Wat je even kwijt wilt #5

Wilde net gaan boksen maar een of andere hater had mijn fiets meegenomen in het hangslot dus zit nu maar op de bank een bakje humus leeg te lepelen met Libanees brood

1 like

De vraag is: laat ik een (passief) agressief briefje achter of niet?

1 like

Wij hebben het in ons hele huis en ik wil niet meer anders. Gebruik in het toilet een sensor zodat het licht automatisch aan en uit gaat op basis van beweging, en gebruik ook de app IFTTT (If this than that) waarmee je bijvoorbeeld kan instellen dat de lampen automatisch aan gaan bij zonsondergang etc. Gebruik nooit de gekleurde moet ik zeggen, dus zou gewoon voor de goedkopere gaan.

Ik vind het zelf ook wel erg ongezond, maar dat komt vooral doordat al haar snacks ongezond zijn, ze alleen sap/limonade drinkt en haar maaltijden ook zijn voorverpakt.
Stel dat ze haar lunch en diner zelf had gemaakt met verse ingrediƫnten zal het sowieso lager in kcal zijn en gezonder op het gebied van voedingsstoffen/vezels etc.
En dan had ze bijvoorbeeld in plaats van het zakje chips kunnen kiezen voor een stuk fruit, of yoghurt oid. Dan had ik het niet zo bijzonder gevonden. En sinaasappelsap is natuurlijk heel lekker, maar er zit wel veel suiker in. Dus om de hele dag door alleen maar sap te drinken is niet zo handig.

Het is natuurlijk heel erg persoonlijk hoe je eet, dus je moet je niet te veel aantrekken van de reacties. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dit ā€˜ā€˜too much’’ vinden, want eigenlijk is niets wat ze eet vers, op de bagel na. Je moet voor jezelf gewoon een fijne balans vinden!

5 likes

Ik werk pas anderhalve maand bij m’n nieuwe baan maar ben het reizen nu al zo ontzettend zat. Iemand een goedkope waggie waar je vanaf moet?

Wat vinden jullie? Mijn vriend en ik hebben onze auto op afbetaling en zijn dan aan het eind beide eigenaar. Ik ben nu nog de enige met een rijbewijs dus rijd er alleen in maar voornamelijk ook met hem en binnenkort met ons kind. Hoe zouden jullie het ongeveer verdelen qua kosten?

Om de reden die @Goldenmilk zegt 50/50, maar ook omdat je er voornamelijk met hem en jullie kind in rijdt.

1 like

Die tesco meal deals zijn ook zo vet en altijd vol met mayo :mask: toen ik in schotland woonde en m’n scriptie schreef leefde ik echt op die ranzige salades (en de meal deal is 3 pond, daarvoor krijg je een drankje, een zakje chips en zo’n ā€œsaladeā€ = zoooo goedkoop :astonished:)

Er is geen internet op kantoor, van ellende ben ik maar dat dino spel aan het spellen op de computer. Lekker productieve laatste dag.

7 likes

De belangrijkste vraag: wat is je hoogste score tot nu?

4 likes

Ik heb nog wat meer training nodig, maar 01319

1 like

Thanks, ik vond het voor m’n gevoel een beetje oneerlijk omdat ik er in rijd maar het is eigenlijk wel logisch om 50/50 te doen.

Over die sap, ik vind dat niet super ongezond (drink het zelf ook). Het is inderdaad een soort limonade siroop en per 1 glas (250ml) zitten er 6kcal in en <0.7 gram suiker. Natuurlijk is water gezonder en in het filmpje drinkt ze er wel heel veel van maar het is wel anders dan een glas sinaasappelsap

Ik zie heel vaak ā€œzo’nā€ waar het ā€œzulkeā€ zou moeten zijn hier en ik vroeg me af; komt dit uit een bepaald dialect? Ik ken dit helemaal niet uit m’n omgeving. Ik weet t, ik ben een beetje een grammarnazi, maar geeft steeds error in m’n hoofd

1 like

Ik heb echt een nare realistische droom gehad. Bah.

1 like

Wow, dat is wel echt mega goedkoop :open_mouth: Budget technisch snap ik wel dat ze daar voor kiest, maar het ziet er inderdaad niet heel lekker uit.

Ah ik dacht dat het wel een soort sinaasappelsap was. Dan valt het nog mee! Maar inderdaad, zo veel frisdrank drinken vind ik überhaupt wel veel, ook al is het niet zo slecht.

1 like

Ja klopt, @Janniebeton, in BelgiĆ« gebruiken we dit heel vaak, ik gebruik eigenlijk ongeveer nooit het woord ā€œzulkeā€ :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja in het VK is het echt een ding. Iedereen drinkt het. Volgens mij omdat het water een stuk minder lekker is dan bijv. in NL.

1 like

Ik geloof dat het de laatste tijd wel beter is inderdaad, of wij gaan minder los van elkaar de deur uit :stuck_out_tongue:
Maar het blijft (vind ik) heel on-instinctief om je telefoon te zoeken in plaats van met je hand naast de deur een knop aan te raken als je ergens in het donker staat. Vrienden van ons hebben die bewegingssensoren, maar die raken elke keer van slag omdat je uit automatisme de lichtknop indrukt als je ergens wegloopt, dus nu hebben ze overal post-its op de lichtknoppen :expressionless:

Voor de mensen met Huelampjes, hebben jullie nog meer tips voor leuke dingen? Wij hebben er nu een paar in huis, dus nog niet heel veel. Maar mn vriend is totaal niet technisch, terwijl hij die dingen juist wou. Tot nu toe gebruiken we het alleen om de lampen aan en uit te doen/dimmen via telefoon, wel handig maar daar voor hoef je niet per se Hue te hebben :joy: