Wat je even kwijt wilt #6

Bij welke merken koop jij tegenwoordig je kleding?

3 likes

Jeetje… 100 studenten en bij ons alleen al in het eerste jaar 1300… ook dat lijkt me heel vervelend, het feit dat je absoluut geen werkervaring hebt. Ik begin nu in ieder geval zo enorm te twijfelen aan alles…

Poeh, ik zal van de week even kijken. Ik ben sowieso fan van Filippa K. Verder kijk ik nu ook naar boetiekjes hier in de buurt vandaar dat ik niet 1-2-3 merken kan noemen, probeer vooral op de stoffen te letten. Het is wat duurder, maar ik merk zoveel verschil, en probeer vaak in de sale iets moois te scoren.
Zomerjas is van American Vintage en winterjas van Ted Baker.

4 likes

Ah mooi, dan ben ik dus op de goede weg. :sunglasses: Ik heb namelijk hetzelfde doel maar ben nog maar een paar maanden ermee bezig en vind het soms moeilijk om goede kwalitatieve merken te vinden.

Ik heb net een baan afgewezen en de gene aan de telefoon snapte echt niet waarom ik nee gezegd heb en begon hele verhalen om me te overtuigen toch maar ja te zeggen. Het klinkt misschien niet zo maar ik vond het echt heel erg kut en begon bijna te huilen wat de gene aan de telefoon ook weer door had -_-

Weet je zeker dat er 1300 studenten zijn voor dezelfde richting? Dat lijkt me toch een onmogelijk groot aantal studenten, niet op te vangen door docenten van de betreffende school maar ook veel te veel voor een mogelijke uitstroom richting het werkveld.

Ik heb couscous gemaakt, maar ik vind die structuur echt zo vies. Ik was een beetje ongeduldig en heb het dus misschien niet lang genoeg laten dampen, maar het is echt net pap. Hoort dit zo of doe ik wat verkeerd (waarschijnlijk wel)?

Bij couscous komt het best wel precies hoeveel water je erbij moet doen! Heb je op het pakje gekeken en precies die hoeveelheid water erbij gedaan? Als je het daarin laat wellen zou het geen pap-structuur moeten hebben maar een lossere structuur…

Ik heb het water tot net iets boven de couscous gedaan, had ik ergens gelezen haha. Het is ook niet echt een pap op m’n bord, maar het is wel een beetje kleverig en zacht ipv een droge harde korrel zoals met sommige rijst zegmaar. Maar ik weet niet precies hoe couscous hoort te zijn haha. Als het zacht hoort te zijn, vind ik couscous misschien gewoon niet zo leker.

Dat klinkt wel als veel water! Ik zelf doe minder en doe bij couscous liever eerst iets te weinig, meer water kan altijd nog.

2 likes

Ik ben uitgenodigd voor een selectiedag voor een soort overheidsachtige functie. Je kon van tevoren je voorkeuren aangeven voor welke afdeling. Nu ben ik voorgeselecteerd op een afdeling waar de beschikbare functies noch niet mijn voorkeur hebben noch betrekking hebben op mijn afstudeergebied (ik beschik naar mijn idee niet over een aantal belangrijke competenties die je hiervoor nodig hebt). Iemand die hetzelfde heeft gemaakt, of advies kan geven? Zal ik dit bijvoorbeeld op de selectiedag bij aankaarten?

Als het is wat ik denk dat het is kan ik je wel advies geven. Heb het niet zelf gedaan, maar mijn beste vriend wel. Hij heeft uiteindelijk zijn voorkeur duidelijk uitgesproken en ik weet wel een en ander van de procedure nu, wil het zelf ook gaan doen

overigens niet binnen snelle tijd dus ben geen concurrent ofzo, niet dat je denkt dat ik express rare dingen ga zeggen haha

1 like

Ben zooo moe maar moet nog echt een verslag gaan typen nu… het liefst neem ik koffie maar dan val ik vanavond niet in slaap en wil lekker vroeg gaan slapen. Heb een schop onder mijn hol nodig om dat verslag te maken :frowning:

Haha nee hoor dat dacht ik niet. Ik zal even kijken of ik je een PM kan sturen

Ik weet niet of je ze nog hebt, want lees nu pas bij maar ik ga binnenkort met een vriendin en mijn man. Hoeveel heb je er?

@McApple hoe is het gegaan?

————

Ik heb blaren op mijn hielen van mijn nieuwe schoenen :frowning: ik moet ze nog inlopen maar ik moet nog een kilometer lopen zo en ik loop zo lelijk mank. Mind over body dan maar

@Keaton lekker random advies van iemand die normaal alleen meeleest, maar ik liep ook altijd te klooien met couscous en nu doe ik altijd precies 1:1 couscous met kokend water (gewoon erop gooien uit de waterkoker, niet koken in een pan), even afdekken en na een paar minuutjes loshalen met een vork. Is tot nu toe met heel veel soorten couscous goed gegaan! Het hoort inderdaad niet mushy the zijn, meer een beetje als rijst. Ik vind die van Dari trouwens het fijnst (doorzichtige zak met blauwe bedrukking). Oh en als extra tip: alle kruiden (incl verkruimeld bouillonblokje) er door mengen voordat je het water erop gooit, dan komt de smaak veel beter naar voren. Ik vond het altijd maar smakeloos spul maar sindsdien eet ik het heel graag!

2 likes

@Sandroe je kan me altijd berichtjes sturen over sw hƩ! En 1300 is wel echt veel. Heb je daar een bron van?

1 like

Mijn man is er niet vanavond dus ik ga lekker pizza vreten en op de bank liggen

3 likes