Wat je even kwijt wilt #6

Ja ik heb echt het mantra kijken, waarnemen en handelen in mijn hoofd. En ook dat het niet perfect hoeft. Ik heb lichtelijk faalangst waardoor ik het eigenlijk te perfect wil doen maar dat hoeft natuurlijk niet.

1 like

Je kan het! Even rustig ademen. En focus houden op wat je moet doen. Komt goed sterkte !

1 like

Vandaag weer aan het werk na een week ‘onderduiken’. Collega stond als een aasgier aan mijn bureau om naar mijn breakup verhaal te luisteren. Triest dat sommige mensen zo goed gaan op andermans ellende. Heb niet al teveel losgelaten, krijg maar de tering.

4 likes

Ik heb dat mantra dus nog niet goed genoeg in mijn hoofd, vandaar dat ik vanochtend gezakt ben. Maar dat wist ik op voorhand al. Was puur daarop, dus als je goed kijkt komt dat wel goed hoor! En anders is het ook geen ramp natuurlijk.

Je kan ook een weekendabonnement nemen. Dat is volgens mij 26 euro en nu met NS flex kun je dat als het goed is elke maand weer stoppen. Dus voor die 26 euro kan het dan wel uit denk ik en dan kun je de rest van de maand in het weekend ook nog voor dat geld met de trein.

Vind die 40 punten eis voor studies die straks komt echt een druppel op de gloeiende plaat. En waarom wordt er niks gedaan voor studenten die al een paar jaar studeren? Alsof ik niet graag €1000 korting wil op mijn collegegeld.

8 likes

Wat balen dat je gezakt bent. Kijken is bij mij ook een ding met name de dode hoek doe ik nog weleens te vluchtig. Maar je hebt gelijkt want als ik zak vergaat de wereld niet.

Eerstejaars studenten (dus die dit collegejaar beginnen) hoeven maar de helft van het collegegeld te betalen, dus nu zo’n €1000 i.p.v. €2000 of iets meer eigenlijk. Studenten die de pabo gaan doen hoeven volgens mij helemaal niks te betalen

Ik zit op de bank een boek te lezen en m’n kat ligt naast me te slapen, ik moest lachen om een stukje uit het boek en nu kijkt m’n kat me al de hele tijd boos aan omdat ik hem wakker heb gemaakt

9 likes

Vanaf nu kan je volgens mij op factuur reizen. Dus dan kan je het denk ik op een later moment betalen! Zoiets zag ik net op het nieuws

1 like

Ja klopt, maar dat hebben mensen die geen recht meer hadden op stufi of die al stufi gehad hebben maar nog wel doorstuderen ook :pensive: ik val bijvoorbeeld in de laatste groep en heb dus straks ook een studieschuld net zoals alle studenten die na 2014 of 2015 begonnen zijn, dus die €1000 korting was voor mij ook wel welkom geweest

Edit; ik weet dat ik al geluk heb überhaupt stufi te hebben gekregen hoor en voor mensen van na 2015 is het helemaal zuur allemaal… maar had even zin om te klagen omdat er zo wordt ingezet op eerstejaars door het kabinet terwijl bepaalde voordelen ook voor ouderejaars studenten best wel fijn zouden zijn

6 likes

Ik weet niet of mn psycholoog nou te laat is of dat ik de afspraak verkeerd heb opgeschreven fuckkkk ik heb dit gesprek echt ff nodig en geen tijd voor uitloop

1 like

Zie mijn edit :wink:

1 like

Ik was een serie aan het kijken en die sirene paste er ook precies in, vond het alleen zo gek dat die mensen in de serie er niet op reageerden haha

2 likes

Maar nu zijn er ook mensen die en geen basisbeurs en geen korting hebben. Ik vind dat zo zuur nu heb ik helemaal niks

6 likes

Ja en ik ben in februari begonnen dus krijg die korting ook niet? Terwijl ik wel eerstejaars ben maar niet net ben begonnen

Ja ik vind ook echt dat die korting met terugwerkende kracht gegeven moet worden. Dat zeg ik niet voor mezelf, want ik heb gewoon basisbeurs gekregen. Ik vind het alleen oneerlijk om het de ene groep wel te geven en de andere niet. Ik vind sowieso dat hele afschaffen van het stelsel kut. Er schijnt ook nog nauwelijks extra geïnvesteerd te zijn in onderwijs, terwijl ze toegezegd hadden dat het geld wat ze nu niet kwijt zijn aan de basisbeurs ook echt gestoken zou worden in onderwijs.
Ik word overigens ook helemaal gek van die discussies op facebook en mensen die dan zeggen ja jouw probleem een studieschuld, vet dom bladiebla. Je kiest er toch zelf voor etc. Ja is goed… laten we studeren iets maken voor alleen de elite.

4 likes

Ja chill hè. Trein is inderdaad zo duur :frowning: Ik heb het gevoel dat de prijzen vooral afgelopen jaar heel erg zijn gestegen. Fijn dat ik je heb kunnen helpen iig!

1 like

Lief dat je het vraagt! Het is me 100% meegevallen. Ik viel helemaal niet buiten de boot en er was ook genoeg tijd voor mezelf, was niet constant met mijn collega’s. :dancing_women:‍♀️ En mijn kamergenoot had helemaal geen last van mijn verkouden gesnurk haha. Dus heb genoten en het heeft de band met mijn collega’s ook sterker gemaakt.

5 likes

Is ie inmiddels op komen dagen?