Wat je even kwijt wilt #8

baarmoedersap. gedurfd. haha wat een woord joh :yum:

3 likes

glad I asked

1 like

Ik heb het wel eens gehoord, en ben geen Limburger :slight_smile:

1 like

Ik heb hem ook al een paar keer gehoord maar dan ook alleen in Limbaniƫ

Weet overigens ook niet wat het betekent.

1 like

Het was sarcastisch.

Ik ken hem wel en ik kom uit West-Friesland. Maar ik zit me ook heel hard te bedenken of ik dit wist omdat ik het wel eens gehoord had, of omdat ik dit uit de opleiding weet en het geen algemeen ding is.

We hadden vroeger ook van die stomme vragen als kinderen als: ben je een kutkind of een keizerskind? (vaginaal vs keizersnee geboren)

3 likes

Ik ken het uit de historische boeken van Thea Beckman. Dus ik denk dat het eerder oud is dan specifiek Limburgs.

5 likes

Je hebt gelijk!

Ennnn nu ga ik natuurlijk weer de hele middag over de geschiedenis van volksliederen lezen

3 likes

Oh wajo dan kan dit ook nog een optie zijn dat ik het hiervan ken?! Welke boeken komt dit uit?

1 like

Oh damn ik heb voor het eerst serieus gereageerd op een huisje. Ben benieuwd of ik hem krijg… Vast niet maar goed.

7 likes

Ik weet het echt niet meer. Ik verslond die boeken vroeger en weet zeker dat het erin vermeld werd. Alleen dus niet meer precies in welke.

Ja, ik heb ze ook allemaal gelezen en verslonden, maar ik zou het ook niet weten haha. Maar het kan dus best dat ik dat wel daarvan weet. Hmmm.

Ik heb later nog een keer geprobeerd om Kinderen van Moeder Aarde te lezen maar had al vrij snel door dat je jeugdboeken die je vroeger echt fantastisch vond lekker moet laten liggen en niet nog een keer moet lezen.

2 likes

Oh nee, ik dacht er letterlijk gisteren nog aan om het Gulden Vlies van Thule weer te gaan lezen. Maar dat is dus geen aanrader?

1 like

Nee, ik zou het niet doen. Ik vond ze vroeger echt geweldig en merkte dat ik het nu toch een stuk minder vond en dat het die herinnering minder mooi maakte.

Ik blijf Hasse Simonsdochter wel fantastisch vinden <3

5 likes

Ik heb ZO HARD gejankt met die scene bij de toren

Spoiler

toen d’r vriend/man/hubby eraf sprong

2 likes

Ik ook, ik heb hem zo vaak gelezen! Maar stiekem als ik er aan terug denk is het ook gewoon een diep triest boek. Allemaal ellende en narigheid. Ik denk dat toen ik jonger was ik me veel beter zonder oordelen in een wereld kon verliezen en nu net iets te veel met ā€˜de kennis van nu’ er naar kijk.

2 likes

Jaaaahoor, heel slecht wel

1 like

Ik dronk net iets en nu moet ik steeds windjes laten. :confused:

Ik moest vanmorgen werken in een stoffige loods met bouwvakkers en mijn collega kwam aanlopen op hakken. Ik dacht echt: wtf?!?! :roll_eyes:Officieel moeten we trouwens werkschoenen aan, maar die heb ik zelf ook niet. Alleen zijn hakken wel het andere uiterste.

1 like