Wat je even kwijt wilt #5

Sorry dat ik niks heb gelezen en even overal doorheen kom walsen maar ik moet dit echt even van me aftypen want ik ben mezelf helemaal gek aan het maken… Mijn vriend is sinds gisteren vertrokken naar lowlands en ik zie hem pas maandagmiddag weer. We wonen nu ± een jaar samen en in al die tijd ben ik nog nooit zolang alleen in dit huis geweest. Ik ben sowieso vreselijk in alleen zijn…

Nu ben ik tot gisteravond steeds met iemand geweest en ging het prima… Maar sinds ik gisteravond alleen ben voel ik me zo megarot en klote. Ik moet vanavond werken maar ik weet niet hoe omdat ik alleen maar continu loop te janken… En ik weet niet waarom, ik kan de vinger er niet op leggen. Ja, hij is met mensen die ik absoluut niet mag, maar ik vertrouw hem voor de volle 100% en ik weet dat hij superveel van me houdt. Ja, ik ben alleen… Maar ik ben niet bang of angstig ofzo. Ik voel me alleen zo verdomd onrustig en gestresst. Ik kan vandaag ook niet echt niet alleen zijn zeg maar. Iemand tips om te kalmeren?

Aah :worried: wel lief dat je geprobeerd hebt hem te redden!

@Amoruccio Wat vervelend dat jenzo onrustig wordt van alleen zijn! Hoe komt het dat je je zo voelt?

Mijn ‘tip’ is waarschijnlijk een enorme open deur, maar probeer toch iets te doen om jezelf af te leiden: iets koken/bakken, een film kijken, tekenen, of desnoods een stom klusje om jezelf bezig te houden.

Alleen zijn en jezelf goed kunnen vermaken is ook echt iets wat je moet leren, he? In het begin is het altijd lastig, maar het wordt makkelijker (en misschien zelfs fijn) als je dingen kunt ontdekken die je graag in je eentje doet. Succes de komende dagen!

Ik heb hier laatst een boek over gekregen, ‘Je hebt wel iets te verbergen’, over je online privacy. Wil je die hebben? Ik kan hem voor de verzendkosten (postzegels) naar je opsturen als je wilt. Staan wel wat tips en verhalen in.

4 likes

Dit is echt zon dag dat ik al mn kleren stom vind.

1 like

Huisarts al gebeld? Waarschijnlijk heb je ondertussen al antihistamine op kunnen halen en voel je je stukken beter. Ik dacht ooit ook eens dat de allergische reactie vanzelf wel weg zou trekken, na 3 dagen van kruin tot tenen onder de netelroos te hebben gezeten en zitten janken van de jeuk toch maar de huisarts gebeld ook :sweat_smile: hopelijk ben je er snel vanaf!

1 like

Gisteren ruzie gehad met mijn vriend (het was echt zijn schuld, really really, ik haat ruzie).
Boos naar bed gegaan allebei, net moest ik bloedprikken (ik heb naaldenangst, dus hij ging mee). Niets tegen elkaar gezegd, en zegt hij net ineens “happy anniversary”. Kutzooi, zijn we blijkbaar 4 jaar bij elkaar vandaag.
Door al het gezeik en de spanning voor het bloedprikken helemaal vergeten.

Moet ik nog wat gaan regelen voor vanavond? Meh, ik weet het niet. Moet ik iets halen? Ik wil wel wat doen maar weet ook echt niet wat. Help.

Edit: Oh oke ik hoor dat hij wel gewoon gaat sporten dus uitgebreid koken of ergens eten heeft ook geen zin. :roll_eyes:

1 like

Goed dat je naar huis gaat! Probeer lief te zijn voor jezelf, het is gewoon even zo. En je doet al wat je moet doen, namelijk naar je lichaam luisteren en het bespreken met je werkgever. Hopelijk gaat het iets beter als je even hebt geslapen!

1 like

Dat vind ik heel lief van je! Staan daar ook praktische tips in?:slight_smile: Ik zie dat ze hem bij de bieb hier ook hebben, dus misschidn kijk ik eerst even of ie er is, anders wil ik 'm graag overnemen:)

1 like

Kan je niet iets lekkers halen voor na het eten? Een taartje ofzo? Of plannen samen ergens te gaan drinken na het sporten?

Ik heb hem al een tijdje niet meer opengeslagen, maar kan me herinneren dat er wel tips in stonden om bijvoorbeeld weinig/minder sporen op internet achter te laten etc. En prima, ik hoor het wel!

1 like

Verschrikkelijk… :tired_face:

Dankje voor je reactie, ik voel me gelukkig niet meer zo in paniek als net… Ik kan niet helemaal plaatsen waarom ik me nou zo voel… Hij is gewoon met een groep mensen waar ik absoluut niet mee om kan gaan. Die groep en ik is gewoon een compleet andere wereld. Ik ben meer down to earth, blaas alles niet zo op en dergelijke. Zij zijn compleet out of the box, zijn elke avond knetterlam en dat soort dingen. Gisteren voor hij vertrok heb ik het nog met mijn vriend besproken en ik zei tegen hem dat ik het idee heb dat die mensen relaties in het algemeen niet zo serieus nemen en dat heeft hij bevestigd. Daarnaast is er een meid mee waar hij zegt persoonlijk helemaal niks mee te hebben, en dan geloof ik ook. Wanneer je die twee bij elkaar zet zou er vanuit hem helemaal niks zijn. Maar in de groep is zij geweldig en ik weet dat zij hem zo zou doen als ze de kans zou krijgen, dat heeft dan ook tegen me gezegd. Dus ja… Ik blijf mezelf maar vertellen dat ik mijn vriend voor de volle 100% vertrouw en ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar ik vertrouw de rest niet en je weet gewoon niet wat er daar allemaal gebeurd… En wederom, ik verwacht niet dat er iets gebeurd ofzo, maar toch spookt dat alles wat ik net zei wel door mijn hoofd… En ja, dat alleen zijn komt er dan ook nog eens bij. Vannacht ook geen oog dicht gedaan en ik voel me nu ook nog niet kalm genoeg om proberen wat te slapen…

Ik denk dat ik straks gewoon wat lekkers voor mezelf ga halen en mezelf ga verwennen met een uitgebreide douche enzo… En desnoods dan maar opruimen haha, dat mag ook hoognodig gebeuren.

Sorry voor het lange verhaal!

1 like

Mijn laptop gaat niet meer aan :sweat_smile: gelukkig staat er niks superbelangrijks op

Hij wil juist wat gezonder eten haha, dus een taartje wordt het helaas niet (zijn we ook allebei niet gek op trouwens). Misschien moet ik gewoon maar even een kleinigheidje halen na het werk in de stad, nu nog even bedenken wat :woman_shrugging:t3:

Of een boterham met tevredenheid

9 likes

Nou, go!

1 like

Hahaha

Da’s inderdaad echt een goeie tip! Wij hebben zo ‘geforceerd’ 1 jaar samen gevierd in de bioscoop na een ruzie. Halverwege de film barstte ik in tranen uit omdat ik mij zo ongemakkelijk voelde bij heel de situatie haha.

1 like

Omg ze draagt haar vergiet ook op de uni?
Ik dacht dat het inderdaad gewoon lekker afzetten was en gewoon lekker een ding maken van iets totaal onnodigs. MAAR ZE DRAAGT DAT DING OOK OP DE UNI? Ok, ik ga mijn beeld van haar nog wat verder naar beneden bijstellen.

P.S. Is het een vriendin van jou?

1 like