Wat je even kwijt wilt #8

Ik vind het ook allemaal best wel verwarrend. Ik werk in het hoger onderwijs en ik ben natuurlijk tegen al die debiele bezuinigingen (je moet nou eenmaal investeren in onderwijs als je wil dat er wat gebeurt in de samenleving), maar tegelijkertijd is het ook vaak het bestuur van de uni die achterlijk met het toegewezen geld omgaat. Het is duidelijk dat de twee elkaar versterken, maar ik zou zoooo graag eens een keer precies weten waarom het precies nooit lijkt te lukken om fatsoenlijke werkomstandigheden en onderwijs te creëren met het geld dat we toegewezen krijgen.

2 likes

Ik ga vanavond in mn eentje chillen op de bank en dit ga ik eten:

  • pizza mozarella pesto
  • nieuwe tony’s blondie
  • camembert
  • fuet
  • marsepeinen aardappeltjes

En dit ga ik kijken:

  • expeditie robinson
  • uit coma (docu)
  • masterchef
47 likes

Ja dat snap ik, dit lijkt een gevalletje goedbedoeld maar niet zo doordacht/gericht protest van studenten. Maar dat gevoel heb ik eerlijk gezegd de laatste tijd wel vaker bij van die algemene protesten. Volgens mij moet actievoeren veel gerichter gebeuren voordat er echt iets verandert…

4 likes

@Modena ik ga dit ook doen!! Ik ga denk ik roomkaas peppadew spul halen en daar brood in dippen, en bugels met kaas en nog meer denk ik en rode wijn!

Ik heb vandaag mn nieuwe trui aan en kreeg net een complimentje van iemand in de trein! Word daar echt blij van

16 likes

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn toets voor mijn traineeship met een 8 gehaald heb! Ben zo blij, vooral omdat ik ook schriftelijk toegezegd heb gekregen dat dus per 1 november mijn traineeship officieel wordt omgezet naar werk im dienstverband. Heb meteen mijn bijbaantje opgezegd, ben ik daar vanaf.

49 likes

@Zemraluani Meh heb alleen een lelijke foto en ben lui en heb geen passpiegel

2 likes

Dit klinkt echt als een topavond :tipping_hand_woman:t3:

1 like

wow soms luister je nummers (nu toevallig dat schijt nummer 7 years van Lukas Graham) en dan komen er zooooveel herinneringen terug. ik weet echt nog precies hoe ik zo’n 3 jr terug met een jongen die ik toen leuk vond uit z’n raam zat te roken en dat we het hadden over de toekomst en studeren etc. en dat we toen beide echt niet wisten wat we moesten doen en omg wat zou ik graag terug willen gaan naar die tijd.
was zo chill en zorgeloos

14 likes

Is er iemand die nu ook nog moet werken/studeren en met mij een soort motivatiechat wil starten? Ik wil echt niet meer. Heb een buddy nodig. :’)

Ik wilde dus net door de spuistraat, maar dat mocht niet. Had geen idee :see_no_evil: wel iets gezien over die bezetting, maar wist niet dat het PC Hoofthuis daar staat… fijn dat jullie erover posten @Totoro en @grace want nu ben ik weer wat wijzer.
Er is echt mega veel handhaving, politie en ME op de been

1 like

Waar gaat die docu over?

Op dat soort momenten heb ik zo een intense haat aan de mensheid. Dat zeg je gewoon niet.

1 like

Ik ben soms echt verbaasd waarover forummers verbaasd zijn. Iemand die zo’n opmerking over een aanrijding maakt, dat gebeurt toch overal? Ik begrijp de verbazing erover vaak niet

1 like

Dat maakt de opmerking niet minder debiel. Ik ben blij dat het mensen blijft verbazen. Beter dan dat die opmerking als normaal en prima wordt gezien.

29 likes

Zeker niet minder debiel, maar daarover verbaasd zijn is soms echt gek voor mij

Vraagje: doen jullie een foto op je cv of is dat alweer achterhaald? Ik had het altijd wel maar ik lees toch tegenstrijdige dingen.

Sorry dat ik het niet in het sollicitatietopic zet, maar ik wilde ook hen aanspreken die dat topic misschien niet lezen, hoop dat dit mag.

2 likes

Ik ging in juni volop solliciteren en had wel mijn foto op mijn CV gezet!

2 likes

Ik doe nooit een foto.

1 like

Ik bedoel niet dat ik het met die mensen eens ben of dat ik zoiets zelf zou zeggen hoor, maar meer dat ik denk: je komt toch wel eens in een supermarkt, waar mensen zulke lompe en onnozele dingen zeggen? Of op een verjaardag waar zo’n leipe oom weer zo’n foute grap maakt? Dat meer

Denk dat @Evi-lena bedoelt dat het niet nodig is om verbaasd te zijn over mensen die domme of nare dingen zeggen. Dat ze belachelijk zijn: sure. Maar of dat verbazingwekkend is? Hoeft niet per se. Mensen zijn nou eenmaal vaak naar en dom.

Maar misschien is abnormaal en verbazingwekkend soms wel een beetje synoniem aan elkaar. Het is ook maar wat je gewend bent, denk ik?

1 like