Wat zal ik doen met deze situatie?
Een directe collega uit mijn vakgroep zegt negatieve dingen over mij tegenover mijn ex-leerlingen en misschien ook wel tegen andere docenten (dat laatste vermoed ik, tegenover leerlingen weet ik zeker). Zoals ‘wat hebben jullie vorig jaar nou eigenlijk bij mevrouw X (ik) geleerd?!’ en ‘jullie zijn echt slecht in dit vak, dat komt zeker door mevrouw X (ik)’. Ik vind dit heel storend en ondermijnend en zou dit nooit over collega’s zeggen, tenzij ze bewezen slecht werk afleveren. Maar ik heb prima leerlingen afgeleverd. Valt ook te toetsen.
Zal ik haar er morgen zelf op aanspreken of direct naar de teamleider gaan?
Die collega kan best oké lesgeven enzo, maar ze is altijd negatief over IEDEREEN en ze lult als een haantje tegenover iedereen dat ze zelf zo goed is en andere mensen bakken er niks van blabla. Ik wil niet ondermijnd worden, als ze iets negatiefs te zeggen heeft of vragen heeft, komt ze maar naar mij toe ipv te roeptoeteren.
Edit: ik kan ook nog niks doen, iedereen weet toch wel hoe schreeuwerig en negatief zij is. En ze doet altijd zo gehaaid bij het management, maar is zelf degene die nooit iets extra’s doet. Dus het management kan haar wss ook prima inschatten…