Pff lastig maar ik ga mijn best doen:
Ik vind het belangrijk omdat ik niet zo veel vrije tijd heb (vind ik) en ik afspraken met vriendinnen vaak lang van te voren maak. Als zij dan bijv. op de zelfde dag afzeggen dan kan ik dat niet meer vullen met een andere afspraak want iedereen die ik ken heeft dan al wat te doen. Op zich vind ik een avondje voor mezelf op zo’n moment dan ook best chill, maar niet als het vaak gebeurt.
Daarnaast vind ik het ook een soort beschoftheid/fatsoen. Als ik met iemand heb afgesproken en diegene zegt: ‘ik ben nog niet vertrokken want ik zit nog lekker in bad’ dan heb ik het idee dat diegene onzorgvuldig met mijn vrije tijd om gaat. Ik voel me dan niet gewaardeerd.
‘Ik ben moe’ vind ik vaak een slap excuus omdat je je eigen leven plant en ik snap dat iedereen super veel belangrijke dingen heeft, maar tijd met vriendinnen is ook belangrijk en dat moet je niet ‘minder’ behandelen dan bijvoorbeeld werk. Op je werk zet je je er ook overheen.
Daarnaast gaat niemand dood van een avondje jezelf eroverheen zetten. Als dat structureel moet, dan moet je misschien minder vaak/ander soort afspraken maken.
*bij spontane plannen vind ik het een stuk minder erg maar die heb ik niet zo vaak omdat ik dus vaak ver van te voren mijn agenda al vol heb. Dat vinden vriendinnen dan weer heel irritant aan mij, dat ik nooit op vr avond kan als ze me op vr middag appen.