Wat je even kwijt wilt #8

Ik ben in één keer begonnen!

19 likes

@Fukaeri Ik doe het sinds mei. Soms wat minder streng maar ik vind het super chill! Ik eet in principe vanaf 12u tot 20u maar ik probeer nu om 12u iets kleins te doen met koffie, dan tussen 14u en 15u echt lunch en na 18u avondeten. Ik doe het echt om verminderen van kcal op een dag, dus ik houd me niet mega strak aan de tijden vaak.

3 likes

Pff ik ging vandaag goed aan de studie. Maar zou vandaag een tweede gesprek hebben voor een baan van 32 uur. Die had ik afgezegd want ik vind 32 uur te veel in combi met mijn deeltijdstudie plus dat het ook nog een shitbaan was waar ik echt ongelukkig van zou worden. Maar nu mailden ze dat ze me ook 24 uur willen geven. En nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb vanaf 1 januari geen vast baan en teer alleen maar in. Dus ik wil inkomen. Maar deze baan is echt vreselijk (heb al zoiets eerder gedaan maar dit is erger) en het betaalt veel slechter. Ik begin dan met 4 maanden tijdelijk contract en zou wrs daarna meteen ontslag nemen. Maar ik voel me schuldig ofzo dat ik deze baan niet aanneem terwijl ik geld nodig heb. Het voelt alleen echt helemaal niet goed.

1 like

Ik zou toch gaan. Je weet maar nooit… Misschien is het werk niet leuk, maar de collega’s geweldig. Dan ga je al met veel meer plezier naar je werk.

1 like

Met mijn moeder is alles goed :tada::tada:!!! Er blijkt een meetfout gemaakt te zijn. Ik ben nog nooit zo blij geweest om een fout :biggrin::biggrin:. Bedankt iedereen voor het medeleven!

105 likes

Ahh wat fijn!

1 like

Holy moly, hoe dan? Sterkte vandaag!

Hoe zouden jullie in een sollicitatiebrief neerzetten dat je kennis over iets hebt zonder te bescheiden te zijn, maar ook zonder te overdrijven? Dankzij ervaring in een bepaald vakgebied (nevenactiviteiten) beschik ik over kennis die ze voor een bepaalde vacature vragen. Echter, het is niet zo dat ik over de volledige benodigde kennis beschik, dus ik vind het niet gerechtvaardigd om te zeggen dat ik ‘dankzij mijn ervaring in X beschik over veel kennis over Y’. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan verwoorden?

Heb je deze ook al gezien?

4 likes

Hahahaha ja maar deze vibe is wel minder lekker vind ik

1 like

Je kunt zeggen dat je veel affiniteit met het onderwerp hebt en al de nodige kennis in huis hebt, maar ook zeker openstaat om meer over dat vakgebied te leren, bijv.

In mijn ervaring zijn ze nooit zo geïnteresseerd in dat jij alles al kan wat er in de vacature staat, maar meer wat jou uniek maakt en ook vooral wat jíj aan de baan hebt. Dus vooral ook aangeven wat je graag zou willen leren.

2 likes

Haha, ja jij ook zie ik. Succes. Misschien is het handig voor jou om je brief even te laten liggen en hem een andere keer weer te lezen. Dan kun je misschien beter bepalen of je echt niet enthousiast klinkt. Of misschien kun je wat bijvoeglijke naamwoorden wat positiever/enthousiaster maken? Of iets meer een persoonlijke touch eraan geven?

Bedankt voor jouw idee. Ik vind het lastig, omdat ik dus ook voor een groot deel wel enigszins kennis erover heb, maar meer globaal en niet de diepte in zeg maar. Maar ik denk dat ik misschien kies voor ‘Dankzij ervaring in X beschik ik over kennis van Y, in het bijzonder van A+B.’ Ik vind het altijd maar lastig om in brieven in het midden te zitten tussen niet te abstract en niet te gedetailleerd.

Ja mee eens. En dan heb ik ook overwogen, heb de collega’s al wel even ontmoet en dat was toch geen doorslaggevende factor. Ik heb nu definitief afgezegd.

Na mijn eerste afzegging gisteravond hebben ze me drie keer achter elkaar gebeld, toen gemaild en toen nog twee keer gebeld. Ik vind dat echt terror en alleen maar extra reden om af te zeggen eigenlijk. Het voelde aan alle kanten niet goed.

Aaarg heb 5 muggenbulten in mijn gezicht, ziet er niet uit

Ik zit hier nu op stage en voel me echt nutteloos.
Zijn ook geen dingen die ik kan/mag doen en er is geen desktop vrij waardoor ik niet kan inloggen op mijn account van hier en dus ook geen mail enzo kan lezen. Zuchtttttt

Ik heb net mijn samenvatting afgemaakt en op stuvia gezet, en het tentamen is pas over een maand :sunglasses: nu verder met de andere vakken!

8 likes

Shit ik ben m’n geld én m’n eten vergeten op werk. Naar huis en weer terug kost me een uur. Wat nu :frowning:

Een collega lief aankijken en vragen of je geld voor lunch mag lenen? Dan betaal je hem of haar morgen terug.

1 like

Geld lenen!