Dat klopt hier ook wel trouwens, in de randstad is er meer tekort dan op het platteland. Helpt ook niet dat je als leraar zo bar slecht verdient dat je je het niet kunt veroorloven om in de stad te wonen.
Sorry maar je post kwam niet zo leuk over, was misschien mijn verkeerde interpretatie dan. Dankjewel.
Nee maar ik betaal gewoon de volledige behandeling
dat is ook wat ik zei.
Mijn eigen risico staat op 485, stel de behandeling is 200, dan kost de behandeling mij 200. En dat vind ik even kut omdat ik elke maand al 110 euro betaal en nooit zorg nodig heb. En daarna heb ik ook al twee x gezegd dat ik wel achter het systeem sta haha.
Weg ivm privacy
Hij is half afgebroken, dus stuk kies weg maar de wortel er nog in ofzo? Heb er totaal geen last van haha maar de tandarts zei dus dat het echt niet verstandig was om hem te laten zitten. 
Heb hem al meer dan twee jaar denk ik maar ik geloof mijn tandarts wel, is een hele leuke man (mijn oude, hij heeft nu een jonge partner, die vind ik niet leuk hahaha).
what the fuck, mijne waren 80 euro, ben dan wel heel blij met het Belgische systeem
Vraagje. Ik houd expres mijn tandartsverzekering aan omdat er de mogelijkheid is dat ik verstandskiezen moet laten trekken. Maar dat valt dus niet altijd onder je tandartsverzekering?
Ik vind het eigen risico eigenlijk gewoon veel te hoog.
Alleen als je tandarts het uitvoert maar dat kunnen ze lang niet altijd. Ligt aan de stand van de kiezen e.d. Bij mij kan hij geen druk zetten omdat mijn kies dan breekt, die is te zwak. Dan moet je naar het ziekenhuis en valt het dus onder je basisverzekering.
Als je het bij de kaakchirurg moet laten doen sowieso niet. Bij mij moest mijn verstandskies eruit gesneden worden (1 kies) en moest €289,- betalen, omdat ik nog niks van mijn eigen risico had verbruikt.
Bedankt voor dit bericht hahaha nu weet ik wat ik kan verwachten …
kan ik me vast voorbereiden.
Hahah ja ik moest ook even slikken toen ik die rekening kreeg
. Bij mij moest hij er echt uit gesneden worden, want lag nog compleet onder mijn tandvlees. Misschien scheelt dat ook?
Ik ben dit weekend in Delft. Waar kan je leuk uit gaan?! 
Liever dit eigen risico (heb ‘m zelf altijd op de max) dan dat de verzekering nog eens een paar honderd euro hoger is per jaar, want dat is denk ik het alternatief.
Ja heel vervelend. Hopelijk komt het goed bij jou!
Hm ja ik geloof eigenlijk niet zo in dit hele systeem, denk dat aan verschillende kanten zorgverzekeraars te veel macht hebben (bijv. in onderhandelingen met ziekenhuizen en huisartsen over wat zij voor prijzen mogen vragen voor hun behandelingen die daar door sterk onder druk komen te staan, maar aan de andere kant kunnen zij er ook voor zorgen dat er bepaalde dingen uit verzekeringspakketten worden gehaald, wat voor hun eigen klanten megakut is). Helpt het huidige/voormalige kabinetsbeleid denk ik ook niet bepaald bij.
Dat ben ik deels wel met je eens, heb er zelf geen problemen van, ik zoek altijd uit welke cheap is en of bij het lokale ziekenhuis terecht kan. Maar het systeem is vrij lastig te begrijpen voor veel mensen en het uitzoeken van die dingen is soms ook een biiitch. Vroegah betaalde de werkgever via het loon de zorgverzekering van mijn vader en ons? Maar weet niet hoe het systeem verder in elkaar stak toen
Dat zou ik wel eerlijker vinden voor iedereen. Nu heb je als je ziek bent ook nog eens altijd extra kosten, terwijl het hele idee van erplicht verzekerd natuurlijk is dat je altijd de zorg zou moeten vragen en krijgen die je nodig hebt.
En persoonlijk betaal ik liever elke maand wat meer dan als je wat hebt ineens extra, voelt toch alsof je dan gestraft wordt. En als we dat allemaal doen kost het ook nog eens minder p.p.
Dat vind ik dus niet. Ben een van de velen die vrijwel nooit zorg gebruikt (ja verstandskiezen en wat zalfjes/puffers per jaar, maar betaal ik dus zelf want eigen risico) dus als ik ineens honderden euro’s meer moet betalen maar geen eigen risico meer heb, zou ik dat onfair vinden. Dat extra eigen risico kies ik voor, maar ik vind het niet fair dat ik meer moet betalen zodat de rest minder hoeft te betalen. Egoïstisch misschien maar er zijn denk ik net zoveel mensen die zo goed als geen zorgkosten maken als mensen die ze wel maken?
Ik belde net met mijn vader en wilde hem gewoon iets vertellen wat me dwars zit, waar hij totaal niks mee te maken heeft, ik wilde gewoon even mijn hart luchten en dat hij begrip toont en me steunt. Maar nee hoor, voordat ik uitgepraat ben haalt hij mij en me mening helemaal onderuit. Ik probeerde nog zo duidelijk mogelijk te praten en zei dat het mijn mening is, maar hij luistert gewoon niet. Toen heb ik opgehangen in zijn oor. Zo vermoeiend, ik wil gewoon dat hij me begrijpt.