Aah das dan weer iets minder, maar goed, misschien gaat hij het licht nog zien en komt je droom toch nog een x uit
Gelukkig!
@Hmoke en flirt jij met je collega dan?
Sorry ik loop echt dit topic vol te spammen. Ik stuur wel een privƩ bericht
Maar natuurlijk!! Maar blijkbaar ben ik een erg flirterig persoon van mezelf (werd me laatst door meerdere personen verteld, was ik me echt niet van bewust??) dus misschien maak ik het onbewust een beetje te overduidelijk.
Maar goed, kan me eigenlijk een reet roesten om heel eerlijk te zijn. Hij mag best weten dat ik interesse heb
Mijn pannenkoekplant groeit echt als een malle, maar kindjes krijgen ho maar Ik wil kleine pannenkoekplantjes, want wil er nog een paar bij en een vriendin wil een stekje.
En in de categorie āgezellig picknicken met 13 manā: Er zijn nu nog 4 of 5 mensen over.
Ik ben veranderd in zoān irritante Instagrammer die al haar workouts tot een story moet verheffen.
Sorrynotsorry
Oke ik ga 2 uur studeren, daarna ga ik wat leuks doen.
Ik ben begonnen met de serie The Sopranos en nu droomde ik vannacht dat ik een maffia baas was
Even heel wat anders, zijn er hier mensen die het leuk vinden om model te staan? Ik ben hobby fotograaf en wil graag oefenen met portretten
Nav mijn post gisteren: zou jij een huis kopen dat dicht bij een (drukke) spoorweg ligt?
Spoor - straat - voortuintje - huis
- Ja, waarom niet?
- Nee, te veel lawaai
- Anders (graag uitleg)
0 stemmers
Maar het ligt er wel aan hoeveel treinen er langs komen, of de spoorwegovergang ook van die loeiende sirenes heeft, of het ās nachts een goederenspoor is of dat het dan rustig is etc.
Oh ja, dat is wel belangrijk! Er komen elke 10 minuten treinen langs, zowel goederen (ook 's nachts) als personentreinen (niet 's nachts). Geen sirenes (geen overgang) en het spoor ligt op een verhoogde berm. Het meeste geluid bereikt dus vooral de eerste verdieping.
In de voortuin konden we geen normaal gesprek voeren toen er een trein voorbij kwam. In de achtertuin wel en binnen leek het mee te vallen, maar je hoort nog steeds de treinen natuurlijk.
Ik vind het erg moeilijk, zeker omdat het huis net buiten budget valt. Dus eigenlijk moeten we het sowieso laten schieten, maar het was zo mooi en verder wel goed gelegen
Goederentreinen maken wel Ć©cht veel lawaai. En als je al geen gesprek kan voeren in de voortuin lijkt me dat wel lastigā¦
Whiskey erin en gaan Haha nee de eerste keer is het even tanden op elkaar, maar daarna wordt het al snel steeds minder gevoelig!
Dubbel gevoel! Mijn eerste reactie zou āneeā zijn, omdat ik zelf soms gek word van alle geluiden (niet van een spoorweg) en dus geen woning zou kopen waar je gegarandeerd veel last van herrie zal hebben. Aan de andere kant woonde mijn ex vlakbij een spoorweg en een drukke weg en die geluiden hoorde ik op een gegeven moment bijna niet meer omdat ze zo constant zijn. Dat constante is wel een groot verschil met steeds random herrie.
Zo heb ik ooit naar een huis gekeken naast Schiphol. Daar was nog de Schiphol isolatie van toepassing. Ook daar waren van die boxen voor frisse lucht (sus-boxen). Maar die boxen zelf maakte meer herrie dan de vliegtuigen. Ik heb het uiteindelijk niet gekocht vanwege de herrie.
@HvO Haha! Dat lezen we op internet ook best vaak, maar we zijn beiden best gevoelig aan geluid dus ik vraag me af of dat voor iedereen geldt
@Virago Ja inderdaad, gelukkig geen trillingen, maar het lawaai was echt luid buiten!
@Krabsalade Dat klinkt goed! Dit is best een oud huis, dus die aanpassingen zouden we dan zelf moeten bekostigen. Daarom schrikt het me ook wel af, want volgens mij zijn dat dure renovaties (ik heb al wat gegoogled naar geluidsdempend glas etc)
@Prikkelbaar Gelukkig geen trillingen! Ik denk dat die gedempd worden vanwege de verhoging van het spoor?
@Boommm Lastig he! Ik denk dat we best nog eens gaan kijken/luisteren. Een huis koop je natuurlijk niet zomaar en we zijn ook nog niet zo lang op zoek.
@Nox Vliegtuigen lijken me ook erg vervelend! Ik heb het gevoel dat geluidswerende technologie nog niet voldoende op punt staat.
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er niet van geslapen vannacht, dus doet goed om een paar meningen te horen
Ik heb een tijdje ergens naast een soort metro die boven de grond gaat gewoond (weet even niet beter uit te leggen), en hoewel ik er zeker wel aan gewend ben geraakt was het voor mij alleen oke om daar te huren. Zou zelf nooit iets kopen waar je altijd zoveel lawaai hebt. Dit was ook elke tien minuten een metro tot ongeveer 1 uur 's nachts. Wij konden niet met het raam open slapen. Ik neig dus zeker naar nee.
Mijn god, even een maand geen forum gehad. Zoveel gemist, niet normaaaaaaal dit.
ik woon langs een tramlijn, dus tramlijn-voetpad-mijn huis en ik ben echt aan het geluid gewend geraakt. Nu is dit niet echt vergelijkbaar met een spoorweg maar oke.
En misschien kan je bij je buren vragen hoe zij het ervaren, denk dat dat net wat onafhankelijkere meningen zijn dan van een makelaar/verkoper?
Ik heb in ItaliĆ« een tijdje in een kamer gewoon die heel dicht naast het spoor was (denk dat dat in Nederland niet zo had gekund) en ook ās nachts treinen en de eerste weken heb ik heel onrustig geslapen omdat ik er wakker van werd, maar dat wende wel snel