Wat de gevolgen precies kunnen zijn weet ik niet eens maar als landelijk wordt gevraagd om dit soort dingen te laten dan geloof ik dat het nuttig is. Heb zelf niet “the urge” om anderen te overtuigen. Daar ging mijn reactie ook niet over.
Terwijl ik juist van al die paniekberichten denk: iets nuchtere houding is heus niet erg.
Maar ik ben ook niet in paniek. Ik ben begaan met de medemens en de natuur.
Ik wil een tropenrooster
Maar ik vind het redelijk paniekerig klinken als je mensen gaat verbieden water op een bepaalde manier te gebruiken of hun zwembad te willen bevuilen.
Nja ik vind het gewoon arrogant.
Naja als je als mens niet begrijpt dat dit weer nare gevolgen heeft voor de natuur, ondanks dat het drinkwater niet in gevaar komt, dan denk ik al