Ja ik ben wel kort geleden pas begonnen en ik ontmoet ook iedere dag nog steeds heel veel nieuwe mensen en ik wil nu eigenlijk ook zo goed mogelijk over komen dus ik probeer ook veel gesprekken aan te knopen en geïnteresseerd te zijn maar normaal heb ik er nooit zo’n last van als nu. Ik val echt bijna in slaap aan het einde van de dag… maar voor jou ook herkenbaar?
All you need is love be like:
En toch blijven kijken hé
Herkenbaar hoor. Waar ik twee jaar terug elke dag na werk nog sociaal deed en het liefst zo min mogelijk wou missen ben ik nu veel vaker ‘op’ is helemaal niet zo gek. Denk dat het plannen van sociale dingen ipv heel veel spontane uitjes eigenlijk wel normaal is.
Ik wilde precies dit komen posten. Ik zit gewoon rustig de hele aflevering zonnebloempitjes te vretten en m’n ogen uit m’n op te jenken.
Ja, lastig. Ik vind het met niezen altijd wel een beetje eng omdat dat bij katten altijd wel heftiger is dan verkoudheid bij mensen, en het ook sneller erger (of chronisch) kan worden en dan ben je nog verder van huis. Dus bij verkoudheid vind ik het altijd de moeite wel waard om langs te gaan, maar ik snap wat je bedoelt! Dat ze goed eet en drinkt is wel een goed teken.
Je kan het nog een dagje aankijken, of het over gaat. Zo niet, of als het erger wordt, zou ik toch echt wel gaan. Een telefonisch consult kan niet bij de dierenarts? Dat je het uitlegt zonder langs te komen?
Maar ( als je ervoor kiest om te vaccineren) zijn je katten toch vaak voor niesziekte ingeënt? Of werkt dat niet zo?
Ik heb me vanmiddag laten waxen en ga komende week een leuk lingerie setje bij elkaar zoeken en badschuim/bruisbal/bonbons/kaarsen kopen, want ga donderdag naar Brussel om m’n vriend gezelschap te houden tijdens z’n werkcursus.
Luxe appartement in hartje Brussel wordt betaald door de zaak, ook nog een dag extra zodat we een chill dag hebben.
Ik voel me luxueus
Niet dat je wat hebt aan deze opmerking, maar: na zulke dagen is het niet raar ook dat je je zo voelt hoor! Je hebt echt tijd nodig om op te laden, maar een “nieuwe levensstijl” aka nieuwe baan is ook erg wennen.
Ik ben er twee jaar geleden voor in behandeling geweest, ik wilde niet accepteren dat ik overprikkeld en moe was waardoor ik telkens over m’n grens ging en flauw viel daarna. Heb toen geleerd van de psycholoog dat twee avonden per week socializen met vrienden s avonds meer dan zat is, en dat het goed is om ook avonden niets te plannen. En heb toen verplicht elke dag een uur me-time in moeten lassen, en dan niet “eten” of “in de bus zitten” maar echt een uur als ik thuis was niets en ontspannen met een boek oid en het hielp bij mij heel erg om te ontprikkelen en een balans te vinden. Nu kan ik ook makkelijk accepteren dat na zo een dag (ben net begonnen met twee stages, maar dan meer op management niveau dus heb non stop het gevoel dat ik mezelf moet bewijzen en alles moet geven) het niet raar is om helemaal kapot te zijn, en niets te kunnen. Het is minder leuk dan elke avond leuke dingen, maar wel verstandig om toe te geven aan je weekend. En merk zelf dat als ik twee avonden dingen plan ik er veel energie voor heb omdat ik de rest van de avonden vrij ben. Moet wel zeggen dat ik vaak pas rond 19.30 thuis ben en rond 21.00 naar bed ga dus dat mijn sociale leven zich sowieso in het weekend afspeelt. Lang verhaal en weet niet of je er wat aan hebt, maar iig je bent niet de enige!
Sterkte… ik kan ook één man gewoon niet loslaten. Al 4 jaar niet, het vreet me op op momenten dat ik alleen ben en tijd heb om na te denken en gedichten/literatuur/lyrics lees
Ik kan toch pas maandag bellen, als het dan niet over is maak ik dan direct een afspraak. Het is zo ineens! Vannochtend niets aan de hand en nu is ze ineens super rustig en snotterig, en ook haar mauwtje klinkt heel sneu verkouden Arme baby, ik heb haar nu lekker naast me op bed op een handdoekje.
Ik ben geen dierenarts natuurlijk maar zoals ik het begrepen heb is het een beetje als de griep? Dat je wel een griepprik kan halen, en dat beschermt je, maar er zijn meerdere varianten, bacterieën en virussen die de griep veroorzaken en je bent niet tegen elk van deze beschermd, alleen degene die het meest voorkomend zijn.
Volgens mij is dat met niesziekte hetzelfde dus is het in theorie mogelijk dat je kat het dan nog steeds kan krijgen. Maar ik kan er naast zitten hoor en ik wil ook geen paniek veroorzaken, hoop dat het snel over is!
Wat lief dat je zo uitgebreid reageert! Ik heb ook wel gedacht om hier iets aan te doen, want dit belemmert me wel heel erg in het dagelijkse leven maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet aanpakken… Heb jij een speciale soort behandeling oid hiervoor gehad? En fijn om te horen dat je het nu iets meer kunt accepteren! Dat is ook wel key natuurlijk
Ahh okee thanks. Ik wist niet dat dat zo werkte!
Ik was net bij een 21 diner en vond t rot dat ik eerder weg moest, zeker voor de jarige aangezien het eten nog niet afgelopen was. Heeft ze super lief de toetjes als doggybag meegegeven. Dit wordt genieten in de trein
Geen probleem hoor!
Ik ben in de eerste instantie niet daarvoor in behandeling geweest, maar voor het flauwvallen omdat het op wekelijkse basis gebeurde en toen is de onderliggende reden wel duidelijk geworden (ik studeerde 40 uur per week, werkte nog 16 uur per week, deed mee aan een dreamteam om samen een auto te bouwen en wilde daarnaast nog 4 avonden per week verplicht socializen) en dat ging dus niet zo goed samen. Maar doordat het zo ver ging bij mij ben ik onder behandeling geweest van een ggz psycholoog en psychiater.
Vooral de psycholoog vond ik wel handig omdat die mij echt heeft geholpen mijn mindset te veranderen, gezien ik me echt een mislukking voelde als ik naast alles wat ik deed niet kon socializen. En inderdaad: key is echt om het te accepteren dat je soms moe bent en meer tijd voor jezelf nodig hebt. Merk wel dat sinds ik dat weet ik minder plan en daardoor veel meer geniet van sociale afspraken! Heb echt geleerd dat als ik in een week 55 uur op kantoor ben, in totaal 20 uur per week in de trein zit, en nog eens 6 uur bij m’n bijbaan doorbreng ik überhaupt de moeite niet meer moet doen om mezelf te dwingen tot sociale afspraken plannen, en dat helpt heel erg voor rust en niet meer mezelf in de weg zitten met gedachten “Dadelijk vindt iedereen me stom dat ik geen tijd heb oid”. Ik zou er eens met de huisarts over praten als je echt het gevoel hebt dat het je belemmert want hij kan je helpen met uitvogelen hoe je het moet aanpakken!
In ieder geval veel sterkte met bijkomen telkens!
Hallo, ik wil voor het eerst in mijn leven een fiets kopen en ik weet niet wat wijsheid is? Ik wil er eigenlijk niet meer dan 200 euro tegenaan gooien (https://www.popal.nl/damesfietsen/elize/28-inch-57-cm had deze voor die prijs gespot), maar kan ik dan beter meer investeren in een ‘echt goede fiets’ (wat is dan een echt goede fiets?) of een heel goede tweedehands fiets? Heb me nog nooit in fietsen verdiept
Waar wil je de fiets voor gaan gebruiken?
Gewoon voor boodschappen, naar het station fietsen, af en toe een kilometer of 30 fietsen… geen enorme tochten ofzo.
Zou zelf eerder kijken naar een fatsoenlijke tweedehandsfiets! Want een korte inspectie van de fiets in de link laat al wel zien dat er echt een karige standaard op zit. Bovendien hebben echt goede fietsen naar mijn ervaring minder onderhoud nodig .