Wat je even kwijt wilt #6

Ik mag niet meer op factuur bestellen bij de H&M maar ik vind hun systeem zo irritant, want ik moet dus iets nog betalen maar dat heb ik afgelopen week allang teruggestuurd dus moet helemaal niks meer betalen zij moeten het verwerken :face_with_raised_eyebrow:

@macklemore hoe was her weekendje met je werk uiteindelijk? Ik moest er opeens aan denken!

Ik zou t echt super creepy vinden als iemand na me 1x 5 minuten gesproken te hebben, het een goed idee is om me een heel jaar later me te laten schrikken en daarvoor om te fietsen en vervolgens beledigd gaat doen als ik er geen zin/tijd in heb.

Ongeacht de intentie komt dat op mij aardig creepy over eigenlijk.

2 likes

Ik heb echt totaal geen concentratie vandaag en ik moet echt nog even een paar uur werken… Maar op dit moment zit ik op de bank met een kop thee Suits te kijken en het forum bij te lezen. Het hele weekend is er ook al bijna niks uit m’n handen gekomen terwijl ik eigenlijk m’n huis compleet schoon wilde maken want ik had er alle tijd voor. Ik baal er zo van dat ik me soms nergens toe kan brengen, stomme burnout klachten… De afgelopen dagen heb ik ook enorm veel geslapen en nagedacht, of ja gepiekerd meer. Hoewel ik wel op tijd naar bed kan en uit bed kan, kom ik zo traag op gang 's ochtends. Als iemand een tip heeft voor hoe ik 's ochtends meteen al actiever kan zijn, dan hoor ik het graag want als ik eenmaal op gang ben, is de rest van m’n dag waarschijnlijk veel beter en productiever.

Nee ik snap dat je natuurlijk niet wilt dat ze pijn lijdt.
Veel sterkte :heart:️

1 like

Heeft iemand hier verstand van HR en ziekmeldingen? Mijn leidinggevende heeft in een Excel-sheet waar iedereen het kan zien al mijn ziekmeldingen neergezet. Niet alleen de uren, maar ook de reden (bijvoorbeeld menstruatiepijn). Dit mag toch helemaal niet? Ik vind het zĂł naar dat dit er staat, open en bloot. Ik probeer het te googlen, ik weet dat dit bij Radar ooit eens is behandeld. Maar kan het niet vinden.

In principe ben je niet verplicht een reden te geven, dus ik kan me ook niet voorstellen dat het helemaal netjes is dat het wordt bijgehouden.

Nee mag niet, als je zoekt op autoriteit persoonsgevens en ziekmelden vindt je direct het bericht van de nationale toezichthouder. Ze mogen dus wel vragen wanneer je denkt terug te zijn etc, maar niet de specifieke reden van ziekmelden.
Zou het bij je leidinggevende aangeven, daarna hogerop proberen bij je organisatie en tot slot, als niks helpt, klacht indienen bij AP. Succes!

Btw ziekmeldingen horen ook afgeschermd te staan en niet open en bloot voor iedereen, zijn wel gegevens over je gezondheid (bijzondere persoonsgegevens). Moet beveiligd en afgeschermd worden!

Mijn leidinggevende is ook de directrice (bedrijf met 3 mensen). Heb het aangegeven en ze hebben 't van Google Docs afgehaald. Staat nu op d’r eigen laptop als Excel-bestand. Ik heb echt een beetje boos moeten worden, omdat ze vond dat het gewoon mocht, maar ik wil dat écht niet hebben. Reageerde erg aangevallen, bizar.

Hoevaak forummen jullie? En is dat steeds tussendoor een keertje of elke avond voor een langere tijd bijvoorbeeld? Ik vind het heel leuk hier, maar vind het lastig om mee te posten, omdat ik ook zoveel moet bijlezen telkens haha

1 like

Dat is best lastig zonder meteen een heel college te herhalen maar o.a. afschaffing van de dividendbelasting (waar volgens mijn docent 1 half argument voor is en zo ongeveer 10 tegen) en vasthouden aan aftek eigen woningschuld waardoor de overheid (zonder de loonbelasting) verlies maakt op de inkomstenbelasting.

2 likes

Raar joh, gekke reactie van d’r. Zou het nog niet fijn vinden dat het op haar eigen laptop staat (moet wel echt beveiligde omgeving zijn en als het haar eigen laptop is vraag ik me dat af). Even in de gaten houden hoor, gewoon klacht indienen bij AP als ze toch besluit het weer wel bij te houden. Daar zijn ze tenslotte ook voor (naast de rest van de werkzaamheden natuurlijk haha, sorry AP ik weet dat jullie druk zijn).

1 like

Ik zit voornamelijk overdag veel op het forum (als ik me eigenlijk nuttig zou moeten maken op t werk), soort van coping mechanism om de dag door te komen haha.
‘s Avonds juist minder omdat ik dan een boek wil lezen / serrie wil kijken etc.

1 like

Ik steeds tussendoor als ik vrij ben, als ik moet werken of naar school dan liever in de avond. En als er interessante discussies zijn zit ik er voor langere tijd achter elkaar op

Ik ben ziek, maar heb zo een superbelangrijke afspraak die ik echt niet kan missen. Nu zit ik dus in de trein, maar ik kom er net achter dat ik met mijn wazige, zieke hoofd in de verkeerde trein ben gaan zitten.

Verder heb ik een to do lijst van drie meter lang, ik moet nog heel veel regelen voor mijn werk, studie en verhuizing, maar ik voel me zo beroerd dat het echt allemaal niet lukt.

Sorry voor deze klaagpost, maar ik moet het even van me afschrijven, anders zit ik hier zo waarschijnlijk te huilen in de trein.

1 like

Net ging de bel en ik dacht dat het een pakje voor mij was dus ik in m’n badjas, haar in een knot, gezicht vol uitslag, de deur opendoen, was het een pakje voor de bovenbuurvrouw die NOOIT thuis is en wiens pakjes we altijd moeten aannemen (oh dit is dezelfde buurvrouw die dagelijks een uur lang harde muziek draait dus ik vind haar sowieso al een takkeheks) :face_with_raised_eyebrow:

@Memoria Ik zit de hele dag op het forum oeps, heb ook gewoon een tabblad openstaan en dan lees ik bij, post zelf ook niet heeeel veel, maar zoals deze week ben ik eigenlijk vooral thuis dus dan gaat het ook gewoon sneller dan wanneer ik naar school moet of moet werken, dan kijk ik af en toe, maar wel gewoon dagelijks.

1 like

Achgos… Heb 't met je te doen!! <3

1 like

Ik moet straks afrijden en ik ben me toch een partij nerveus niet normaal. Ik weet dat ik het kan maar toch krijg ik mezelf niet rustig. Iemand nog tips of bemoedigende woorden.

3 likes

Succes je kan het!

1 like

Vooral goed kijken en op tijd dingen signaleren. Verder gewoon rustig rijden zoals je het in de les ook doet!

1 like