Wat je even kwijt wilt #6

Ja ga een cracker nemen idd. :grin:

Ik snap je helemaal dat soort dingen maken mij zo agressief. Maar ik vraag mij af of zoā€™n wet helpt. Want behalve als ze in de buurt zijn is het niet na te leven voor de politie.

Je kunt ook aangifte doen als iemand je iets anders aandoet waar de politie niet ter plaatse is. Bovendien, ook als er wel politie in de buurt is wordt er amper gereageerd als je erover klaagt. Zag vandaag dit nog voorbij komen:

We moeten dit soort gedrag gewoon veel serieuzer gaan nemen ipv erop rekenen dat vrouwen de boel zelf moeten deƫscaleren/incasseren/uit de weg gaan.

2 likes

Ik heb de groepschat van mij en mijn zusjes veranderd in ā€˜gebraden reigerā€™, in de hoop dat ze mee willen naar het Natuurhistorisch museum om die expo met die reiger te bekijken

Nu maar hopen dat het helpt

6 likes

Met dat laatste van je bericht ben ik het helemaal eens hoor. Maar mijn frustrstie is meer wat helpt, wat kan er gebeuren om die idioten door te laten dringen dat het niet oke is. Want als een random groepje jouw naroept etc. Is het vrij lastig om aangifte te doen ofja is de kans klein dat er wat mee gedaan wordt omdat er zo weinig informatie is dan. Maar ik vind het verschrikkelijk dat wij als vrouw zo machteloos zijn qua dit. Ik heb soms ook echt tegenzin om naar buiten te gaan omdat ik zo geen zin heb in dat geschreeuw tegen mij.

Ze hadden beter die drie jongens kunnen meenemen. Waar slaat dit op. Ik word hier zo boos van.

6 likes

Ik krijg de code altijd per sms! Maandag even bellen en het voorleggen, dan zoeken ze de code vast voor je op.

:joy::joy::joy: snap ik! Even vijf minuten de gang op of naar buiten?

1 like

Ah het is toch niet meer dan normaal dat een vrouw anticonceptie gebruikt? Het valt vast mee hoor. Gewoon bellen. Wat bedoel je trouwens met dat kastje? Ik flikker altijd een briefje in hun brievenbus, daar staat mijn herhaalrecept op. En dan ga ik vaak 2 dagen daarna langs. Maar heb niks online ofzo.

1 like

Nou wat we net mee hebben gemaakt. Politie in de straat. Kom ik met mn vader buiten staat de buitendeur open. Blijky er een vent via de schutting van de buren door onze tuin gelopen te zijn op de vlucht voor politie. Hebben die man een paar minuten later aan de overkant aan gehouden gelukkig. Niks gebeurd bij ons verder, maar ik stond wel ff te trillen. Zeker omdat we de eerste minuten niet wisten of hij misschien ook binnen was geweest.

1 like

Gewoon even aangeven dat je de apotheek moet bellen en naar buiten gaan of de gang in je pauze.

2 likes

Oh dat klinkt echt handig! Ik heb best een tijdje medicatie bij de apotheek aan de Kalverstraat moeten ophalen. Dat vond ik altijd maar een enorm vervelende klus met veel gekkies om me heen. Ik vind het wel een apart idee dat doormiddels van een code er gewoon medicatie uit kan rollenšŸ˜± maar fijn dat het kan.

1 like

Wat fijn om te lezen!

1 like

Jeee gelukkig!

1 like

Ja ik vraag me eigenlijk ook af of het Ć¼berhaupt wel werkt op die manier en of het ook verstandig is om het zonder een ā€˜professionalā€™ te doen zeg maar haha

ah duidelijk, thanks voor je reactie!

1 like

Zo lekker wokken.

1 like

@anon44204370 Ik maak al een jaar of twee gebruik van dat apparaat. Vind het perfect want ik kan het ophalen wanneer ik wil. Heb er nog nooit problemen mee gehad en ben er ook niet zo bang voor eigenlijk. (Bij mij gaat het om anti depressiva).

2 likes

Oh god lees dit nu pas ik moet wodka echt verbannen uit mn leven

2 likes

Ahh heftig! Gaat het weer een beetje? Gelukkig dat er verder niets gebeurd is en hij niet bij jullie binnen is geweest!