Wat je even kwijt wilt #7

Ojaa heel mooi! Ben zelf wel nog 1,5 week op vakantie. Dus als iemand anders interesse heeft dan mag zij ‘m hoor! Heb zelf ook nog een B. korf bon bedacht ik me dus kan die daar ook voor gebruiken. Meerdere mensen blij dan.

Nee totaal niet

1 like

vind ik zo onlogisch niet hoor!

1 like

Ik denk dat het vooral komt omdat ik nu niet echt stabiliteit heb in mijn leven. Op dit moment zou ik een stage moeten hebben en dat heb ik dus ook nog steeds niet, dat ook voor extra stress zorgt. Depressie heerst ook al in de familie, dus ik heb wel “aanleg” hiervoor. Van de rest zijn het denk ik gewoon allemaal opstapelingen van kleine dingetjes. Dank je :revolving_hearts: hahaha misschien moet ik dit inderdaad naar een ander topic verplaatsen voordat dit een depressief topic gaat worden!

1 like

Ah jeetje, ik weet echt hoe verschrikkelijk dit is. Normaal gesproken ga ik dan ook gewoon naar huis, want bij mij is er geen geen stoppen aan. Sterkte! :heart:

1 like

Ik heb net voor het eerst optimel griekse yoghurt koffie op (JA LAAT) en het is echt lekker!! En nu zit ik te wachten tot mijn geïmproviseerde bananenbrood klaar is, ook voor het eerst gemaakt. Het moet niet gekker worden vandaag! :thinking:

3 likes

Ik kwam die Derek een keer tegen in een boekenwinkel in mijn geboortestad. Ik kwam in de winkel om een schrift te kopen en hij had een of andere signeersessie. Ik liep daar als 13 jarig meisje zo van; wie is deze vent…

Allemaal van die huismoekes in de rij voor zijn handtekening natuurlijk.

3 likes

Ik heb echt maandelang gehoopt op allerlei ernstige ziektes die je absoluut niet wil hebben omdat mn kut klachten maar niet overgingen. De internist werd gek van me. De MLD arts werd gek van me. Maar alles beter dan “je moet er maar mee leren leven” ofzo

1 like

Oh shit, wat heftig opeens. En je hebt al wat shocks te verduren gehad de laatste tijd geloof ik. Ik weet niet in hoeverre je ermee zit (Ik bedoel, misschien zat het eraan te komen omdat hij/zij al heel lang terminaal ziek was of iets dergelijks, of kende je hem/haar helemaal niet zo goed) maar alsnog sterkte… :heart:

Merlijn blijft een rare kat. Nu heeft ie ontdekt hoe de brievenbus werkt en als hij de iemand ziet lopen naar de voordeur, racet hij daar naartoe en als iemand dan iets dooor die gleuf duwt gaat hij er hard aan trekken haha. En als ie het voor elkaar heeft gekregen om alle post eruit te trekken gaat die aan de haal met de reclamefolders.

11 likes

Ik voel me echt totaal niet serieus genomen door mijn huisartsenpraktijk en volgens mij komt dat omdat er ergens in mijn dossier staat dat ik hypochondrie trekken heb (Wat ook zo is maar hallo ik maak me in zo’n geval oprecht zorgen).
Hij geeft me 0 ruimte om vragen te stellen, vraagt niet eens hoe t gaat (terwijl hij vorige week na die val naar mijn huis heeft moeten komen), en ik werd afgedaan met een: je komt voor je teen ga maar meteen zitten, nee ik voel op eerste gevoel nu geen breuk, moet gewoon herstellen, Ik tape het in maar heeft eigenlijk geen effect meer. Nou fijn dat hij geen breuk.voelt en t alsnog intaped want dat geeft wat tegendruk.

Ik vraag nog iets over doorademen waar ik door ribben meer moeite mee heb: gaat vanzelf wel over als mijn ribben beter zijn. Niet doorvragen even of ik last heb van mijn longen of even luisteren voor zekerheid (want verhoogd risico longontsteking door kneuzing ribben wat hij me twee weken terug vertelde en wat ik maar in de gaten moest houden. Daarnaast ben ik er ook gevoelig voor). Meteen afkappen elke keer als ik iets vraag. Echt niet tof. Ben maar gewoon weggegaan heb echt energie niet om er iets over te zeggen of zelf even assertief te zijn in dit geval. Vind mezelf al irritant genoeg.

Bij nader inzien vind ik vooral kut en vreemd dat ie niet over all even vraagt hoe t gaat met klachten door die val maar oké.

Ik heb een iets empathischere huisarts nodig denk ik. Alleen elke keer als ik probeer te wisselen van huisarts hebben praktijken die ik bel een patiëntenstop :expressionless:

2 likes

Dat blijft helaas zo lastig, mensen die het zwaar hebben kunnen zo goed doen alsof er niets is… Ik hoop dat je steun krijgt van je (directe) omgeving en anders is het bijna weekend (al weet ik niet of je naar huis gaat want ik las ook dat je ziek bent?) (ik stalk je niet ik zit gewoon veel op het forum want procrastination)

Sterkte. Het idee dat er iemand plotseling niet meer is, is al niet direct te bevatten en als daarbij komt dat die persoon voor jouw gevoel altijd een positieve kijk op het leven had, maakt het dan nog verwarrender. Hoewel we donsdersgoed weten dat soms de meest positieve, vrolijke mensen van buiten, binnen het grootste verdriet met zich meedragen. Hopelijk heeft hij dan toch zijn rust gevonden.

Ja duidelijkheid is zoveel fijner! Bij mij is het gelukkig niet heel heftig allemaal maar het begint me wel te belemmeren in wat ik doe dus ik word het wel een beetje zat. Gaat het met jou wel beter inmiddels?

@Dazed Ik heb eigenlijk nog steeds grotendeels dezelfde klachten maar ik kan er wel beter mee leven :’) Gelukkig heeft het zeiken destijds wel iets opgeleverd want ze vonden wel iets, maar niets dat met mn klachten te maken had dus ja jammer maar helaas

Wat rot! Wel fijn dat het andere werd ontdekt en dat je er nu beter mee kan leven. Ik hoop dat er uiteindelijk toch een oplossing wordt gevonden voor je :heart:

1 like

Jaa je hebt ook gelijk hoor!

Ik denk ook dat ik verwend ben qua huisarts van vroeger. Maar moet ook zeggen dat deze praktijk me al langer niet echt ligt en dat dit dan even verkeerd valt (kan ook door mijn hormonale monstergehalte komen).

1 like

Heb vanmorgen examen gedaan en wacht nu op de uitslag… pfffff duurt zo lang :sob:

Kun je niet even je vriend apart nemen en vragen of ze ergens anders heen kunnen gaan? Dat hij ze bijvoorbeeld even meeneemt naar een kroeg ofzo. Als je uitlegt dat je echt even moet studeren, zullen ze dat vast wel begrijpen toch?

1 like

Ik heb ook nog nooit een clown op sneakers gezien.

1 like