Wat je even kwijt wilt #7

Hoe hebben ze dat kunnen toelaten dan? Of heb je je ingeschreven voor de een voor (bijvoorbeeld) 2016 en de ander voor 2017?

Umm ik weet niet precies wat je bedoelt. Ik heb me voor september 2016 gewoon via studielink 2x een inschrijving gedaan, 1 voor de ene master en 1 voor de andere. Toen heb ik 2016-2017 de eerste master gehaald en me in september 2017 heringeschreven voor de andere master en die toen in 2017-2018 gevolgd.

Bij mijn masters moest je zelf maar uitzoeken wanneer je welke vakken volgde zolang je maar studiegeld betaalde dus dat ik in mijn eerste jaar 0 vakken had gevolgd/gehaald van die andere master maakte niet uit.

Geen recept maar wel een gedachte die ik pas had: Ik had een chocoladetaart gemaakt met gezouten karamelsaus, maar de karamel werd heel erg overschaduwd door de chocolade terwijl hij superlekker was en dat vond ik best zonde. Maar toen bedacht ik dus dat het misschien heel goed zou kunnen werken om een (stevige) gezouten karamel mousse te maken en die dan tussen een chocoladetaart te doen, zodat je karamel wat meer ‘volume’ heeft en minder snel overschaduwd wordt. Waarschijnlijk heb je hier niks aan want geen recept maar misschien krijg je er inspiratie van :sweat_smile: ik ga het zelf in ieder geval proberen binnenkort, mocht het fantastisch worden zet ik het wel ergens neer hier :slight_smile:

Hmm okay. En dan betaal je 1x college geld, dus niet dubbel voor 2 masters?
Volgens mij werkt het bij ons hetzelfde dus dat is ook een optie…

Hahah nee juist wel een hele goede tip! Ik vraag het hier ook omdat ik ook een keer ‘gewoon’ chocoladetaart heb gemaakt met karamelsaus eroverheen en toen trok het er helemaal in en proefde je de karamel inderdaad niet meer. Dus bedankt! ik weet alleen niet hoe je karamelmousse maakt :thinking:

1 like

Nee volgens mij is het doorgaans zo dat als beide studies hetzelfde ‘soort’ zijn (dus niet 1 bachelor en 1 master) en bij dezelfde instelling (dus beide bij dezelfde uni) zijn je het maar 1x hoeft te betalen.

Maar ik kon hier veel advies krijgen bij de studentenbalie bij mijn uni, die wisten echt precies hoe het zat en waren ook up to date met nieuwe regelingen. Misschien kun jij dat voor de zekerheid ook nog even doen want ik weet niet of er inmiddels al weer wat veranderd is sinds ik dit zo heb gedaan!

1 like

Ga ik ook doen! Ik kan alleen niet NU langsgaan maar ik wil wel NU informatie :stuck_out_tongue:
Jij en @Woodkid hebben daarin al heel erg geholpen, het is dus in elk geval mogelijk. Ga ik wel bij de uni specifiek navragen hoe, en of ik ook de master kan doen die ik wil. Maar mijn toekomst ligt niet in duigen! Yaaaay

3 likes

Staan best wel wat recepten van online volgens mij! Zou denk ik wel kunnen met dulce de leche, of misschien gewoon saus maken en die door slagroom kloppen, eventueel met gelatine?

1 like

Zal ik ambitieus gaan studeren of zal ik een dutje doen? Wetende dat ik nog steeds niets snap van mijn vak en het andere al gedaan heb

@Santeria kan je bij het volgende station even naar buiten voor wat frisse lucht? Of een rustig plekje zoeken?

Kun je iets van een guided meditation doen of zo via YouTube? voor anxiety?

1 like

Hmm misschien even eerste klas gaan zitten? Toen ik een paniekaanval had in de trein waren ze wel aardig en mocht ik daar wel even blijven

1 like

Ja, ik heb vanmiddag al enorme ruzie gemaakt, echt heel dom. Soms lijk ik net zo’n grote kleuter wanneer iets anders gaat dan verwacht, dat ik dan gelijk ga stampvoeten en boos worden. Hij begreep ook echt niet waar m’n reactie vandaan kwam en dat wekte ook veel irritatie op. Maar ik heb net lekker uitgebreid geluncht en nu gaat het alweer een stuk beter :rolleyes: Wellicht kwam een deel mijn heftige reactie door het gebrek aan eten haha.
Ik ga iig straks naar 'm toe om het uit te praten dus het komt allemaal goed!

1 like

Ik ben afgestudeerd met onderscheiding. Echt waar zo’n opluchting, eindelijk kan ik het hoofdstuk hoger onderwijs afsluiten na 8 jaar. Bedankt voor jullie hartjes vanmorgen :heart:

79 likes

Ik plan hem vanavond in na het terugkijken van Het Familiediner (ja sorry prioriteiten hè). Zal daarna laten weten hoe ik het vond, ik ben inmiddels wel benieuwd :smirk:

2 likes

Ik ben bij mijn vriend thuis en ik ben ongesteld geworden. En het doet zo veel pijn :cry: :cry: en hij heeft geen pijnstillers of chocola in huis :cry:

Edit:ik weet niet waarom dit een antwoord op Sax is geworden?! Heb gewoon op de algemene antwoordenknop gedrukt?

Ik ga vanavond met m’n beste vriendin pizza eten en wijn drinken, ZOVEEL ZIN IN

9 likes

Nee roeptoeter, niet droeftoeter

1 like

Hoezo heeft hij geen enkele pijnstiller in huis, heeft hij zelf nooit hoofdpijn ofzo?
Sterkte :tired_face:

Ik begreep je bericht al niet, haha.

Er is in het huis van je vriend vast wel ergens een leeg flesje? Die even vullen met heet water tegen de ergste krampen voor nu, en je vriend zsm pijnstillers laten halen. Of anders een hete douche nemen.
Ik had laatst sinds jaren weer enorme krampen, was helemaal vergeten hoe ellendig je je dan kan voelen… Sterkte!

Altijd als ik huisgenoten vraag dan heeft ook niemand een pijnstiller ofzo. :unamused: Ja 1 iemand heeft maar is 600 mg dus vraag ik alleen om als ik dood ga van kiespijn. Ik heb zelf wel vaak maar soms is het doosje op zonder dat ik het door had en is de winkel dicht ofzo.

1 like