Wat je even kwijt wilt #7

Wat naar! Kan sowieso door de stress komen, maar ook door heel wat andere dingen. Heb je ook al op hormoonwaarden laten testen?

Ik moet nog echt veel voor m’n studie doen en 100 dingen lezen, maar ik heb er echt totaaaal geen zin in… Volgend weekend ben ik jarig dus als ik verstandig ben ga ik wat doen zodat ik dan niks hoef te doen, maar ik wil de sims spelen :sob:

@Polska hoe gaat het met je nu?

Je kunt toch ook allebei doen, hoeft niet het een of het ander te zijn! Ik doe zelf vaak dat ik 40 min moet lezen en dan 15 min mag spelen. Dan is simsen nog fijner omdat je je niet zo schuldig moet voelen :slight_smile: Om de twee (of meer) teksten zou je ook wat langer kunnen spelen.

1 like

Ja ik denk dat ik dat maar ga doen inderdaad, thanks! Nu even mezelf zover krijgen haha

1 like

Oh sorry!! Niet aan gedacht

1 like

En @KREN
Ik slik zelf nu sinds een maand multivitaminen + cystiphane (soort pillen voor huid en haar op advies van dermatoloog) maar ik merk niet echt verschil. De kapper kan er jammer genoeg ook niet zo heel veel mee, ik heb het kort en in laagjes laten knippen zodat er meer volume in zit maar meer kan er niet aan gedaan worden volgens mij :persevere:
Ik ben ook niet zo consistent in pillen slikken dus heb afgelopen jaren in periodes wel vitaminen bijgeslikt enzo maar ik snap gewoon niet dat mijn haar zó veel is uitgevallen in vgl met 3 jaar geleden. Het is echt zo’n verschil. Ik had gehoopt dat het wel zou verbeteren maar dat doet het niet…
Ik heb 1,5 jaar geleden een blad van die dermatoloog gekregen dat ik moet afgeven aan de huisarts als ik bloed laat afnemen waar er nog wat dingen (waaronder bepaalde hormonen) staan op aangekruist. Het ging toen even beter met het uitvallen van haar dus ik heb het dan niet gedaan, maar ik ga toch eens terug binnenkort denk ik…

1 like

Denk dat het wel belangrijk is om consequent te slikken als je zeker wil weten of het verschil maakt. Maar nog eens bloed laten prikken kan waarschijnlijk geen kwaad.
Als je geen kale plekken hebt maar gewoon ā€˜dunner haar’ om het zo maar te zeggen, zou het natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat je haar veranderd is door leeftijd/hormonen? Maar hier heb je het wellicht ook met de dermatoloog over gehad.

Ja daar heb je zeker gelijk in, maar het pakt de oorzaak niet aan. Ik wil gewoon echt weten waar het aan ligt. Ik heb geen kale plekken maar mijn haar is Ʃnorm uitgedund.
Mijn haarstructuur is ook veranderd, 4 jaar geleden had ik nog krullen en nu lichte golven (wat ik ook enorm jammer vind). Maar ik ben echt de helft van mijn haar kwijt.

Ik vind het ook gewoon vervelend, omdat, als ik mijn haar los draag dan vind ik constant overal haar. Op mijn kleren, op en in mijn tas, op mijn spullen, op de vloer. Als ik met mijn hand door mijn haar ga dan heb ik vaak veel haren mee. Laatst was ik bij familie, en we stonden allemaal recht van de stoel en er hingen allerlei haren aan mijn stoel geplakt en niet die van mijn familie. Het is zo confronterend en frustrerend dat ik mijn haar vaak vast draag (wat eigenlijk ook niet zo top is voor haar).

1 like

Ik zou denken aan biotine slikken? Als je waardes van ijzer en b12 gewoon goed zijn lijkt het me niet dat het daar aan ligt. Maar ben geen arts ofzo.

1 like

Lol ik ben zo zenuwachtig voor vanavond, net als onze eerste date toen.

3 likes

Welke sjaal zal ik nemen?

Ik heb een donkergrijze winterjas en een zwart leren jasje. Verder heb ik al een donkerblauwe en een felrode geruite sjaal.

• Roze
  • Geruit

0 stemmers

1 like

Als je kamer niet heel groot of heel tochtig is, kunnen kaarsen ook helpen om het net wat warmer te krijgen! En warm drinken helpt mij ook.

1 like

@fysicus Ik zou dan zeker toch eens gaan om je hormonen te laten testen, want dan heb je tenminste al ergens uitsluitsel. Moest het niks met hormonen te maken hebben dan weet je dat het waarschijnlijk echt aan de hoofdhuid ligt en dat je die pillen consistenter moet gaan slikken. Als het hormonen zijn, dan kun je nog jaren slikken maar wordt de situatie ondertussen misschien nog erger.
Een specifieke hormoonstoornis die invloed heeft op het haar is PCOS (heb ik ook, daarom dat ik ook automatisch aan een hormonale oorzaak denk). Misschien kun je al eens kijken of het dat zou kunnen zijn, want dat is best wel een frequente hormoonstoornis. Maar het kan denk ik ook wel aan andere hormonen liggen, hoor!

Heb je een waterkruik of kersenpitkussen? Anders kun je ook thee zetten, de waterkoker geeft ook wel veel warme en vochtige lucht vrij!

1 like

Nee, maar misschien wel slim om te kopen. Ik drink idd al heel veel thee.

@Chuckie Kaarsen ga ik ook doen! Kamer is wel mega vochtig :disappointed:

1 like

Ik zit al sinds eind augustus elke dag met een kersenpitkussen onder een dekentje hahaha

1 like

Hahaha naaah ik zag @Hans_Kazan ergens reageren. Dus ik dacht oh lache die ga ik tekenen. Toen ging ik Hans googlen en de fotos die ik tegen kwam van die man. Hysterisch.

Oh het is trouwens niet Hans Kazan maar Hans KazƔn.

1 like

Is @Oprah de enige?

• Joa
  • Nich ( limburgs voor nee… denk ik)

0 stemmers

Watch me wip.

4 likes

Actually, het is Hans KazĆ n.

1 like