Wat je even kwijt wilt #7

Ik had best een chille dag en nu voel ik me echt bleh door iets van net

Lang verhaal, moest het even ergens kwijt

Blergh ik had net zoiets vervelends. Was bij een boekpresentatie en veel mensen kenden me niet dus ik moest me steeds voorstellen en zeggen wat ik had bijgedragen aan het boek. Nu voel ik me al niet altijd even serieus genomen door mijn leeftijd (hoewel ik toch al 25 ben), en daarnaast zie er ook jong uit. Dat vind ik soms irritant, maar het is niet iets waar ik dagelijks mee bezig ben en ook geen diepe onzekerheid (geloof ik). Maar vanavond vond ik het echt onprettig hoe mensen daarover deden. :frowning:

Ik stelde me voor aan iemand (persoon A) en die vroeg al vrij snel “En hoelang ben je nu afgestudeerd? Of ben je nog aan het studeren?” Ik geef gewoon antwoord en we kletsen even. Vijf minuten later stel ik me voor aan de moeder van de auteur, en die vraagt meteen: “Hoe oud ben jij als ik vragen mag?” Dus ik zeg: “25”. “Nou, als je 16 had gezegd had ik je ook geloofd!” Valt persoon A haar bij met “Ja nou ik ook! Maar dan ben je zeker echt net 25?” Eh, nee
 Niet echt.

Ik vond dit echt niet leuk en ook vrij ongemakkelijk. Vooral hoe ze samen zo hun “O JA IK DACHT OOK DAT ZE EEN TIENER WAS LOL”-momentje hadden terwijl ik daar ook gewoon stond?! Heb maar gereageerd met dat ik dit vaker hoor en dat het vast nog een voordeel oplevert later
 :frown: Afijn lang verhaal maar ik wilde het even ergens kwijt.

8 likes

Wat is this time next year een KUT programma en wat is Wendy van dijk KUT

8 likes

@Briseis Ik snap heel goed dat je dat niet fijn vindt. Ik hoor het ook vaak en ondanks dat ik weet dat ik me echt niet als een kleuter gedraag, voelt het echt niet fijn. Ik vind het zo oppervlakkig als mensen zo afgaan op uiterlijk. Wat moet je er ook op zeggen? Ik had dus een keer iemand en die wilde serieus mijn paspoort zien en ze bleef maar gillen nou echt mens doe even normaal

2 likes

Haha oké dan, wtf? Ja ik snap ook niet dat je het dan zo fascinerend vindt dat iemand er jong uitziet. Ik let daar bij andere mensen echt totaal niet op.

Nee ik ook niet, maar ik vind ook nooit iemand er veel jonger uitzien dan haar of zijn leeftijd. We zijn vast een unicum en gaan daar nog vele vruchten van plukken :stuck_out_tongue:

1 like

Hmm taalnazi’s: kun je een unicum zijn of is iets alleen een unicum?

Ja als iedereen er straks uitziet als een verschrompelde dadel zijn wij perzikjes. En dan scoren we allemaal toyboys.

7 likes

Ooooh helemaal expeditie robinson vergeten vanavond. Hoe kan datttt? Niet dat ik nou zo druk ben ‘s avonds hahahah.

Snel terugkijken ooeehhhh nu al zin in!

2 likes

Deze taalnazi weet het even niet zeker. Maar is ook Latijn en ik ben daar wat te jong voor.

9 likes

Huh maar jij zit toch nog op de middelbare, zouden de lessen latijn je nog fris in het geheugen moeten staan :zipper_mouth_face:

3 likes

Ik heb mijn nummer vandaag aan iemand gegeven terwijl ik daar eigenlijk geen zin in had. Maar ik wil nooit onaardig zijn en het was iemand die ik ‘ken’ en hij is ook best leuk en vriendelijk maar ik had gewoon geen zin. Dus dat probeerde ik een paar keer vriendelijk te zeggen maar hij bleef maar door gaan. Toen werd het zo ongemakkelijk dat ik maar ‘ja’ heb gezegd toen hij vroeg of hij mijn nummer mocht. Terwijl ik dacht, wtf doe ik. Maar ik wilde gewoon dat die mega ongemakkelijke situatie voorbij zou zijn.

Dus. Nu app ik hem maar om uit te leggen dat ik echt niks met hem wil drinken. Pff. Waarom ben ik zo?

Lastig, ik krijg sinds maandag ook berichtjes van een jongen en hoe vaak ik al heb gezegd dat ik niks van hem hoef, hij reageert op AL mn stories en als ik niks terugstuur ben ik onbeleefd. Ik hoop dat je het meteen af kan sluiten met deze man op een snelle en efficiënte manier!

1 like

Ohja goeie haha :joy:

1 like

Ja wat is dat met mannen die niet opgeven? Zo heb ik er meer. Ook een die via via aan mijn nummer is gekomen en me maar blijft appen. En elke keer leg ik weer uit dat ik geen interesse in hem heb en een week later probeert hij het gewoon weer.
Maar soms ga ik daardoor denken dat ik niet duidelijk genoeg geweest ben. Dat ben ik nu overigens wel, tegen deze. Hoop dat dat helpt.
Hoe antwoord jij op jouw jongen? Vriendelijk maar concreet? Of gewoon heel bot?

1 like

Daar heeft het niet perse iets mee te maken toch? Een unicum gaat er meer over dat iets uniek/uitzonderlijk is, maar 1 keer voorkomt. Dus als je met z’n 2en als ‘eenheid’ uitzonderlijk bent, ik noem maar wat, een eenogige alien die een relatie heeft met iemand met een paarse huid, zouden zij in principe wel een unicum zijn. Het woord wordt volgens mij wel veel vaker gebruikt voor gebeurtenissen dan voor personen dus gebruikelijk is het niet, maar zou niet durven zeggen of het echt incorrect is.

3 likes

Onder andere door de meiden hier heb ik me goed jarig gevoeld vandaag, dank daarvoor! Ik ga nu lekker slapen. Zoals je op je verjaardag lekker vroeg hoort te doen :grimacing::joy:

19 likes

iemand sms’t mij al meer dan 1,5 jaar meerdere keren per week “hey”
Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik hem niet leuk vindt en dat het niet gaat werken maar hij gaat gewoon door. Ik heb hem gewoon geblokt en z’n berichten als spam aangegeven

2 likes

Straatsburg is heel leuk met kerst! Weet niet of het in november al los is alleen.

1 like

Nou, ik zei dat ik geen toekomst tussen ons zag. Toen zei hij dat ie niet op zoek was naar iemand om mee te trouwen maar gewoon een date. Toen zei ik eh ik bedoelde niet trouwen en ik wil ook geen date. Toen zei hij oké superjammer, ik hoop dat je me ooit wilt ontmoeten. Maar nee, dat wil ik gewoon niet. Dus ik reageer nu gewoon met ja, nee of haha. Maar ik ga wel stoppen met antwoorden denk ik. Wat ga jij nu sturen?

2 likes

Oh ik heb helemaal over die post heengelezen :sweat_smile: Ik vatte wat jij zei inderdaad op als algemeen statement maar wat deze specifieke situatie betreft heb je helemaal gelijk inderdaad!

2 likes