Wat je even kwijt wilt #6

Ja ben het hier ook mee eens, ik moet voor alles (studie, woonlasten, boeken, boodschappen, zorg, noem maar op) zelf betalen omdat mijn ouders dat niet kunnen en mijn recht op stufi is nu ook voorbij. Dus ik doe nu naast mijn studie ook nog allerlei bijbaantjes om rond te kunnen komen en leen daarnaast maximaal. Doe niet eens echt gekke dingen met mijn geld ofzo, maar het gaat iedere maand wel zo ongeveer op dus maximaal lenen is ook wel echt nodig. Op die manier bouw je alsnog ook best een dikke schuld op ook al heb ik dan wel 4 jaar stufi gehad (ik heb door omstandigheden ook wat studievertraging opgelopen). Sommige mensen doen alsof je je vrijwillig in de schulden steekt maar als je geen ouders hebt die je studie of andere dingen voor je kunnen betalen dan heb je niet heel veel keus. En dan is zoiets als 50% korting op je collegegeld ook gewoon erg welkom.

Sorry als dit een wat onsamenhangend geneuzel is, ik ben heel moe dus ga nu eerst even een middagdutje doen :sweat_smile:

4 likes

Ja hij had gewoon een beetje uitloop hahaha

2 likes

Ik heb net de ergste ruzie ooit met mijn vriend gehad. We hebben normaal bijna nooit ruzie en nu was het zó heftig. Het begon over het huishouden en uiteindelijk schreeuwde ik ‘sterf, sterf, sterf!’ :woman_facepalming:

5 likes

Hey stomme vraag hoor maar ik heb nu nog ff basisbeurs maar hoevee is maximaal lenen? Zo rond de 700 toch? Of wil je dat niet delen?

Amen.

Mijn hondje wordt morgen chemisch gecastreerd, en ik voel me nu zo schuldig dat ik hem al de hele dag overlaad met snoepjes en snacks :upside_down_face:. Eten = liefde, zeker bij een labrador.

2 likes

Ik leen nu niet meer maximaal, maar ik weet dat je 1100 per maand kan lenen. Het gedeelte van je basisbeurs kan je namelijk ook nog lenen als je vier jaar om zijn en je kan ook nog collegegeldkrediet aanvragen. Dat tikt dus aardig aan

1 like

Sorry nog meer spam over stufi, maar ik vind ook dat ze vooral iets moeten gaan regelen met hypotheek. Niet dat 2 x het hele bedrag van je schuld van je hypotheekbedrag gaat. Vooral met het leenstelsel wat ze nu hebben. Ik baal niet van het afbetalen trouwens, maar wel dat ik straks eerst echt nog wel moet blijven huren :frowning:

2 likes

Duur he! Maar op de site van de NS (Spoordeelwinkel) kun je altijd retourtjes kopen tussen willekeurige stations voor 20 euri, dus dat is misschien ook wel handig voor je.

Zou ik even voor je moeten uitzoeken! PM me anders even, ben bang dat ik t misschien vergeet

1 like

@anon98052296 oh zie nu dit, wat Annie zegt klopt idd!

1 like

Jezus, dat laatste. Meen je? Pfff… Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben volgende week weg hier, heb een nieuwe baan gevonden (en nu weet ik ook weer waarom). Kan ik dan vragen of ze dit gewoon helemaal willen weggooien? Ik voel me echt een aansteller, maar het is niet voor niets dat je hier als werknemer voor beschermd wordt. “Ik stuur het niet door naar derden hoor!” Ja, ken wel weze, maar ik wil het gewoon niet hebben.

Mag er wel staan fysio, huisarts of zoiets?

Ja kut hè, bij mij is het ook wel een klein deel eigen schuld want ik had best iets minder kunnen lenen. Ik had me alleen nooit beseft dat dit zulke grote gevolgen voor mijn hypotheek. Ik was daar echt niet mee bezig toen ik 17 was. Vroeger was ik niet echt een held met geld, maar tegenwoordig heb ik wel echt geleerd om zuinig te leven. Ik zie dat je dan met een modaal inkomen echt nog wel aardig wat kan sparen, dus ik ga denk ik maar even 5 jaar op een houtje bijten en max. sparen en dan een heel groot bedrag in 1 keer proberen af te lossen. Maar ik heb het geluk dat wij best goedkoop huren, ik kan me voorstellen dat het in de Randstad helemaal zuur is met die hoge huren. Heeft jouw vriend helemaal geen schuld?

He nee… wat kut zeg! Snap dat je geschrokken bent… gadver

Ik word GEK, heb echt al tien keer moeten plassen vandaag. Moet ook telkens echt nodig. En heb 1 liter ofzo gedronken? Fucking weird

Ik wou dat ik meer geld had lol lekker oppervlakkig. Maar ik wil een vriezer en een droger en verder allemaal dingen die ik niet nodig heb maar toch wil

5 likes

Hmm, Forgetting Sarah Marshall misschien. Leuke film en krijgt zelfs op het zure IMDB een goede rating.

De datum van het verzuim zelf niet, maar wel alles wat niet opgeslagen had moeten worden. Geloof dat werkgever verplicht nog de data en tijdsduur moet bewaren (2 jaar?), maar reden ziekteverzuim moet ze zeker verwijderen. Wat zij als argument geeft met ‘ik stuur het niet door hoor’ slaat nergens op, de mens is de zwakste schakel en dit soort gegevens kan door foutje zo per ongeluk meegestuurd worden (70% datalekken door de mens geloof ik) of zelfs onvrijwillig verloren gaan (hackpoging oid)

Mag ook niet fysio, huisarts en dergelijk staan, want dat gaat de werkgever niks aan :grinning:

Denk het niet, heb verder geen klachten

1 like

Huishouden met een peuter is gewoon niet te doen, hele ochtend geprobeerd om de bovenverdieping te doen wat ik uiteindelijk maar heb opgegeven. ( peuter zal óveral aan)

Vanmiddag toen hij zijn dutje deed ook maar even gaan liggen want ik viel zowat om van vermoeidheid.

En nu moet ik boodschappen doen… Wanneer moet ik die bovenverdieping in gdsnaam schoonmaken :rage:

1 like