Wat je even kwijt wilt #6

@ladygodiva We moeten nog steeds keertje chillen. :3 :hearts:

1 like

Dilemma dinsdag:

Ik ben helemaal vóór zeggen als iemand iets op z’n gezicht of tussen z’n tanden heeft ofzo. Maar wat als je bij de garage bent en de monteur heeft een dikke zwarte smeer op z’n wang?

Heb even getwijfeld en toen dacht ik: mss is het wel een sociaal experiment en wil hij weten hoeveel mensen het durven te zeggen etc etc. Uiteindelijk toch maar gezegd en toen moest ie heel lief lachen en zei hij: “het zij zo”.

17 likes

Heeft iemand ervaring met versnelde opleidingen van een jaar via bijvoorbeeld Capabel? Ik zou graag jullie ervaringen horen voor ik naar de opendag ga.

Oh god ze zijn heel het plafond eruit aan het halen help wtf :’)

Haha is goed.

@ladygodiva Daarom zei ik ‘over het algemeen’ :relaxed: Al kun je alsnog, als je fel reageert vanuit een intense emotie (en daarmee de beste bedoelingen want ik ga er ook vanuit dat jouw intenties niet slecht zijn), nadenken over de manier waarop je het verwoord. Op straat/tegen een collega/in de supermarkt zou je ook niet direct fel reageren (denk ik?) maar ook over je woorden nadenken. Juist denk ik omdat je wilt bereiken dat diegene iets met je opmerking doet, wat niet bereikt wordt als diegene het verkeerd opvat.

@SimpleThings Ik zou het dan niet zeggen denk ik. Bij een schilder met verf op zich zou ik het ook niet noemen denk ik, tenzij hij aangeeft nog de supermarkt in te gaan oid. Maar lief dat je het wel zei! Spinazie tussen tanden of lipstick uitgesmeerd zeg ik wel altijd.

2 likes

Hehe ga je eindelijk een keer je haar wassen.

2 likes

Wat rot, veel beterschap!

1 like

Beterschap! Niet te overhaast weer gaan werken als je je morgen nog niet goed voelt. Ziek is ziek je kan beter goed uitzieken dan een langere tijd je niet goed voelen en toch maar gaan.

3 likes

Jaaaa! Ben heel benieuwd.

Ik ben vandaag echt niet vooruit te branden op werk, echt niet goed van mij. Ik begin aan vijf dingen en maak niks af. :expressionless:

Nou net met HR gebeld om te vragen hoe het zit met mijn ontslag, zij wilden niets zeggen. Nu heb ik de partner gemaild en gezegd dat het klopt dat ik in eerste instantie ziek was maar dat mijn ontslag daar niets mee te maken had en ik het niet vind kunnen dat iemand anders dit terug trekt terwijl ik dat niet wil.
Heb ook gezegd dat ik mij nu min of meer gedwongen voel om bij hun in dienst te blijven terwijl ik dat niet wil.

Verder heb ik er ook in gezet dat ik steeds in de veronderstelling was dat ik uitdienst was per augustus omdat dit de enige bevestiging is die ik vanuit HR heb ontvangen, ik heb niets vanuit HR ontvangen waaruit blijkt dat mijn ontslag was teruggetrokken.
Heb nu dus ook gezegd dat ik een nieuwe baan heb en dat ik daar volgende week begin en ik dat graag verder wil met mijn leven en nieuwe baan en hoop dat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen en dat ik nog steeds mijn ontslag wil.

Echt dit vind ik ZO niet normaal, dalijk moet ik juridische stappen gaan ondernemen…ben ook bang dat dit straks gevolgen heeft voor mijn nieuwe baan.

11 likes

Maar je hebt nu duidelijk aangegeven dat dit niet is wat je wil en dat je een nieuwe baan hebt. Ik zou gewoon niet op komen dagen en lekker naar je nieuwe baan gaan, dan ontslaan ze je vanzelf wel wegens plichtverzuim. Echt een rare gang van zaken.

Ja ik heb ook al een maand AL mijn spullen ingeleverd! Ik dacht ook gewoon dat ik uitdienst was.

Maar mijn nieuwe werkgever weet hier dus niets van he? Kunnen zij hierachter komen? Ik wil ook niet gelijk als nieuwkomer bekend staan als een probleem geval…

Ruilen? :stuck_out_tongue:

1 like

Meh… ik voel me ziek, volgens mij ga ik griep krijgen :unamused:

Zometeen kind op bed leggen en dan zelf ook nog maar even er in denk ik…
Wil nog stofzuigen en dweilen maar dat moet vanavond maar als hij slaapt.

Nog meer moeders die pas ziek zijn als het kind op bed ligt? Ik kan me er echt niet toe zetten om ziek te gaan doen als hij wakker is… ( in de zin van, bankhangen en netflixen)
Dus ga gewoon door met een hoofd als een baksteen :roll_eyes:

Kijk even op mp wat mensen bieden of vragen. Denk dat je die wel makkelijk kwijt gaat raken hoor!

@Ishq Ik zou even met het Juridisch Loket contact opnemen. Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar dit klinkt echt niet oké. Je daar even laten adviseren wat je het beste kunt doen nu!

Jezus mijn leidinggevende zou een afscheid voor mij organiseren en ik had er niks meer over gehoord en ik kreeg van mijn collega’s afgelopen weekend (laatste werkdagen) cadeautjes en mijn leidinggevende had hun dus niks laten weten oid dus hij is het gewoon vergeten en ik vind dat zo asociaal???

4 likes

De eerste de beste man die mij meeneemt naar Disneyland daar trouw ik mee. Heb ik zojuist besloten.

10 likes