Ja heel vervelend. Hopelijk komt het goed bij jou!
Hm ja ik geloof eigenlijk niet zo in dit hele systeem, denk dat aan verschillende kanten zorgverzekeraars te veel macht hebben (bijv. in onderhandelingen met ziekenhuizen en huisartsen over wat zij voor prijzen mogen vragen voor hun behandelingen die daar door sterk onder druk komen te staan, maar aan de andere kant kunnen zij er ook voor zorgen dat er bepaalde dingen uit verzekeringspakketten worden gehaald, wat voor hun eigen klanten megakut is). Helpt het huidige/voormalige kabinetsbeleid denk ik ook niet bepaald bij.
Eens. Ik vind dat het geen commercieel systeem zou moeten zijn en dat zorgverzekeringen een stuk minder invloed zouden moeten mogen hebben op prijzen en behandelingen.
Dat ben ik deels wel met je eens, heb er zelf geen problemen van, ik zoek altijd uit welke cheap is en of bij het lokale ziekenhuis terecht kan. Maar het systeem is vrij lastig te begrijpen voor veel mensen en het uitzoeken van die dingen is soms ook een biiitch. Vroegah betaalde de werkgever via het loon de zorgverzekering van mijn vader en ons? Maar weet niet hoe het systeem verder in elkaar stak toen
Dat zou ik wel eerlijker vinden voor iedereen. Nu heb je als je ziek bent ook nog eens altijd extra kosten, terwijl het hele idee van erplicht verzekerd natuurlijk is dat je altijd de zorg zou moeten vragen en krijgen die je nodig hebt.
En persoonlijk betaal ik liever elke maand wat meer dan als je wat hebt ineens extra, voelt toch alsof je dan gestraft wordt. En als we dat allemaal doen kost het ook nog eens minder p.p.
Dat vind ik dus niet. Ben een van de velen die vrijwel nooit zorg gebruikt (ja verstandskiezen en wat zalfjes/puffers per jaar, maar betaal ik dus zelf want eigen risico) dus als ik ineens honderden euroâs meer moet betalen maar geen eigen risico meer heb, zou ik dat onfair vinden. Dat extra eigen risico kies ik voor, maar ik vind het niet fair dat ik meer moet betalen zodat de rest minder hoeft te betalen. EgoĂŻstisch misschien maar er zijn denk ik net zoveel mensen die zo goed als geen zorgkosten maken als mensen die ze wel maken?
Ik belde net met mijn vader en wilde hem gewoon iets vertellen wat me dwars zit, waar hij totaal niks mee te maken heeft, ik wilde gewoon even mijn hart luchten en dat hij begrip toont en me steunt. Maar nee hoor, voordat ik uitgepraat ben haalt hij mij en me mening helemaal onderuit. Ik probeerde nog zo duidelijk mogelijk te praten en zei dat het mijn mening is, maar hij luistert gewoon niet. Toen heb ik opgehangen in zijn oor. Zo vermoeiend, ik wil gewoon dat hij me begrijpt.
Mijn vader noemt de film âTitanicâ âoh dat is vast met dat schip ofniet?â
Ja dat was nog ten tijden van het ziekenfonds denk ik, waar je op doelt? En verder met eigen risico: als je inkomen niet heel hoog is is 375 euro toch een behoorlijke klap, terwijl je er niks aan kan doen als je ineens aangereden wordt ofzo. En als je chronisch ziek bent, ben je eigenlijk standaard die 375 euro per jaar kwijt, terwijl dan het idee van âniet voor elk pijntje naar de dokter gaanâ ook niet echt meer op gaat. .
Ik vind het vooral bizar hoe bepaalde keuzes nu bij de zorgverzekeraars lijken te liggen, die mijns inziens totaal niet in maatschappelijk belang of het belang van volksgezondheid zijn. Merk dit bijvoorbeeld bij mijn beste vriendin nu bijv. die door mentale ziekte ook fysiek ziek is, maar gewoon nog steeds veel niet vergoed krijgt (bijv. passend ziekenvervoer) omdat haar diagnose niet fysiek is. Moet wel zegegn dat ik ook niet precies weet waar dit soort keuzes gemaakt worden hoor, misschien is dat ook wel bij het ministerie.
Ik zou ook liever wat meer betalen, nu, wetende dat ik het als ik ouder ben en waarschijnlijk meer nodig heb, ik dan nog hetzelfde bedrag ongeveer betaal. Er zijn maar weinig mensen, denk ik, die hun hele leven lang altijd weinig zorgkosten maken.
Ik voel een griepje/verkoudheid opkomen, zoân heel zwaar gevoel in mn schouders en keelpijn. Nog iets aan te doen?
Heb je wel gelijk in. Ik heb ook nooit echt kosten, maar mijn beste vriendin is chronisch ziek en ik vind dat zoân zuur contrast. Ik kan werken en heb vrijwel nooit extra kosten, zij kan niet werken en elke maand een leuke rekening. (En ze neemt geen geld aan van mij haha dus ik kan het ook niet persoonlijk âoplossenâ op die manier).
Hm ik denk het niet echt meer, maar goed slapen en goed eten en genoeg drinken laten het wel draaglijker voelen. Oh en paracetamol coffeine!
@Fenayi misschien al te laat, maar ik kan toch ook de Milka Oreo (wel die van 300 gram) niet ongenoemd laten
Iedereen heeft winterjassen aan en ik lig op mijn balkon uit de wind al de hele dag te bakken in de zon, gewoon in NL
Ja was tot mân 14e ofzo dus tot 2004/2005 zoiets? Betaalde je dus ook wel voor maar voelde anders hahaha.
Dat is ook zo, maar ik denk oprecht dat alles nog duurder zou worden als er geen eigen risico was of misschien nog minder zou worden vergoed. Er zitten nu ook echt extreme verschillen tussen zorgverzekeraars vind ik, dat vind ik ook onduidelijk en irritant. Ik vind ook oprecht dat sommige dingen door zorgverzekeraars niet betaald moeten worden zoals allemaal van die buitenlandse behandelingen etc. Misschien sta ik er nu ook zo in omdat ik zelf nog nooit echt zorg nodig heb gehad en me wel goed besef dat ik 885 kwijt ben als ik in het ziekenhuis kom. En als ik later oud ben, weet ik niet wat ik aan zorg nodig heb en of we dan ĂŒberhaupt nog een soort van collectieve zorg hebben⊠Systeem als de NHS in de UK werkt ook niet helemaal optimaal volgens mij, maar wat is het alternatief voor wat we nu hebben? Boeit volgens mij in de politiek niemand genoeg om daar echt wat aan te doenâŠ
Ik neem dan altijd een vitamine C tabletje, zal vast placebo zijn maar bij mij breekt het dan meestal niet door verder inderdaad goed rusten en veel groenten en fruit eten!
Ik zit bij de kapper en
- Een van de kapsters hier heeft zoân absurd goede kont dat ik er Ă©n naar staar Ă©n heb besloten zo thuis te gaan squatten.
- Hoop zo dat ik geen spijt ga krijgen van de beslissing blonder te gaan en dat het mooi wordt.
- Mân parkeerding loopt over half uur af en zit hier nog wel een poos dus ben nu al aan het stressen of ik zometeen als een alien met 1000 folies in dr haar naar buiten moet geld in de automaat gooien.
- Ben semi chagrijnig want heb zin in patat maar vriend âwil gezond doenâ oke bye.
Ik zit in een afspeellijst met allemaal punkrock en emo muziek met titels als âI hate everything about youâ en ik ga hier zoo hard op. Heerlak.
Knuffel!!
Ja vandaar mijn twijfel inderdaad al, ik dacht al, volgens mij ligt de inhoud van het basispakket helemaal niet bij de zorgverzekeraar. Dacht zelf meer aan de aanvullende pakketten bij mijn opmerking. Ik denk ook dat tot op zekere hoogte bemiddeling door verzekeraars niet slecht is hoor, bijvoorbeeld bij erg lange wachttijden. Alleen als ik dan hoor van mensen in mijn omgeving die ziek zijn hoe slehct ze zich vaak gehoord voelen als ze voor dit soort dingen contact opnemen met hun zorgverzekeraar, vraag ik me wel af of dat deel van het systeem wel werkt. Maar thanks voor je reactie! Geeft toch weer wat om over na te denken.