Wat je even kwijt wilt #6

Ik moet zo nodig plassen dat ik bijna in mijn broek pis maar ben gewoon te lui om naar de wc te lopen.
:confused:

5 likes

@anon44204370 Ik snap best dat ze op het hbo vaak kiezen voor projectmatig werken. Je moet immers in de toekomst ook met collega’s vaak samenwerken. Maar zoals je zelf ook al een beetje zei, als het gepaard gaat met een salaris of een contractverlening dan zijn mensen vaak toch wel voor meer te porren dan een studie waar je zo aan kan beginnen met een bepaald middelbare schooldiploma. Maar op de uni zijn ze er tegenwoordig ook grotere fans geworden van groepsopdrachten. Minder nakijkwerk. Ik hoorde zelfs mensen die hun scriptie in tweetallen moesten schrijven. Groepswerk prima maar we zijn daar soms wel te ver in doorgeschoten.

1 like

Ja ik herken dit niet, heb inmiddels bij vier studies rondgelopen en vond eigenlijk bij alles dat alle uitersten en het hele spectrum er tussenin er over het algemeen wel tussen zaten (hoewel, minder 24/7 party’ende mensen bij mijn master dan bij mijn bachelor).

Hm ja ik denk dat het ook niet altijd zo makkelijk is. Veel mensen die bijv. een functiebeperking hebben krijgen nog met veel onbegrip te maken in de maatschappij uberhaupt, en dus ook op de universiteit/school als ze het aankaarten. Ook kan het bij psychische problemen lastig zijn om te erkennen, of wil je als eerstegeneratiestudent helemaaaal niet meteen al laten zien dat je het misschien moeilijk hebt want ‘je moet je wel invechten hè!!!’- is al jaren het devies wat ze horen. Ik zie gewoon niet waarom je dit soort maatregelen laat bestaan om er dan vervolgens weer allemaal uitzonderingen op te maken, verhoogt alleen maar de regeldruk en daarmee werkdruk op docenten en druk op studenten. Ben het wel helemaal met je eens dat er idealiter een aanspreekpunt is waar studenten die het moeilijk hebben en dat inzien en kunnen aankaarten, extra hulp kunnen krijgen, maar in praktijk is dat er op maar heel weinig universiteiten.

1 like

Ik doe sinds een tijdje strong by zumba. Vanavond was weer de eerste keer na de vakantie. Omg ik heb nu al zoveel spierpijn :flushed: :flushed: Ik wil niet weten hoe het morgen is… En morgen ook nog eens weer de eerste dag werken. Wordt top denk ik hahaha

1 like

zwaar nog wel

2 likes

Dat is gewoon zodat ze je die ander afmaakt en ze helft minder studenten hebben.

4 likes

Als je dat soort mensen niet wil tegenkomen in je leven moet je maar op een onbewoond eiland gaan wonen.

Of je maakt je er gewoon niet druk om. :woman_shrugging:

3 likes

Op veel universiteiten ontbreekt het daar aan ja. Ik heb zelf een functiebeperking (en het zal ook wel verschillen wat je hebt) en ik vind dat opleidingen er toch wel iets soepeler mee omgaan dan hoe de maatschappij er over het algemeen op reageert. Maar je hebt daar zelf natuurlijk ook wel een deel in. Als je gewoon laat zien dat je je studie serieus neemt, je je best doet (zo ver je kan) en mensen tijdig inlicht zal de gunfactor toch wel hoger zijn dan wanneer je geen fijn persoon bent en niks hebt gedaan.
Het zou misschien sowieso al veel schelen als sommige dingen (depressies, angstaanvallen, depressies) toch minder een taboe zouden zijn dan zouden sommige studenten misschien eerder aan de bel trekken. Maar ik vind studenten over het algemeen wel iets vaker het initatief mogen nemen.

Precies ja. Het is de kroon op het werk en die hoor je niet te delen. Er kan maar 1 koning of koningin zijn. En voor een docent is het soms ook bijna niet te doen als ze de regel hebben dat je een groepsopdracht hebt maar wel afzonderlijk een beoordeling krijgt. Heel leuk dat Pietje maar 4 pagina’s heeft geschreven en Janneke 6, maar als Pietje beweert met het idee te zijn gekomen en veel heeft aangedragen bij de brainstormfase, hoe controleer je dat dan? etc :stuck_out_tongue:

1 like

ZO blij met m’n studiegenoten, borrels zijn altijd echt een beleving bij ons. Zo gelukkig met zoveel leuke mensen en ga zo lekker slapen en morgen weer beginnen met studeren… Morgen post ik vast weer negatieve shit, maar ben nu echt gelukkig

15 likes

Mijn gordijnen hangen hoor. Was echt een kutklus, maar mijn kamer is pikkedonker :sunglasses:

4 likes

Ik zit Pauw te kijken en er zit zo’n religieus gekkie de grootste onzin te praten. Word er echt buitensporig boos van. Niet rustgevend dit.

2 likes

I feel you. Vandaag van 09 tot 23:30 op stage en werk geweest en nu met veel te veel adrenaline thuis door allemaal (goede daarnietvan) ontwikkelingen

1 like

Ik heb mijn studieschuld niet opgegeven bij de aanvraag van onze hypotheek… :zipper_mouth_face:

1 like

Het was vandaag een chaos op werk maar gelukkig hoef ik nog maar drie dagen voor ik een weekend heb t/m zaterdag.

1 like

Ik heb net voor het eerst in maanden (jaren?) een boek uitgelezen, gewoon 5 uur onafgebroken gelezen, zat er helemaal in. Moet ik vaker doen.

27 likes

Norwegian Wood, vond het wel mooi maar wel heftig depressief.

2 likes

Net echt 3 uur geskypt met m’n zus en over van alles en nog wat gekletst. Ze woont best een eind weg namelijk en daardoor zie ik haar helaas echt weinig. Het was echt fijn.

Soms mis ik vroeger wel. Dat je nog met je broers en zussen thuis woonde bij je ouders en je elkaar altijd kon zien. Dan heb ik natuurlijk ook wel het geluk dat ik een goede band heb met hen.

8 likes

Nee man helemaal geen gezeik, ik herken het hoor. Vind het heel knap van je dat je het zelf al zo veel mogelijk oppakt, ik was al blij dat ik vandaag 3 dingen heb gedaan. Ik weet hoe je je voelt en hoe kut het ook is, het gaat echt beter worden. Sorry heb je ook niks aan, maar je doet het echt goed, je mag altijd posten hier of mij PBen!

3 likes

ik vind dit echt superlief van je, dankjewel. ook veel liefs voor jou!

1 like

:heart: dankjewel!

1 like