Wat je even kwijt wilt #7

Heel ongemakkelijk net… Zo’n verkopertje kwam speciaal op mij afgelopen met een grote bocht terwijl er tientallen meters tussen ons zaten. Ik week nog wat uit naar rechts en ik had niet eens oogcontact gemaakt. Toen hij uiteindelijk m’n weg versperde, zei ik snel dat ik geen interesse had. Daarna riep hij me na: “maar er gaan kinderen DOOD” en hij maakte een geïrriteerd geluid met z’n mond. Ik vond dat echt heel ongepast en verwijtend. Stel dat ik zelf een kind verloren heb o.i.d.?

1 like

Zou zeker even de tijd voor jezelf pakken. Ik was na 2 jaar alleen wonen 3 weken in Nieuw Zeeland met mn familie en ben vaak zat niet meegegaan maar achtergebleven in de camper. Was ook nog een beetje aan t puberen maar vond t heel lastig om zoveel samen te zijn. Mijn ouders begrepen dat gelukkig, en ik heb dus wel een paar dingen niet gezien maar ben daar niet rouwig om. Liever je goed voelen en wat missen dan alles zien maar je wel gefrustreerd voelen.

@DeFourneau wat belachelijk. Ja, en dan nog? Jij hebt de verantwoordelijkheid om dat in je eentje op te lossen? Wat een irritante verkoper.

Ik heb een dilemma. Heb vanavond een feestje van mijn (vet leuke) oom die 60 wordt en een half jaar geleden al uitnodigingen enzo verstuurde. Wordt sowieso supergezellig en dan kan ik mn familie en ouders ook weer zien. Maar ik voel me (vooral fysiek) echt ruk. Blaasontsteking, ongesteld, verkouden en hoofdpijn. Het is een uur reizen en mn ouders brengen me thuis, maar natuurlijk wel op een tijdstip dat zij naar huis willen. Okee ik wou een poll maken maar ik merk nu ik dit typ dat ik wel wil gaan en gewoon eerst ff thuis ga chillen en me daarna vast beter voel.

1 like

Welkom! Hoe heb je ons gevonden als ik vragen mag? Altijd nieuwsgierig waar nieuwe leden vandaan komen.

5 likes

Mijn chocolade ganache is raar :frowning: Smaakt lekker volgens mijn vriend maar de textuur is niet zoals het moet zijn. Het lijkt wel niet goed gemixt. Maar het is ook niet geschift… Misschien omdat ik lactosevrije room gebruikte?

@quantum Dit is echt de perfecte vervanger van Man Bijt Hond. Zat bij 2:30 al hardop te lachen om die oude vent die in zijn auto rustig zit te mijmeren over Canada, totdat er wordt getoeterd en hij uit z’n slof schiet. Dank voor de tip, haha ik hou echt van dit soort tv.

1 like

Als je van IOS overstapt naar Android, kun je je gespreksgeschiedenis van whatsapp niet herstellen toch?
Heb al wel op google gekeken maar sommige mensen zeggen dat het wel kan met bepaalde (illegale?) programma’s.
Iemand hier ervaring mee/verstand van?

Hij ziet er wel mooi uit nu. Wil wil er een stukje pure chocolade-whiskey fudge? Ik heb vet veel. En het is lactosevrij

1 like

Welke chocolade zal ik halen vanavond?

waarom is daten zo lastig ik ben er alweer helemaal klaar mee verdomd

3 likes

Gatver zeg, ik ging naar de Hema omdat ik moest plassen. Die wc’s zitten bij de ingang bij die Hema. Meestal vind ik die juffrouwen allemaal heel vriendelijk. Er zat een meisje/vrouw, en ze keek me direct al eeenorm bitchy aan. Ik vind dat gewoon dan eng eigenlijk maargoed, daarna ging ze echt heel afkeurend van top tot teen zo overdreven kijken. Nouja zeg? Ik werd me ineens heel erg bewust van m’n kleding. Dus ik keek snel zelf en ja zwarte skinny, een wijder blousje met hier en daar een bloemenprintje, sneakers en een rugzak. Niks raars dus. Ze keek me nog steeds heel vies aan maar ik zocht naar 50 cent. Die legde ik op het bordje en ik zei “alsjeblieft”. Ze zei niks. Ik zei “dan niet joh kutwijf”. En het is heel kinderachtig van mij maar ben blij dat ik dat heb gezegd. Hoezo neemt Hema zulk personeel aan? Ik liep daarna wel snel maar door naar de wc’s haha. Ik ben me er wel van bewust hoor dat ik hier ook fout zit en dat niet had mogen zeggen. :clown_face:

25 likes

Dat is vaak geen personeel van Hema, maar iemand die daar letterlijk voor een appel en ei zit, heb ik gehoord. Neemt niet weg dat glimlachen gvd gratis is.

6 likes

Nou jongens het scriptie-schrijf-proces is begonnen dus ik zal wel weer actiever worden hier. :roll_eyes:

4 likes

@HvO @mikselke oh nooit geweten! Ze had idd geen Hema kleding aan, maar sommige hebben dat volgens mij wel? Geen idee nu ik er zo over nadenk. Ze zag er ook echt eng tokkie uit brr. Maar ik vind doorgaans die mensen daar juist zo lief. Toen ik de wc uitkwam was ik een klein beetje, nouja bang is een groot woord. Maar ze zat er niet meer?! :sweat_smile:

3 likes

Gelijk heb je!
Van de week zat een man mij ook langdurig van top tot teen te beoordelen. Normaal vind ik het alleen naar maar doe ik niets.
Nu zwaaide ik, man stopte gelijk en je zag de ongemakkelijkheid.

3 likes

Kom maar door! Dit klinkt geweldig :open_mouth:
Heb je een recept toevallig?

Ok mijn vriend die geen pijnstillers of chocola in huis had belde net en vroeg of ik me weer wat beter voelde. Ik voel me ook beter want de pijn is weg, dacht al dat dan een flauwe grap zou komen dat ik even boodschappen mag doen. Maar nee hoor, hij zei dat hij me over 1 uur mee uit eten neemt. :heart_eyes:

16 likes

Ik lees al een tijd mee en heb eindelijk een account aangemaakt omdat ik advies nodig heb. Hoop hierna gezellig mee te blijven posten!

Ik ga op het moment door een break up. We woonden samen in zijn appartement en ik ben de avond dat het uit is gegaan met een koffertje naar mijn ouders gegaan. Dit was inmiddels een paar weken geleden, nu ik wil de rest van mijn spullen ook verhuizen. Mijn moeder is een enorme steun voor me en bood aan om mijn spullen voor me op te halen omdat ik er zelf best doorheen zit. Mijn ex en ik hebben geen contact meer gehad, maar mijn moeder heeft hem gevraag om al mijn spullen te verzamelen en zij gaat morgen die kant op.

Ik vroeg me af wat jullie hier van vinden, ik voel me ergens een beetje kinderachtig dat mijn moeder dit voor mij doet. Maar weet wel bijna zeker dat als ik zelf weer naar het appartement ga, dat ik volledig in zou storten en me echt verschikkelijk zou voelen.

2 likes

Ik heb gebruikt:
-200 ml room
-400 gr pure chocolade (200 gr 70%, 200gr “gewoon” puur)
-2 el whiskey
-snufje zout

Chocolade fijnhakken, room opwarmen, room van vuur halen en chocolade erbij doen, blijven roeren tot het helemaal gesmolten is en een ganache is, whiskey erbij, doorroeren, in een brownie bakvorm (bekleed met bakpapier), even af laten koelen en dan in de koelkast! Na een paar uur in stukjes snijden en bepoederen met cacao poeder :stuck_out_tongue:

2 likes

:frowning: mm balen zeg! Hoop dat je vannacht beter slaapt <3

1 like

Welkom! En wat rot van je breakup zeg. Ik vind het helemaal niet kinderachtig, superlief van je moeder. Snap best dat het gewoon fijn is als je hem nog even niet hoeft te zien. Sterkte!

1 like