Wat je even kwijt wilt #7

Opgroeiend in een verstikkende omgeving heeft mijn hele leven heeft tot nu toe in het teken gestaan van anderen. Ik heb als tiener en twintiger te veel hooi op mijn vork genomen waardoor ik er 2 jaar geleden vooral lichamelijk aan onder door ben gegaan. Op mijn weg terug ben ik toen aan een master begonnen zodat ik geestelijk wat afleiding had. Ik heb 1,5 week geleden mijn scriptie ingeleverd, heb nu nog last van extra spanning (buiten de stress die ik normaal al had door mijn jeugd) en kan andere dingen er niet bij hebben. De afgelopen week is familie van mijn oma overleden die ik enkele keren per jaar zag. Het was een kwestie van tijd dat die persoon zou komen te overlijden. Ze gaf toen aan genoeg steun te hebben aan haar nog levende broers/zussen + aanhang en dat wat ik ook zou doen goed was. Nu ontvang ik een bericht van haar dat ze wel verwacht had dat we er meer voor haar zouden zijn.

Is die opmerking dan terecht? (Als je in je achterhoofd neemt dat zij juist behoort tot de mensen die verschrikkelijk moeilijk doen wat betreft emoties en nooit zeggen wat ze willen waardoor ik in een verstikkende omgeving opgroeide en daar buiten mezelf moest aanleren dat ik goed bezig was (wel over emoties praten en mij gewoon uiten). Ik ga vanmiddag wel even naar haar toe om te zeggen dat ze dan maar duidelijk had moeten aangeven wat ze van mij wilde. Ik heb een goede band met mijn oma maar ben er nu wel klaar mee.

Niet mijn bericht quoten dit haal ik straks weg :stuck_out_tongue:

Ik moet ongesteld worden en nu heb ik zo’n zin in al die nieuwe koekjes van de ah. Had het nieuwe producten in de supermarkt topic moeten ontwijken maar helaas.

3 likes

Dan komt Piet en die neemt je dan mee in een postzak naar Spanje.

Nee dan gebeurt er niks.

2 likes

Ik neem wel eens dingen van mijn vader over die hij ooit voor zichzelf heeft gekocht maar nu al een hele tijd niet meer gebruikt. Die dingen (meestal gadgets) liggen al een tijd te verstoffen omdat hij ze al lang vervangen heeft. Zo heb ik een heel fijn Garmin horloge overgenomen, naast het model wat ik zelf al had, omdat hij al weer 3 vervangende modellen heeft gekocht. Wij hebben allebei een grote liefde voor dit soort dingen en praten ook graag over nieuwe technologie ontwikkelingen, en toen ik mijn eigen pc bouwde was hij volgens mij trotser dan toen ik een vrij bijzondere prijs kreeg voor een essay dat ik schreef.
Zelf geef ik ook altijd oude spullen door aan vrienden/mijn vriend als ik ze zelf niet meer gebruik, en daar hoef ik ook niets voor te hebben, zo lang ze het maar ok vinden dat die spullen al wat ouder zijn (ik vervang mijn spullen niet zo regelmatig als mijn vader haha. Al zou ik dat wel doen als ik het geld had).
Maar nu heb ik een paar oortjes overgenomen die echt heel, heel, heel erg high tech en kwalitatief zijn. En ik weet ook hoe duur ze zijn (echt heel, heel duur), en nu voel ik me er toch heel ongemakkelijk onder. Mijn vader heeft ze al langer dan een jaar, maar gebruikte ze ook al een jaar niet meer omdat ze verbinding tussen de oortjes steeds wegviel bij hem maar verder vindt hij ze nog steeds fantastisch.

Normaliter heb ik er niet superveel problemen mee omdat de producten die ik overneem altijd intensief gebruikt zijn voordat ik ze krijg, en ze de retail price echt niet meer waard zijn. Maar nu zijn ze dat zeker wel, en aangezien ze vrij zeldzaam zijn zou ik ze waarschijnlijk gemakkelijk voor 500eu kunnen verkopen.
Uiteraard worden die dingen bij mij veeeeeel beter en meer gebruikt, en ik vind ze fantastisch. Maar toch, zo veel geld ;-;

@anon18202522 Heb je je naam veranderd?
Wat betreft je oma, vind jij dat je het goed doet? Ik vind niet dat ze je mag guilttrippen om maar te komen wanneer zij het wil, jij hebt ook een leven en ze heeft ook nog andere mensen om zich heen. Ik ben het daarin wel met je eens dat ze het dan maar beter had moeten aangeven, jij hebt ook veel aan je hoofd.
Maar het is ook lastig als ze nooit zegt wat ze wil want dan had je ook wel kunnen weten dat ze het niet “zomaar okay” vond (denk ik dan). Maar alsnog ben jij daar niet verantwoordelijk voor en als jij tevreden bent met wat je doet zou ik dat zo houden

2 likes

Ander account ja @Kurisu maar als je dan soms wel had gekomen was het ook niet goed. “Nee jochie je had niet hoeven komen, je tijd beter kunnen gebruiken.” Nu ze achter in de 80 is lijkt het wel alsof het nooit goed is. Geestelijk heeft die vrouw ontzettend veel doorstaan, maar de manier waarop ze alles hebben verwerkt (of beter gezegd niet verwerkt) heeft grote invloed op mijn leven gehad. Ik heb eerder dit jaar met mijzelf de afspraak gemaakt om mijzelf nog zo min mogelijk bloot te stellen aan dingen die niet goed voor mij zijn en/of te veel energie kosten. Dus ik denk dat ik even naar haar ga maar wel het erbij houd dat ik niet naar een nog laatste afscheid o.i.d. ga.

1 like

@Ohappyday @Mhysa @Choel @Booklover @Prikkelbaar Dank jullie wel ! :kissing_heart:

1 like

De dingen die niet ontdooid zijn kunnen gewoon blijven denk ik

Van postnl ? Dan krijg je nog zo’n herhaalbetaalbriefje en daarna is het klaar hahah

1 like

Hahah shit was gister echt super bezopen en heb me echt misdragen en mezelf voor schut gezet :joy: nja gelukkig had ik het leuk

6 likes

Ik heb de andere persoon gecontacteerd en die komt ze halen!

3 likes

Gefeliciteerd @FrozenFlame :hugs::hugs:

1 like

Niet meer uit geweest?

Huis is schoon, nog iets voor werk bekeken, gedoucht en lekker mijn nagels gelakt met mn nieuwe lakje. Ik ga straks denk ik nog wat voor cursus lezen, maar vooral ook gewoon lekker netflixen met chocoladekruidnoten. Fijne zondag allemaal!

5 likes

Hahaha wat heb je allemaal uitgespookt?

Ik ben verkouden, voel me echt alsof ik gisteren ben opgegraven, ben mentaal niks waard maar ben al 20 min aan t beunen in de sportschool :muscle:t3:

8 likes

Heb veel lopen giechelen om niks en heel veel onzin lopen lullen :joy: en vooral een beetje raar gedaan :joy::joy::joy: mensen konden er wel om lachen volgens mij, ik niet nu :disappointed_relieved:

Haha dat is zo kut als je daar de volgende dag aan terug denkt en dan zit van mannnn what have I done

2 likes

Dankjewel! :hugs:

@FrozenFlame @Flopsyunicorn gefeliciteerd!!!

1 like

Nee! Maar ik was ook echt dronken (droeloe of wat was dat andere moderne woord nou) en supermoe, maar het was wel supergezellig! En eigenlijk Beter, want heb heerlijk geslapen en ben totaal niet brak dus heb ook nog wat aan Mn dag zo

2 likes