Ik had best een chille dag en nu voel ik me echt bleh door iets van net
Lang verhaal, moest het even ergens kwijt
Blergh ik had net zoiets vervelends. Was bij een boekpresentatie en veel mensen kenden me niet dus ik moest me steeds voorstellen en zeggen wat ik had bijgedragen aan het boek. Nu voel ik me al niet altijd even serieus genomen door mijn leeftijd (hoewel ik toch al 25 ben), en daarnaast zie er ook jong uit. Dat vind ik soms irritant, maar het is niet iets waar ik dagelijks mee bezig ben en ook geen diepe onzekerheid (geloof ik). Maar vanavond vond ik het echt onprettig hoe mensen daarover deden.
Ik stelde me voor aan iemand (persoon A) en die vroeg al vrij snel âEn hoelang ben je nu afgestudeerd? Of ben je nog aan het studeren?â Ik geef gewoon antwoord en we kletsen even. Vijf minuten later stel ik me voor aan de moeder van de auteur, en die vraagt meteen: âHoe oud ben jij als ik vragen mag?â Dus ik zeg: â25â. âNou, als je 16 had gezegd had ik je ook geloofd!â Valt persoon A haar bij met âJa nou ik ook! Maar dan ben je zeker echt net 25?â Eh, nee⊠Niet echt.
Ik vond dit echt niet leuk en ook vrij ongemakkelijk. Vooral hoe ze samen zo hun âO JA IK DACHT OOK DAT ZE EEN TIENER WAS LOLâ-momentje hadden terwijl ik daar ook gewoon stond?! Heb maar gereageerd met dat ik dit vaker hoor en dat het vast nog een voordeel oplevert later⊠Afijn lang verhaal maar ik wilde het even ergens kwijt.