Wat je even kwijt wilt #3

Nou ja de noodzaak om ermee bezig te zijn wordt wel (acuut) groter toch? Ik ben er altijd veel mee bezig maar ik kan me voorstellen dat degenen die dat niet zijn zich in deze situatie toch eens even achter de oren krabben en eens nadenken of ze voor the time being wat kleine aanpassingen kunnen doen.

En ik denk dat de ramp al wel ontstaan is maar dat dit een duidelijk voorbeeld is van een acuut probleem, waar je bovendien concreet je gedrag op kan aanpassen, dus ja… Word echt verdrietig van de hele “na mij de zondvloed” - houding :frowning:

8 likes

Dat is misschien wel het hele punt. Het is niet zo dat ze nu maar al die bermen af laten fikken en wel zien wanneer het op houdt. Er wordt gewoon geblust, er zijn gewoon alternatieven en we gaan er niet allemaal aan omdat we een warme zomer hebben. Dat staat ook echt heel duidelijk in dat artikel wat hier eerder werd gepost.

We gaan ook niet dood deze zomer. Maar om dan maar even hersenloos je zwembad te vullen vind ik dom.

10 likes

Nee. Ik vind je echt niet sympathiek. Deze reactie komt ook gepikeerd over.

Met die waterdiscussie bemoei ik me niet. Ik douche korter, minder, wacht met het wassen van mijn auto, heb geen badje. Wat de gevolgen precies kunnen zijn weet ik niet eens maar als landelijk wordt gevraagd om dit soort dingen te laten dan geloof ik dat het nuttig is. Heb zelf niet “the urge” om anderen te overtuigen. Daar ging mijn reactie ook niet over.

5 likes

Terwijl ik juist van al die paniekberichten denk: iets nuchtere houding is heus niet erg.

Maar ik ben ook niet in paniek. Ik ben begaan met de medemens en de natuur.

4 likes

Ik wil een tropenrooster

Maar ik vind het redelijk paniekerig klinken als je mensen gaat verbieden water op een bepaalde manier te gebruiken of hun zwembad te willen bevuilen.

Nja ik vind het gewoon arrogant.

13 likes

Naja als je als mens niet begrijpt dat dit weer nare gevolgen heeft voor de natuur, ondanks dat het drinkwater niet in gevaar komt, dan denk ik al :roll_eyes:

7 likes

Soms word ik echt uit t niks door meiden die ik niet ken mega arrogant aangekeken en ik stoor me daar echt aan. Hoe moeilijk is het nou om gewoon aardig/vriendelijk te zijn tegen mensen ipv zo’n arrogrante kop trekken?

11 likes

Jeetje ik snap niet waarom mensen het zo ingewikkeld vinden om zuinig met water om te gaan

21 likes

Sterker nog het zou je zelfs nog een zweet rug besparen als je dat ding niet op zou zetten.

3 likes

En alsof we allemaal een zwembad hebben, haha

4 likes

Terwijl ik niet helemaal snap waarom mensen zich zo druk maken als een iemand een andere keuze maakt dan jij.
Kijk, ik heb geen zwembad en heb mijn auto al heel lang niet gewassen maar het gaat mij er meer om dat er zo weinig tolerantie is als het gaat om keuzes die mensen maken, verstandig of niet.
Beetje het leven en laten leven

Dat hoeft niet nee, maar als je een punt wilt maken zou het je wellicht kunnen helpen.
Als iemand mij wat uit probeert te leggen en daarbij zegt dat wat ik zeg nergens op slaat en dat ik super egocentrisch ben dan zou ik ook niet mijn best doen om het te begrijpen.
Maar goed. Iedereen is anders :wink:.

5 likes

Dat is niet het hele punt, zie je niet het verschil tussen branden blussen en zwembaden vullen?

2 likes

Ja echt verschrikkelijk is dat he. En nog erger, als je wel vriendelijk goedendag zegt, dat ze je dan aankijken alsof je hartstikke gek bent(zoiets dus: ‘:face_with_raised_eyebrow::unamused:’)

1 like

Jij haalde dat voorbeeld aan. Dus daar reageerde ik op

Hahaha jaa ik zat vanavond ergens iets te drinken met een vriendin en er liepen twee meiden langs die mij super arrogant aankeken? Ik ken ze niet eens? :joy: Heb dat vaker

1 like