Wat je even kwijt wilt #8

Jaa I know! Maar als ik helemaal aan het begin een hint verkeerd heb geïnterpreteerd en al een half uur bezig ben dan ben ik al zo verstrikt geraakt dat opnieuw beginnen sneller is haha.

Ik kies altijd 1 rij uit die ik alvast selecteer (dus bijv. bij de sportdingen dat ik alvast 1 rij maak met basketbal - balletschoenen - bowlingbal etc.). Welke rij dat wordt laat ik altijd afhangen van de eerste hint haha. Dus als de hint bijv is ‘de piloot houdt niet van de zonsopgang’, dan begin ik met het rijtje beroepen. Of bedoel je dit niet?

1 like

Oh nee maar gokken hoeft hierbij ook niet als het goed is! Ik heb iig nog nooit gegokt. Je moet soms wel heel ver doordenken en 10 dingen onthouden maar uiteindelijk moet het met logisch denken altijd lukken!

2 likes

Ja zeker doen!!

Nee die durf ik nog niet haha

1 like

Een ongecompliceerde extractie is ‘gewoon’ een kies trekken bij de tandarts zonder snijden of hechten of boren; dat zou je tandarts zelf moeten doen en dat valt dan onder je tandartsverzekering, als je daarmee bij de kaakchirurg komt is dat ‘onterecht’ en wordt het dus niet vergoed.
Een extractie die de tandarts niet zelf kan doen (en waarbij ze dus moeten snijden/boren/hechten/etc) is een gecompliceerde extractie, daarvoor word je dan ‘terecht’ doorgestuurd naar een kaakchirurg en dat valt onder de basisverzekering. Maar daarvoor betaal je altijd eerst eigen risico, dus afhankelijk van hoe hoog je dat hebt staan en hoeveel je daarvan dit jaar al hebt betaald kost het je zelf geld. d
Je kunt bellen met je verzekeraar om te vragen hoe veel het je gaat kosten, welk ziekenhuis het beste is, de kortste wachttijd heeft en het goedkoopst is voor jou.

1 like

Ik heb over 8 dagen mijn kat en kan niet wachten om haar hier te showen <3

Edit:
Ja what the hell trouwens ook kan haar nu ook al showen

62 likes

Ohja fijne dierendag iedereen! Vergeet niet je poes extra aandacht te geven joe joeee.

10 likes

Had ik een keertje sjans met een super knappe kerel. Helemaal mijn type. Praatje gemaakt. Hij was zelfs onder de indruk van iets wat ik zei en het was ook echt een chill gesprek. Durf ik vervolgens geen actie meer te ondernemen omdat mijn moeder erbij was.
Ok zonder mijn moeder erbij ben ik ook een faalhaas maargoed met maakt het nog veel meer awkward

4 likes

Snap echt niet dat van die insta chicks zich niet doodschamen als ze uitgebreid aan het poseren zijn.
Was een stukje fietsen en dacht “ik wil zo’n cliché herfstfoto met je voeten in blaadjes” dus paar foto’s gemaakt maar als er iemand langskwam ofzo ging ik maar net doen alsof er iets was met m’n fiets / ik gebeld werd :’)

21 likes

Ik zie dat Merel ook al heeft geantwoord.
Maar over je eigen risico.
Iedereen heeft een ziektekostenverzekering (verplicht) en daarbij zit een eigen risico van €385. Als je naar de huisarts gaat wordt dit volledig vergoed en hoef je echt niets bij te betalen. Maar bijvoorbeeld een bezoek aan het ziekenhuis heeft gevolgen voor die eigen risico van €385,-
Stel je verstandskiezen moeten verwijderd worden door de kaakchirurg, kosten €280,-
Je verzekering betaald dit dan aan het ziekenhuis.
Maar de verzekeraar belast dit weer door aan jou door je eigen risico. Als je in een jaar meerdere ziekenhuisbezoekjes hebt met een totale kosten van €700,- dan betaal je zelf dus €385,— en je verzekering de rest.

2 likes

Oh, waw, maar soms weet je toch niet in welke rij je moet beginnen? Als je het op papier doet, moet je dan misschien niet gokken, maar via de app lukt dat niet op die manier, toch? Of ik denk niet genoeg door. Haha, ik ga de app terug installeren en weer proberen.

2 likes

Gewoon schijt hebben. En soms als je ongemakkelijk staat te lachen dan levert dat een goede foto op.

1 like

ik heb dit dus geregeld in mijn straat… laatst stond ik op mijn balkon en was er weer zo’n sessie gaande, schoten ze gauw een steegje in toen ze me zagen, aaah.

ook een keer een gozer met schoenen gehad. die foto ging duidelijk om de schoenen. hele, hele hippe schoenen.

5 likes

Alleen als je het laat piercen en niet schieten

Edit: @punaise ik werk op een polikliniek en hier werd net een hele duckfacefotosessie gehouden

2 likes

Ik heb jaren geleden een tweede gaatje laten schieten, wat vervolgens keihard is gaan ontsteken, waardoor mn oorlel extreem opgezwollen was en het zweerknopje in mijn oorlel verdween. En ik naar de dokter moest om het er onder verdoving uit te laten wrikken (gelukkig niet snijden, want dat had ik nu flink lelijkere littekens gehad, nu is het zoiets dat je alleen zelf ziet…). Dus idd zoals @Opheliac zegt, alleen als je het laat piercen :smiley:

1 like

Schieten kan toch echt prima als het gewoon oorlel is. Ik heb drie gaatjes laten schieten omdat het toch nog geen kraakbeen was. Is precies hetzelfde als je eerste gaatje. En goed schoonhouden is altijd een must.

5 likes

Zou de Kruidvat vandaag iets expres in een te grote doos te hebben afgeleverd om mijn katten een plezier te doen. :thinking: De een woont in de doos en de ander is het verpakkingsmateriaal aan het slopen.

11 likes

Omg wat een schatje.

1 like

Heb voor het eerst in mijn leven Tinder en Happn gedownload omg wat doe ik mezelf aan. Zal ik het verwijderen of gewoon gaan swipen vanavond na een halve fles wijn? (Voor de duidelijkheid, niet voor een bootycall ofzo)

7 likes

haha drie was gewoon om te zeggen ‘een paar’, had net zo goed ‘stuk of 5’ ofzo kunnen zeggen ik was de helft allang vergeten. Maar wil je anders even een code opstellen met de regels van wat wel en niet in welk topic mag volgens jou?

9 likes