Ik vind dat wel vreemd ja eigenlijk. Als ze gaan kijken naar mogelijkheden zoals uitkopen kan ze beter iemand meenemen die daar verstand van heeft, dat zou ik dan op zich niet vreemd vinden. Maar een vriendin vind ik wel raar, helemaal met jouw geschiedenis daar. Dat lijkt me inderdaad geen goed plan. Ik zou zelf zeggen dat je, nu je er eens over nagedacht hebt, het toch niet zo’n goed idee vindt om mee te gaan.
Ik denk dat die mensen dan wel reacties willen, maar dan alleen die van ‘ja inderdaad je hebt gelijk, echt kut / aso / wat ze dan ook willen horen’. Maar zo werkt het niet op een forum.
Wel vind ik mensen hier soms nogal overdreven reageren, als je een bijna leeg flesje uit je tas haalt zou ik ook niet denken dat het gejat is (en ik heb ook in een winkel gewerkt). De reacties op de koekjes en pakketbezorger vond ik ook overdreven. Maar goed ik klaag zelf ook graag dus misschien heb ik er meer sympathie voor haha
@Flamoes Oh maar ik bedoel ook helemaal niet dat degenen die commentaar geven iets verkeerd doen hoor (ik ben het trouwens ook vaak eens met de commentaar die volgt op controversiële statements), ik heb gewoon het gevoel dat dit het foute topic is voor klaagposts zonder negatieve reacties. Was trouwens ook echt niet op jou bedoeld! En ik kan wel begrijpen dat andere mensen wel de nood voelen om daar op een forum over te klagen. @Boommm Ik snap ook dat jij (en anderen hierboven) daar anders over denkt, maar misschien zijn sommige mensen wat eenzamer en/of vinden ze juist de positieve reacties (bv door hartjes) heel fijn omdat ze dan het gevoel hebben dat ze begrepen worden. Want dat is uiteindelijk waar het probleem hier (volgens mij) om draait: mensen komen naar dit topic om begrepen te worden in hun klacht en wanneer dat dan absoluut niet het geval is zorgt dat voor frustratie.
Maar nogmaals, ik probeer geen nieuw topic of een nieuwe houding af te dwingen. Ik vroeg gewoon of zo’n topic al bestaat omdat dat de oplossing zou zijn voor een situatie die met een zekere regelmaat terugkeert en volgens een soortgelijk patroon verloopt!
Ja precies en ik heb er precies 0.0 verstand van hahah… Alleen heeft zij niemand in haar omgeving die daar verstand van heeft. Ik vind het gewoon lastig om te zeggen tegen haar, omdat ze meteen zo ontploft en niet meer voor rede vatbaar is.
Oh lastig zulke mensen ja. Maar in dat geval kan je het beter maar zo snel mogelijk zeggen, dan heeft ze nog tijd om iemand anders mee te vragen. Als toch niemand er verstand van heeft maakt het ook niet uit of jij mee gaat of iemand anders. Ik ben in zulke gevallen ook geneigd het uit te stellen omdat ik weet dat er geen leuke reactie gaat komen, maar hoe later je het zegt hoe lulliger het is eigenlijk. Maar het is lastig ja. Volgens mij heb je wel al voor jezelf besloten dat je niet mee wil. Ik vind ook wel dat zij moet kunnen begrijpen dat het voor jou helemaal niet fijn is om die mensen weer te zien. En dat het haar dan vast ook niet gaat helpen dat jij erbij bent.
Misschien moet je bedenken wat je erger vindt, haar reactie of meegaan naar dat gesprek haha
Hahah dat laatste is een goeie! Ik ga het nu aan haar laten weten.
Lijkt me inderdaad voor iedereen beter als jij niet mee gaat… Maar wel erg lastig om te zeggen als je al weet dat ze zo gaat reageren. Is er niemand anders die zij mee kan vragen, die geen band heeft met dat bedrijf, en dan misschien ook geen verstand ervan; maar die haar misschien wel emotioneel kan steunen bij het gesprek? Dat je dat er gelijk als alternatief bij kan voorstellen? Ik weet niet of dat zou helpen haha?
echt zo stom: ik had voor mn vriendje als verrassing een bierproeverij geboekt omdat hij veel stress had afgelopen weken. nou is er bij groupon een optie om het als cadeau te geven op een BEPAALDE datum (zodat hij die dag een mailtje krijgt: “verrassing!”). dus ik had 30 sept aangeklikt omdat dat een speciale datum voor hem is, appte hij me vanochtend: “hey koko ik kreeg een mailtje van groupon, wat leuk een bierproeverij”.
hele verrassing weg 

Ik ben het grotendeels met je eens en ik merk dat verschillende mensen aangeven dat het niet zo werkt op een forum. Maar dat is toch exact hoe het opbiechttopic zonder OMG werkt? Mensen die het een goeie biecht vinden mogen reageren, anderen moeten hun mond houden. En aangezien er in dat topic best al vaak is aangehaald dat alleen echte biechten welkom zijn en impopulaire meningen niet, is er daar dus wel een soort van ‘gat’.
Oké en nu stop ik, want ik ben dit topic echt aan het vervuilen!
Ik heb het net laten weten… nu aan het wachten op een antwoord, ben benieuwd. Nee, ik heb niet echt een alternatief voor haar. Haar moeder had ze al gevraagd en verder wel vriendinnen, maar ik denk dat sowieso met een vriendin gaan een beetje weird is naar een zakelijk gesprek. Maar goed misschien zie ik dat verkeerd.
Pun intended? 
Oh ik bedoelde meer van in het algemeen werkt het niet zo op een forum, in zo’n topic natuurlijk wel. Ik vind het trouwens wel een goed idee hoor, dat Klaag zonder OMG topic. Inderdaad hoor je dat vaak in het Opbiechttopic zonder OMG, dat het geen echte biechten zijn. Dan past dit er goed tussen
Moet deze week 6 diensten werken achter elkaar en dan ook nog tentamen volgende week. Zo geen zin. En dan ben ik nog geen eens op de helft nu. Soms heb je van die weken waarvan het denkt hoe ga ik dit overleven.
Ooh oké, hopelijk pakt ze het goed op. Ben ik met je eens hoor, misschien dat omdat ze met een burn-out zit er wat soepeler over gedaan zou worden, maar zou er zelf zeker niet voor kiezen.
Ik vind het niet vreemd dat ze iemand mee wil nemen, kan ik me best voorstellen. Maar zou aan haar uitleggen dat jij niet de geschikte persoon bent. Dat je wel wilt, maar dat het niet handig is voor haar (omdat jij er ook gewerkt hebt).
Edit: ja sorry ik lees nu pas verder
Ik zou dit dus echt niet kunnen, dat is gewoon 180 euro eigenlijk. Niet omdat ik nou zo’n geweldig moreel kompas heb, maar omdat ik gewoon te bang zou zijn dat ze erachter komen en het terugeisen op één of andere manier haha
Hahahahahaha zie ik pas nu je het zegt 
For what it’s worth, ik snap je irritatie/verbazing wel. Vind dat er ook een beetje overdreven op jou wordt gereageerd nu 
Wel van de pizza he. Of van alle piemels bij Adam zoekt Adam hahaha.