Wat je even kwijt wilt #6

Ooooh man ik kan jullie niet uitleggen hoeveel zin ik heb in winter, kerst, sneeuw, gezelligheid, truien, sjaals, dekens, kerstlichtjes, geurkaarsen, rode neuzen van de kou.

34 likes

Ah ja, dat is al een stuk reëeler, maar ik blijf het veel vinden. Ze zullen er wel veel aannemen omdat er zo veel mensen afhaken. Jammer is dat!

Weten jullie dit al? :upside_down_face: sorry voor degene die gezond doen. Het is niet gezond, ongeveer evenveel kcal als een mcflurry.

Ik wil graag een levi’s jeans bestellen ( eerste keer in mn leven dat ik een duurdere spijkerbroek koop ), maar ik heb geeeeen idee welke maat ik moet hebben? Zelfs niet met de maattabel. Iemand meer verstand dan ik?

Zo druk op werk dat er geen tijd is om te eten of te plassen :roll_eyes: nu lekker naar huis gelukkig

Ik wilde met alpaca’s wandelen, dat kan namelijk hier in de buurt. Maar dit seizoen is alles al volgeboekt en de nieuwe wandelingen starten pas in maart 2019 . Beetje jammer dit.

Weet niet of dit op mijn uni is, maar mijn uni geeft economiecolleges in Carré omdat het nergens anders in de stad past.

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met een traject bij psytrec?

Maar waarom? Waarom is het zo erg als iemand wat langer moet wennen aan de uni en er een jaartje langer over doet? Waarom is het erg als iemand ‘meelift’, diegene betaalt toch ook gewoon collegegeld? En wie weet is iemand wel ziek, of moet veel werken, of moet voor een ouder zorgen? Staat je nog steeds helemaal vrij om gewoon wel 60EC te halen hù en dat is natuurlijk ook het meest in jouw voordeel (niemand maakt graag eindeloos herkansingen of doet nog een eerstejaars vak in z’n derde jaar).

18 likes

Ja ik vind het eerlijk gezegd echt alsnog een belachelijk aantal. Ik wil wel na het afstuderen aan het werk komen. :joy:

Niet zelf maar ken wel iemand die er echt beter en opgelucht van terugkwam. Heel zwaar en heftig, maar wel goede therapie zei zij. Ook fijne afwisseling tussen fysiek en mentaal bezig zijn. Wel strenge regels
 geen telefoon, geen internet, elke sessie andere therapeut e.d. Dus dat lijkt mij zelf wel pittig.

Mag je eigenlijk wel autorijden op blote voeten ?

Precies dit, ik vind het juist wel goed als de druk wat wordt weggenomen. Zeker ook voor eerste jaars studenten waarvoor alles nieuw is.

Ja maar als er een ongeluk of iets gebeurd ben je niet verzekerd.

De overheid speelt een beetje een gemeen spelletje. Ik denk dat het bindend studieadvies niet de reden is waarom veel studenten veel psychische klachten hebben, maar eerder een combinatie van de financiele kant + het gewenste plaatje van het studentenleven. De studielening die steeds in je nek heigt waardoor je als student geneigd bent om meer te werken en de eisen die de maatschappij ook aan je stelt of lijkt te eisen. Altijd druk druk moeten zijn en een studie en een bijbaantje is niet meer genoeg, je moet ook nog extra vrijwilligerswerk doen en zus en zo. Door de universiteit een beetje de schuld in de schoenen te schuiven 'het ligt aan het verplicht te halen aantal studiepunten!1!!!" gaat er geen aandacht uit aan de verantwoordelijkheid van de overheid. Over het algemeen is het prima te doen om aan het minimaal te behalen punten te voldoen en als er echts iets is zijn opleidingsinstellingen best coulant. Maar dan moet je wel op tijd aan de bel trekken (en op zoek gaan naar een oplossing als je bijvoorbeeld erg veel last hebt van faalangst) en niet twee weken voordat het studiejaar voorbij is een gesprek proberen in te plannen bij de studieadviseur zoals vaak het geval is.

7 likes

Maar is het feit dat jij je irriteert oid een reden om mensen hun recht op onderwijs te ondernemen? Ik heb ook het idee dat je het probleem van meelifters hier niet mee oplost, omdat een BSA nou niet bepaald je intrinsieke motivatie om te studeren aanwakkert. Je kan beter studenten goede begeleiding en gesprekken aan bieden met een tutor/mentor oid in het eerste jaar. Dan zullen studenten die er echt alleen zijn om mee te liften, zich wel realiseren dat dit wellicht niet de plek voor hen is. In mijn ogen (en dus: bij mijn studies) zijn er ook weinig echt-altijd-meelifters (want die halen ook gewoon echt hun vakken niet, sommige dingen moet je gewoon zelf doen), en in elk geval te weinig om alle andere studenten de stress van het BSA voor op hun dak te gooien.

4 likes

De benedenwoning hieronder is net verhuurd :frowning: en dan moet je ook wel in dit dorp willen wonen haha. Waar zoek je allemaal? Voor Venlo e.o. kun je ook nog op Nolensplein kijken! Huren is echt een bitch wat ik van veel klanten hoor, heel moeilijk te vinden, meestal viavia.

(Zag vandaag dat m’n oude TL alweer weg is bij jullie)

@anon44204370 sorry maar ik erger me dood aan dit soort opmerkingen. Als je langer dan 5 seconden nadenkt weet jezelf ook wel dat de druk op beginnende studenten steeds groter wordt.

16 likes

Hmmm ik ben het hier niet helemaal mee eens. Erasmus Universiteit heeft bijv. een BSA van 60EC, dat vind ik heel veel (er zijn bij sommige studies, bijv. met practica, ook vakken die erg lastig te herkansen zijn), en ik weet ook van mijn broertje dat hij door de opbouw van zijn jaar zijn BSA nauwelijks meer kon halen omdat hij een vak in het begin niet haalde. Het was theoretisch natuurlijk mogelijk, maar praktisch eigenlijk niet. Ik ben het helemaal met je eens hoor, over financiële kant etc., maar ik dnek dat veel druk ook vanuit onderwijsinstellingen en de overheid die dat mogelijk maakt (!!) komt. Denk bijvoorbeeld aan selectieve masters, als je in mijn vakgebied afstudeert met een 6,4 gemiddeld, kun je eigenlijk geen master meer doen aan onze universiteit. Die druk komt er ook nog bovenop.

2 likes

Haha wel vet voor een keertje, maar geen tafeltjes ofzo dus je kan helemaal niet schrijven, dat lijkt me wel kut.

1 like