Dat is goed. Thanks voor t doorgeven iig.
Blijkbaar is de harde schijf van mn laptop kapot⦠vallen er nog bestanden te redden denken/weten jullie? Of ben ik nu echt alles kwijt?
Dat is wmb ook wel deel van de crux: het valt niet te kwantificeren hoe goed of slecht iemand het gaat doen in de komende jaren. Zeker niet gezien nu veel studenten in januari al een brief krijgen dat ze het āwaarschijnlijk niet gaan halenā, dat is ook niet bepaald stimulerend voor je leergedrag.
Mocht ze snel weer weg zijn laat ik het weten! Zit helaas zelf niet echt in het huurgedoe⦠Waar veel particulier verhuurd wordt is op de Laaghuissingel, Vinckenhofstraat en Karel van Egmond. Stay clear of de Rijnbeekstraat!!! En geen Geresstraat of Gulikstraat.
Qua makelaars zou je ook kunnen kijken bij Vetebe of Poels bijv. Die zijn best goed vertegenwoordigd hier in de huurt en bemiddelen ook wel bij verhuur. Sannen soms ook wel!
Maar waarom, het maakt toch niet uit wat zij doen met hun leven?
En ik denk ook wel dat het een les is om om te leren gaan met dit soort mensen, want die ga je in je werkende leven ook tegenkomen. Al is het natuurlijk superirritant om alles zelf te moeten doen, samenwerken is ook gewoon een vaardigheid die je moet leren op je opleiding, en niet alleen met mensen die extreem goed bij je passen.
Echt irritant. Ik had 2 paar oorbellen besteld ergens en ik heb ze wel gekregen maar in het goud in plaats van zilver. Ik draag geen goud
Moet ik ze weer terug sturen en fotoās mailen om te laten zien dat ik echt gouden heb ontvangen
60 is ook wel de meest extreme eis en volgens mij was het Erasmus een uitzondering. Maar volgensmij kon je daar weer dingen wegstrepen of zo door hoge voldoendes te halen voor bepaalde vakken. (Dit had ik ooit gelezen toen ik nog op de UU zat: ( https://www.dub.uu.nl/nl/achtergrond/rector-erasmus-universiteit-waarom-onvoldoendes-wegstrepen-niet-erg ). Maar 50 of 45 punten zoals veel instellingen eisen is wel redelijk haalbaar imo.
Het is enerzijds natuurlijk wel balen als je niet een master kan doen aan je geliefde universiteit en het is natuurlijk veel geregel om nog te gaan switchen van universiteit. Volgen mij heeft de overheid wel verplicht dat er altijd elders in het land masters moeten zijn waar je kan instromen zonder extra eisen. Maar ik denk dat het voor sommige studenten ook wel goed is om een keer gewisseld te hebben van universiteit. Studenten zijn vaak het ene of het andere uiterste: Op jezelf wonen in een andere studiestad ver van je oorspronkelijke woonplaats, een semester in het buitenland, vrijwilligerswerk in het buitenland etc versus enorme huismussen die je moeilijk uit hun comfortzone krijgt.
Als ze een minimaal cijfergemiddelde als eis gaan stellen zouden ze die wel goed moeten relateren aan wat de gemiddelde student heeft gehaald wat betreft de bachelor die toegang verschaft tot die master. Als het gemiddelde een 7.3 of zo is zou ik een 6.4 een vrij lage eis vinden imo. Maar het is sowieso heel moeilijk om iedereen tevreden te stellen. Studenten zijn een volk van uitersten.
Weet niet via welke kanalen precies verhuurd wordt, maar op die straten wordt heel veel aan particulieren verkocht die het nu verhuren. Dus denk via lokale makelaars (makkelijk) Nolensplein en MP denk ik. Mss pararius?
Ja soms zijn de redenen ook vrij ingewikkeld. Soms proberen opleidingen een numerus fixus maar vallen dan de aanmeldingen heel erg tegen (want inderdaad, docenten moeten wel betaald worden van collegegeld) omdat studenten zich uberhaupt veel minder snel inschrijven als er een numerus fixus is. Dus die numerus fixus wordt dan soms niet eens gehaald en dan heb je ook een probleem. Als ze die dan weer afschaffen kan het aantal inschrijvingen natuurlijk superhard omhoog schieten maar dan kan je natuurlijk niet meer achteraf zeggen āo sorry je mag toch nietā. En daarnaast zijn er opleidingen waar heel veel internationale studenten op af komen, maar universiteiten mogen bijv niet zomaar internationale EU studenten afwijzen (zonder numerus fixus). Nou ja lang verhaal kort: het lijkt me een heel gedoe om hier goed beleid op te maken
Jij bent zeker ook zoān type dat een samenvatting schrijft en die vervolgens niet wil delen met de rest omdat zij niks gedaan hebben
Wat ik vooral het grote gevaar vind met dit soort eisen is dat je de groepen studenten die er al zwakker voor staan op de universiteit (studenten met een functiebeperking, eerstegeneratiestudenten, studenten met een migratieachtergrond, studenten die mantelzorgen) er vaak harder de dupe van worden door de rest. Dat gaat totaal tegen de emancipatoire functie van het onderwijs in wat mij betreft. En ik vind het eng hoe snel dit soort dingen over het algemeen als normaal gezien worden, want het breekt het onderwijs wat mij betreft af.
Heb je verdere informatie overigens, over dat studenten vaak het ene of het andere uiterste zijn? Ik herken dat zelf niet per se namelijk.
Op het hbo vond ik het veel lastiger om meelifters te ditchen door de vele groepsopdrachten die je moest doen en je zowat een halve baan er naast had als je iemand uit de groep gooide. Je moest dan niet alleen bewijs verzamelen maar ook meerdere keer langs een bepaalde pipo omdat ze van die achterlijke eisen hadden (bijv. dat het vak te halen moest de groepsgrootte 5 mensen zijn. Begin je met 7 mensen waarvan er 2 niet meer studeren maar nog staan ingeschreven, kan je niemand eruit tyfen). Op de uni gaf ik mijn aantekeningen nooit zomaar weg en ging ik niet mondeling alles reproduceren voor mensen die altijd wegbleven voor onzinredenen. Die ware na periode 2 toch echt game over.
Ik kan mij dus echt niet druk maken over meelifters? Uiteindelijk komen ze zichzelf wel tegen of niet. Zolang je het uiteindelijk zelf maar haalt.
Haha ik ben (was) echt te oud voor dit soort dingen⦠Een samenvatting maakte ik toch wel dus ik vond het niet erg om die vervolgens te delen. Als ik het uiteindelijk zelf maar haalde
Dan doen je docenten dat niet goed, als ze daar het verschil niet tussen zien, dat is een ander probleem haha.
Ik heb hier zelf nooit echt issues mee gehad, zelfs vaak, bij grotere projecten, dat docenten een tussentijds gesprek voerden of vroegen āhee wie zit er nou echt in deze groep en wie zijn er gestopt met dit vakā, alle ruimte om aan te geven als het niet ging en dat op te lossen.
Ga daar niet wonen. Als je intel wilt over bepaalde plekken, DM me maar, maar dat is echt een tuigstuk. In Blerick ook veel plekken waar je niet dood gevonden wilt worden maar de kans wel aanzienlijk isā¦
Voor studenten met een functiebeperking en die die mantelzorgen is er eigenlijk heel makkelijk een uitzondering te maken als die studenten het vroegtijdig doorgeven en alles bekend is bij de mentor/coordinator/studieadviseur etc. Voor die andere groepen vooral 1e generatiestudenten en mensen met een migratieachtergrond is het niet zo makkelijk om met een standaard oplossing te komen. Maar het lijkt me wel belangrijk dat er een bepaald aanspreekpunt is waar zij kunnen aangeven waar zij mee kampen en waar rekening mee kan worden gehouden (zwak in taal dan extra lessen bijv). Maar je kan natuurlijk niet zomaar doen dat Maurits minstens 50 studiepunten moet halen en Fatima die diplomaās stapelt slechts 40 omdat ze slecht in Nederlands is en 1e generatiestudent is. (Om maar even een heeel generaliserend voorbeeld te noemen.) Maar veel studenten nemen zelf weinig het initiatief imo of trekken te laat aan de bel terwijl vaak alles op de website /intranetvan hun studie zo terug te vinden is.
Meer eigen ervaring. Op de uni leek het wel bij 1 studie alsof er twee soorten personen maar bestonden de enorme studiebollen en mensen die party hardy 24/7, lang leven de lol en dan een eindsprint hoopten te trekken en soms vreselijk op hun bek gingen. Terwijl ik er tussen in zat. Studenten die altijd enorm perfectionistisch en goed georganiseerd zijn en gevallen die maar lopen aan te kloten.
Ik ben super blij dat ik weer begonnen ben met een deeltijdstudie, heb een jaar niet gestudeerd en ik heb nu echt zin om morgen weer naar school te gaan (vorige week begonnen). Heb ook zin om toetsen - hopelijk - te behalen, geeft me altijd echt voldoening haha.
Los van bovenstaande discussie
Ik heb net sinds maaaaaaanden weer eens gesport en het was zo fijn! Mocht ik ooit eens zeuren dat ik er geen zin in heb kan iemand mij dan even schop onder mn kont geven?
Ja dat was toen zo kut. Omdat het zo veel extra energie kost om iemand te lozen of die persoon misschien een heel klein beetje te kunnen motiveren zodat je misschien 2 a4tjes matige tekst krijgt aangeleverd. Ik heb sommige mensen echt hun cijfer cadeau gedaan. Gratis een paar achten of een half uitgewerkt concept zodat het moeilijkste al achter de rug was.