Haha nee. :’) Doe ik nooit. Dom ik weet het. Pantoffels helpen ook wel ja, loop al de hele avond op blote voeten in die dingen rond. Wond komt er niet tegenaan gelukkig.
Ik zie dat er nog 40 mensen online zijn, waaronder een hoop mensen die ik nog nooit gezien heb, ook mensen met 0 berichten. Kom eens hoi zeggen!
Ik wil slapen maar dat lukt niet want ik zit met een liedje in mn hoofd. Of nouja 1 zin en die hoor ik dan de hele tijd op repeat met een zeikstem in m’n hoofd, echt genieten.
Succes morgen!
Fuck my life, ik heb vorige week hardop gezegd “pff ik ben echt nooit ziek, zou willen dat het weer eens gebeurde, lekker een paar dagen ziek thuis chillen onder een deken op de bank met thee en netflix”. Nu lig ik dus te broeien in bed en denk ik dat ik koorts heb, gisteren al heel de dag zo’n zeurende stekelige buikpijn gehad en aan het eind vd dag ook hoofdpijn. Maar ik moet ook ongesteld worden, en ik ben in de stress dat dat nog niet zo is terwijl het zich vaker pas aandient op dinsdag of woensdag maar nu ben ik ineens doodsbang dat ik zwanger ben.
Tot dusver mijn nachtelijke hersenspinsels, lig echt al een uur te draaien terwijl ik het afwisselend koud en bloedheet heb en m’n buik blijft maar pijn doen.
Hoi!
God ik was vergeten hoe kut het is om acne te hebben, de allergische reactie op m’n gezicht is nog steeds zo erg en ik merk echt dat ik dingen laat? Ik vond het net al kut om langs mensen te lopen, ik wil straks koffie halen maar die hele interactie wil ik niet, ik zit in een tram met van dat lelijke licht waardoor je elk bobbeltje ziet en ik heb straks m’n eerste dag op school weer en ik kijk er tegenop 
Jeetje als je dit topic wil volgen moet je echt wel die-hard zijn he… 
Ik zit zo met mezelf in de knoop. Als ik lach en een beetje plezier heb, voel ik me schuldig. Het wisselt zo enorm hoe ik me voel. Super frustrerend…

Kan je niet proberen snel iets aan te doen zodat mensen de bloedvlek niet zien, en daarna je bed afhalen en het laken zo verfrommelen zodat niemand het ziet en dan inleveren bij de receptie en iets zeggen van ‘het is vies’?
En ach, dat kan iedereen gebeuren. No worries!
Ik heb een sterke aversie tegen PICO vragen ontwikkeld. Stom gedoe.
Heb je geen trui/vest binnen handbereik die je kunt omknopen? Anders even je laken omslaan en je oogjes dichtknijpen onder mom van “wakker worden en nog koud”.
Ik zit weer voor het eerst na de vakantie in de collegezaal. Vriendin van me is gestopt met de opleiding dus ik voel me alleen
Ik zit nog niet zo lang op dit forum en ik moet zo wennen nog aan de layout
Moet je dan niet een hypotheek afsluiten in de jaren voordat je begint met aflossen? Ligt er volgens mij namelijk ook aan bij welke bank zit, er zijn banken die om een prinsscreen van je DUO-pagina vragen. En je moet sowieso bankafschriften laten zien toch? Dus dan zien ze dat je aan het aflossen bent.
Mijn vriend wordt ZZP’er dus hij moet sowieso drie jaar wachten voordat hij met een stabiel inkomen een hypotheek kan afsluiten en dan ben ik al aan het aflossen 
Ik heb scriptieproblemen maar dan als begeleider :’) bij ons zijn de begeleiders niet de mensen die ook nakijken en ik ben zo onzeker of wat ik mijn student allemaal laat doen/schrijven wel voldoende is voor de daadwerkelijke hoogleraren die straks een cijfer gaan geven. Straks moet ie het herkansen en is dat eigenlijk mijn schuld :((((
Ik probeer jullie hbo/uni systeem te snappen haha maar ik kom er niet aan uit 
Bij mijn uni zit het zo:
Stel dat je aan een bachelor begint, moet je in je 1ste jaar minstens de helft van de studiepunten (dus 60/2 = 30) verworven hebben om het volgende academiejaar verder te mogen zonder bindende voorwaarde én al vakken van je 2de jaar op te nemen.
Dus, als je onder de 30 studiepunten verworven hebt, krijg je een bindende voorwaarde en kan je het volgende academiejaar enkel je 1stejaars vakken opnieuw doen en geen 2dejaars vakken opnemen.
De bindende voorwaarde houdt in dat, als je het eerste jaar niet voor minstens 50 % geslaagd bent, je het volgende academiejaar voor minstens 75% van de opgenomen studiepunten moet slagen. Als je daaraan niet kan voldoen, moet je de opleiding stoppen.
Nu, als ik bovenstaande discussie lees, is dat veel soepeler hier dan bij jullie? Van wat ik begrjip moet je 50 van de 60 studiepunten halen om verder te mogen doen?
Da’s echt wel stresserend zeg.
In mijn geval, na mijn 1ste jaar was ik voor 48 studiepunten geslaagd (1 groot vak van 8 stp en 1 vak van 4 stp niet gehaald). Maar ik mocht gewoon verder doen, alleen word je dan een GIT-student genoemd (aangezien ik bijna alle vakken van het 2de opnam en nog de 2 vakken van het 1ste jaar). Maar zoiets bestaat dus niet in NL?
Er zitten volgens mij echt zoveel verschillen in onze opleidingen! Als ik het goed voor heb, hebben jullie ook minder contacturen dan? Velen van jullie werken er nog zoveel naast, bij mij is dat echt onmogelijk. Ik had afgelopen semester vaak dagen waar ik van 8u30-17u30 of 19u op de uni zat, van maandag-vrijdag. Dan is werken ernaast toch vrij moeilijk? Ik was ook uitgeput na zo’n week, dat ik het weekend even nodig had om op te laden en te studeren. Ik werkte ongv 2 zaterdagen per maand. Maar goed, ik heb de financiële druk niet om mijn studie te betalen omdat het hier in BE vrij normaal is dat de ouders dat betalen (waar ik ook enorm enorm dankbaar voor ben), ik heb dan ook vrijwel geen studieschuld als ik afstudeer. Het lijkt me heel rot om dat nog als extra last te hebben, dus ik heb veel respect voor iedereen hier die zo hard werkt om zijn studie te betalen.
Wat ik me ook afvraag, wat krijg je als ‘extra’s’ als je aangeeft te lijden aan psychische problemen/andere problemen? Moet je dan minder studiepunten halen?
Hier kan je eventueel een ‘bijzonder statuut’ krijgen, maar dat houdt eigenlijk niet veel in.
Ik vind het echt heel interessant om de verschillen tussen BE en NL te zien qua school! Misschien is er animo voor een topic?
Denk dat het aantal lesuren in Vlaanderen ook heel erg afhangt van de opleiding, ik had in mijn eerste jaar bv wel een zware maandag, maar dan had ik wel dinsdag en woensdag helemaal vrij. Nu in mijn master heb ik ook vrije dagen en maar acht uur les per week. Heb ook nog wel een zelfstudievak, maar vind het zo weinig les dat ik overweeg nog twee of drie vakken op te nemen via creditcontract!
Verder ook helemaal eens met hoe oneerlijk het is dat de meeste Belgische studenten kunnen afstuderen zonder een cent schulden, terwijl dat in Nederland eerder een uitzondering lijkt te zijn!
Edit: ik studeerde taal- en letterkunde