Mijn studie (geneeskunde in Amsterdam aan de Uva) was wel een uitzondering, want wij hadden geen bindend studie advies, dus bij mij hoefde je niet een x aantal punten te halen om door te mogen. Achteraf gezien zou dat waarschijnlijk wel een goed idee geweest zijn voor een aantal mensen, maar dat terzijde. We hadden overigens wel dat je alle punten van je eerste jaar moest hebben voordat je door mocht met je derde jaar.
Ik ben altijd keurig naar al mijn colleges gegaan en had eigenlijk altijd 9 -17 ongeveer wel colleges, werkgroepen, practica etc. Ik werkte in de bachelor op zaterdag bij mijn bijbaantje.
Tijdens de master (= coschappen en wetenschappelijke stage) heb ik naast de wetenschappelijke stage wel kunnen werken, want daar kon ik beter mijn tijd indelen en was toch alleen op werkdagen. Ik heb het tijdens de coschappen nog even volgehouden, maar toen ik op een gegeven moment coschap liep van ma - za, dan zondag bijbaantje, en dan ma- do voordat ik een compensatiedag kreeg, ben ik met mijn bijbaan gestopt. Naast de coschappen lukte me dat gewoon echt niet.
Maar ik geloof dat mijn studie wel een uitzondering was qua BSA en contacturen, en ik geloof ook nog eens dat ze het inmiddels helemaal op de schop gegooid hebben.