Wat je even kwijt wilt #7

Omg mijn vriend heeft een aanbod voor een baan gekregen waar het salaris zo hoog is dat al onze geld"problemen" in 1x opgelost zouden zijn, maar hij vindt het werk wel oke maar eigenlijk niet echt leuk en het zou hem ook niet verder helpen in zijn ambities voor de toekomst… en hij zou er minstens wel 1 tot 2 jaar moeten werken (ja niks moet maar van hemzelf moet dat). Maar het salaris is echt heel, heel, heel goed; we zouden supersnel onze schulden kunnen afbetalen en ook tegelijkertijd kunnen beginnen met sparen.

Hij heeft ook een succesvol gesprek gehad bij een andere plek waar het salaris i.c.m. de cost of living eigenlijk net wel/net niet kan met onze huidige financiele situatie maar dat werk vindt ie wel echt leuk en is ook de juiste stap in zijn geambieerde carriere. Aan die baan zou hij 4 jaar vastzitten. Wat moet ie doeeennnnn

• Ga voor het geld 2 jaar lang en probeer daarna weer terug te komen bij de gewenste carriere
  • Volg je hart en maak meteen de juiste stap; als je nu voor het geld gaat kom je misschien nooit meer back on track bij je gewenste carriere

0 stemmers

Gewoon voor die massage gaan! Goed voor jezelf zorgen :slight_smile:

1 like

En mensen maar haten op Balenciaga tripple S. Het kan erger mensen.

2 likes

Is het niet mogelijk om bij de leuke baan nog een hoger salaris te onderhandelen?

Zou gewoon voor die massage gaan! Rugpijn is echt zo klote, waarschijnlijk voel je je fysiek en mentaal een stuk lekkerder daarna :slight_smile:

1 like

Schoonmaken duurt alleen maar langer met rugpijn. Gewoon voor de massage gaan!

@hanson Waar gaat je vriends voorkeur eigenlijk naar uit?

1 like

Ik ben zo moe! Heb een heftig weekend gehad en val gewoon half in slaap.

Maar het is zo druk op werk met harde deadlines dat ik toch maar had besloten om naar werk te gaan.

Ga zo maar een lekkere lunch en koffie halen en hoop dat het me een beetje door de dag heen kan helpen.

1 like

Het is volgens mij ook spinnentijd nu, zo op de overgang naar herfstiger weer, ik heb er ook best veel binnen gehad de laatste weken. Ik denk sowieso dat het ook minder wordt als je er woont.

1 like

Nee helaas!

Qua werk absoluut naar de baan met het ‘slechte’ salaris. Maar hij worstelt ook al jaren met een hoge studieschuld moeten terugbetalen dus qua rust naar het hoge salaris. Helemaal met het idee dat hij dat supersnel zou kunnen fixen en daarna wellicht een baan zou kunnen vinden die wel goed bij hem past. Maar goed, dat is dan een gok, je weet niet of je dat dan weer zou kunnen vinden.

Woensdag ben ik jarig en ik wil dan weer monchoutaart maken (lekker makkelijk en valt altijd in de smaak haha). Ik maak hem normaal altijd met een bastognebodem, maar heeft iemand nog andere ideeën? :grin: Ik hou altijd van zo’n dikke bodem!

1 like

Is die leukere baan een hele uitzonderlijke kans of is het een functie die vaker voorbijkomt? Als het een hele uitzonderlijke kans is zou ik daarvoor gaan omdat, als het een goede stap is in zijn beoogde carrière, dat op de lange termijn dus ook voor een beter salaris zou kunnen leiden in de sector die hij leuk vind. Als het een functie is waar hij waarschijnlijk later ook nog wel terecht in kan komen zou ik voor het hogere salaris gaan, als dat jullie situatie echt zoveel helpt denk ik dat dat in de wetenschap dat het max. 2 jaar duurt nog wel oké vol te houden is.

4 likes

@Eddie fijn dat je naar huis mag. Hoop echt dat je je snel beter voelt en het dan ook zo blijft. Knuffel

1 like

Blegh ik voel me vandaag beetje down en mweh. Stom.

1 like

@Maestoso Goed gedaan!

1 like

Ik moet vanmiddag nog wat kleine dingetjes doen maar vanavond ga ik weer lekker verder met de Sims. <3

3 likes

Ik ga vandaag mn eerste PSL drinken. En ja ik ben excited.

16 likes

Ik ga alleen maar op de bank liggen, stofzuigen kan van de week wel.

Klopt inderdaad!

En ja ik zeg ook niks op die manier tegen mijn vriend hoor, hij is voornamelijk zelf conflicted dus deze poll is meer voor hem. Ik ben eigenlijk wel team volg je hart; ik ‘zeur’ wel eens over geld maar uiteindelijk redden we ons altijd wel en vind ik het voornamelijk belangrijk dat hij gelukkig is haha lekker cheesy. Maar ik zie dus wel dat het gebrek aan geld ook een beetje invloed heeft op zijn geluk soms. Maar eh ja eerlijk is eerlijk, ik ben het in mijn hoofd ook al wel een beetje aan het uitgeven maar goed dat zeg ik niet tegen hem hahaha

Hij zou daar minstens 1 tot 2 jaar (afhankelijk van hoe lang het inwerk proces is) willen werken en hij zou er maar een paar maanden hoeven werken om van z’n studieschuld af te komen. En ja het is niet echt stom, het is minder inspirerend werk en net een andere tak dan waar hij uiteindelijk in wil werken.

Ik heb vandaag mijn eerste stagedag, en was echt heel erg zenuwachtig.
Maar, ik ben al halverwege de dag, en het gaat best goed!

14 likes

Dat vinden we slecht in te schatten, dus het zou wel echt een gokje zou zijn om het te laten schieten. Daarnaast is de leukere baan wel echt een heel ander soort werk dus hij is ook bang dat hij z’n touch een beetje verliest in die twee jaar of dat ie daardoor minder aantrekkelijk wordt voor werkgevers. Dus ja ik kan er persoonlijk geen zinnig woord over zeggen hoe makkelijk/moeilijk het is om later nog zo’n baan te vinden :frowning: