Jaloers
Wat houd je tegen?
Jongens ik heb weer jullie hulp nodig ben een beetje needy laatste tijd.
Ik woon samen met een vriendin en zij gaat samenwonen wat betekent dat ik hier alleen kom te wonen. De huisbaas is niet zo happig op huisdieren. Hij heeft het konijn van mijn huisgenoot getolereerd maar alleen omdat die buiten stond. Hij is vooral bang voor stankoverlast. Ook heeft hij zijn kantoor beneden het appartement.
Het konijn stond bij warm weer binnen en stonk dan enorm soms. Dit heeft ie nooit doorgehad of iets over gezegd. Daarnaast rook je dat ook niet beneden (onze voordeur zit daar dus we komen daar wel eens) en ook in huis bleef de geur niet hangen als het hok eenmaal was schoongemaakt.
Ook hebben mijn huisgenootje best wel tijdje binnen gerookt savonds om vervolgens alles open te gooien zodat hij het niet zou ruiken. We zijn inmiddels allebei al meer dan een jaar gestopt met roken, maar ook dat heeft hij nooit geroken (ook niet als hij in ons appartement moest zijn) en die geur is uiteindelijk ook niet blijven hangen, ruik je nu niks meer van.
Goed. Mijn punt: ik wil echt héél héél graag een kat, ben hier mee opgegroeid en mis het enorm om een kat om me heen te hebben, en qua ruimte kan dat makkelijk. Nu zal mijn huisbaas in eerste instantie niet erg enthousiast zijn, maar ik hoop dat er nog wel ruimte is om het in ieder geval te overleggen. Hebben jullie tips hoe ik dit aan kan pakken? Wat de kat kapot maakt aan het huis (bijv vloerbedekking op de trap) wil ik me 100 procent verantwoordelijk voor stellen en dat fixen voor ik het huis uit ga. De rest zullen wellicht alleen mijn meubels eraan gaan maar ook dar heb ik er voor over en daar heeft hij natuurlijk niet mee van doen. Ik wil de kat in eerste instantie binnen hebben om dat ik aan een drukke weg woon, maar wie weet laat ik hem alsnog wel een naar buiten ook als hij goed gewend is. Ik weet hoe ik voor een kat moet zorgen en wil zelf ook niet in de stank zitten dus garantie dat ik de kattenbak goed bij houd en regelmatig verschoon. Ik ga niet voor een kitten maar een oudere poes uit het asiel. Ook echt een vrouwtje omdat mannetjes meer geneigd zijn te sproeien. Ik heb er dus wel echt over nagedacht. Ik heb zelfs met mijn moeder afgesproken dat ik een proefperiode kan vragen en als het echt niet kan volgens mijn huisbaas, gaat de kat niet terug naar het asiel (dat zou ik nooit over mijn hart verkrijgen) maar naar mijn moeder die een fijne plek heeft met tuin.
Oké lang verhaal kort: ik wil mijn huisbaas gaan mailen met de vraag of ik een kat mag. Maar hoe pak ik dit aan??? Ik wil het zo graag
Dat ik tot 17:30 stage heb en om 18:00 moet werken tot 21:30 haha. Maar ga dit van de week zeker eten haha.
In principe mag je huurbaas het niet weigeren want het valt onder jouw woongenot. Daarnaast heb ik geen idee hoe je het goed kan verwoorden want ik heb mijn kat stiekem zonder dat mijn huurbaas het weet haha.
Ja kleine toevoeging: er staat nu in het contract geen huisdieren die overlast veroorzaken oid.
Maar aangezien hij nu een nieuw contract moet opstellen wil ik dit wel meenemen.
Ja ze mogen het dus officieel ook niet opnemen in een huurcontract volgens mij. Maar ik snap dat je dat niet gelijk zo gaat zeggen.
Lijkt mij inderdaad ook dat als jij aangeeft eventuele schade te betalen en zorgt dat de kattenbak goed schoon is dat hij er niks tegen in kan brengen. Mijn kat zorgt in ieder geval niet voor stank, ik zou het wel bespreken aangezien hij ook onder je woont want dan is het wat lastiger om je kat verborgen te houden.
Ja hij woont er gelukkig niet maar heeft er wel een kantoor! Is afgesloten met een trap en deur die op slot kan van ons woongedeelte.
Bedankt jongens!! Ik ga mijn stinkende (i am hilarious) best doen op een mail
Oh verkeerd gelezen haha. Ik bedoelde vooral vanwege het gemiauw wat hij eventueel kan horen.
Waarom zou je beloftes maken als je ze toch breekt? Sommige mensen⊠Vooral erg onprofessioneel (het is een zakelijke omgeving).
âEen absoluut verbod op huisdieren levert in de meeste gevallen echter een niet toegestane inbreuk van je woongenot op. Je moet tenslotte zelf kunnen bepalen wat je in je woning doet en hoe je in je woning woont. Rutger hoeft zich dan ook niet direct bang te laten maken door het verbod in zijn huurcontract. Als de huurbaas geen huisdieren wil toestaan dan zal hij in het ergste geval naar de rechter moeten stappen. De rechter zal dan zelf een belangenafweging maken. Hierbij wordt het belang van de huurbaas op naleving van het verbod afgewogen tegen het belang van Rutger om een kat te hebben. Het simpele feit dat het contract een verbod op huisdieren bevat, is daarbij voor een rechter lang niet altijd doorslaggevend. Een verbod in een huurovereenkomst moet tenslotte redelijk zijn. Een absoluut verbod op huisdieren is dat meestal niet.â
bron: https://www.das.nl/over-das/nieuws/blog-verbod-op-huisdier-door-huurbaas/
Ik probeerde fit te worden en ben net met mijn hele gewicht van een fitnessbal afgerold (probeerde een plank te doen) op mijn knie en nu is mijn knie een tennisbal
Ha! Dat is erg chill. Dankje dankje !! Jullie zijn top
Bij de ikea hebben ze een badrekje voor een.tientje
Aangezien de meningen verdeeld zijn en ik nu twijfel wat ik het beste kan doenâŠ
Moet ik mijn huisbaas mailen met de vraag of ik een kat mag?
Edit: er staat dus ook wel degelijk iets in mijn contract erover. Wacht ik ga nu zoeken wat exact.
- Ja. Hij komt er anders misschien toch wel achter en dat levert geen chille situatie op.
- Nee. Slapende katten (ha-ha) moet je niet wakker maken.
0 stemmers
Ik heb echt trek in van die chocokikkers en muizen.
kom ik thuis met een lamp van de kringloop, wil ik 'm aandoen, kom ik er achter dat er geen schakelaar aan zit. geen schakelaar! wel zoân keurig etiketje erop dattie is nagekeken en op welke datum en door wie. maar Robbert⊠hoe zit dat dan met die schakelaar???
huh is het je nou gelukt om een leeg bericht te maken? is dit met onzichtbare inkt geschreven?