Wat je even kwijt wilt #3

Werd net getagd bij een plaatje op facebook met de tekst: Een zusdinnetje is meer dan een vriendin, ze is een deel van je hart.
Echt super lief bedoelt van haar maar word ook echt misselijk van het woord zusdinnetje.

25 likes

Klinkt meer als een beeld proberen over te brengen dat zij hun zaakjes wel op orde hebben qua waterregulatie?

Neemt niet weg dat ik het echt een gek bericht vind.

Die mensen die zo heftig tegen reageren hebben echt geen flauw idee van hoe inmigratiediensten werken en dat het echt allemaal niet zo rechtvaardig verloopt.

3 likes

Haha, dat is helemaal chill als je als kind al meerdere talen leert.
Twijfel nu tussen Babel en volksuniversiteit. Het liefste wil ik Arabisch leren, maar het lijkt mij zo ongelooflijk moeilijk. Voor je het een beetje kan ben je minimaal 5 jaar verder.

Wow, veel BN-ers kunnen echt slecht Engels. Ik kom wel eens op (instagram)profielen terecht van BN-ers die dan een Engelse caption onder hun foto zetten die helemaal niet klopt. Best gĂȘnant.

1 like

Wat ik me afvraag; wordt hij nou niet morgen alsnog op het vliegtuig gezet? Of heeft het wel effect gehad.
Vind het enerzijds een stomme actie maar anderzijds ook dapper.

Ellegirlforum punt nl

Ik las ergens dat hij nu is ingesloten en mogelijk met een privé-jet alsnog wordt gedeporteerd.

Edit: ik vind de reactie van het meisje wel echt typisch ‘Zweeds’. Heel politiek correct.

Ik haat mensen soms echt. Heb al twee dagen op rij last van vertraging met de trein gehad op de terugweg van werk, waardoor ik een uur later thuis was dan normaal. Vandaag bidden dat het goed zou gaan, is gelukt. Loop ik naar m’n fiets, heeft een grapjas hem op slot gezet (en ja de sleutel zat nog in het slot, maar het slot werkte niet omdat die sleutel muurvast zat. Blijkbaar is iemand het toch gelukt
) nu zit de sleutel er nog in maar staat de fiets op slot en is er geen beweging in te krijgen. Dus nu 30 minuten lopend naar huis in deze hitte. Heb m’n zonnebril op maar stiekem moet ik een beetje huilen

Ik vind het ook lastig want sowieso hebben wij denk ik weinig kijk op dit proces in Zweden, maar ik denk ook zo: die man wordt hoe dan ook uitgezet? En nu belast je er inderdaad héél veel mensen mee, sorry maar ik vind dat dit meisje geen goede zet heeft gedaan en ik vind dat ze haar het vliegtuig uit hadden mogen zetten (vraag me af waarom ze dit niet gedaan hebben).
Protestacties vooraf etc zoals je hier in NL ook ziet prima, maar om in een dergelijk geval even eigen rechter te spelen vind ik wel belachelijk?

6 likes

Je verwoord echt wat ik dacht maar dan beter! Leuk ook dat ze nu een hype is op social media maar morgen is iedereen het weer vergeten.

2 likes

Oke dom😂

Hij wordt ongetwijfeld alsnog uitgezet. Dus het is wel zinloos ja, maar ik vind het wel hartverwarmend dat er ook mensen zijn die zich het lot van vluchtelingen aantrekken.

11 likes

Misschien wilde diegene hem voor je op slot zetten en de sleutel bij de gevonden voorwerpen achterlaten, zodat ie niet gepikt werd. Alleen lukte dat dus niet nu. Dat heeft iemand een keer voor mij gedaan toen ik mijn complete sleutelbos per ongeluk in mijn fiets had laten hangen. Diegene had zelfs een briefje tussen mijn bel gepropt dat de sleutels bij de gevonden voorwerpen lagen. Dus misschien was het goed bedoeld!

Zat ik later zelf ook al te denken ja, maar aan de andere kant: heb hem wel aan een dik kettingslot liggen dus het is niet alsof hij zo gejat had kunnen worden. Maarja je weet het idd maar nooit. Vind het iig wel een leukere gedachte haha

Ja dat snap ik ook niet helemaal

Huh bij mij linkt ie nu door naar womentalk? Eerst zag ik een heel andere website

1 like

Maar heb je die behoefte dan omdat je daadwerkelijke een andere mening hebt, of is het omdat je mensen op een (misschien ongebruikelijke) manier wil ‘leren’ niet ongefundeert te spuien? Kijk mensen die roepen: alle vleeseters zijn moordenaars! Of: zonder mijn aankopen bij de Primark zouden die mensen helemaal geen werk hebben! zullen dat vanuit een bepaalde overtuiging doen en als dat dan iets is waar je je in kan vinden ga je daar misschien sneller in mee, zoals nu met het vullen van een zwembadje ondanks de droogte, maar is dat dan je irritatie? (de uitspraken zonder argumentatie en dus niet per se het onderwerp)
Haha hopelijk snap je mijn vraag/uitleg :yum:

1 like

Ben je nou de naam van je eigen site vergeten?

:hearts:

1 like