Wat je even kwijt wilt #9

Heb mijn oortjes in de bus laten liggen, dus dat wordt weer 40€ aftikken voor nieuwe :cry:

Ik heb de laatste tijd weer wat meer last van stress/paniek en sinds kort heb ik er een lichamelijke indicatie bij gekregen. Mijn linker bil + hamstring begint namelijk als een gek te zweten als ik gestresst ben? Super raar. Soms zo erg dat m’n broek aan die kant echt klam is. Ook echt alleen aan die kant telkens.

Ben je er al mee naar de huisarts geweest?

Nee, is het iets waar ik me zorgen om zou moeten maken?

Nee nee! Ik wilde je niet bang maken. Alleen als er ook lichamelijke klachten bij komen lijkt het me wel slim om in ieder geval even te bespreken. Vooral omdat het ook steeds op dezelfde specifieke plek zit. Beter een keer teveel bellen dan te weinig toch?

Ik heb net het meest kutte tweede gesprek voor een potentieel nieuwe baan ooit gehad. Voelde me zo naar achteraf. Afgesproken morgen te bellen. Met hoe en wat is gezegd vermoed ik niet dat er nog een kans in zit, en zo wel dan bedank ik zelf vriendelijk. Ondanks dat ik m’n huidige baan al heb opgezegd ben ik nog liever even werkloos dan dit ik bij dit bedrijf en deze mensen zou werken. Bah.

Wow wat is er gebeurd? Klink vervelend, zeker als je na het eerste gesprek wel een goed gevoel had :confused:

Jeetje wat vervelend, was het iets specifieks waarom je er zo’n rotgevoel aan over hebt gehouden. Denk je dat je er iets van kunt zeggen als ze je morgen bellen?
Hoe zijn je kansen verder op de arbeidsmarkt? Succes, hoop dat je gauw iets vind waar je je wel goed bij voelt!

Ik zit vandaag op locatie te werken en ze hebben hier van die grote glazen potten met allemaal lekkers erin staan.
En normaal gesproken zou ik echt losgaan, maar er zit een vreemde mevrouw in die lobby te werken en nu durf ik niet nog een keer heen te gaan hahahah

1 like

Ik heb een piercing (forward helix) laten zetten 6 dagen geleden en nu is ie een beetje aan het zweren en ik weet dat hij moet helen en blabla maar zich zit ik me nu op te vreten dat ik morgen een dik bloemkooloor ofzo heb en dat het allemaal gaat etteren.

:sob:

@shortandsmiling @JanHagel het was echt een heel pittig gesprek sowieso. Meer een vragenvuur dan gesprek eigenlijk. Ze waren ook heel eerlijk, en dat is oké, als je het redelijk brengt (vind ik). Maar heel de sfeer was zo naar. Voelde me niet gehoord. Ik zat voor baan 1, maar ineens opperde ze ook mogelijkheid 2. Dus was al een beetje verwarrend (wist niet dat die vacature open stond). Toen vroegen ze waar m’n voorkeur naar uit ging, zei ik dus mogelijkheid 2. En waar zou ik dan willen beginnen: bij baan 1 of 2? Toen heb ik, heel eerlijk dus, gezegd baan 1 en dan doorgroeien naar 2. Nou dat vonden ze totaal raar dat ik dat zou willen doen, want je moet doen wat je echt leuk vindt en dan moet je daar meteen voor gaan. Terwijl ik aangaf het echt op lange termijn te willen gaan doen, maar graag eerst alles in de operatie onder de knie krijg en het bedrijf wil leren kennen. Nou vanaf toen ging het alleen maar meer bergafwaarts. Dat kwam voort uit m’n eigen onzekerheid en dan zou ik ook m’n mannetje niet kunnen staan etc. Ik gaf idd toe dat het spannend zou zijn, en ik zou alles graag willen / moeten (bij)leren. Daarom dat ik de optie koos om dus te beginnen bij wat ik al wel kan en vanuit daar door te groeien. Man; ben echt afgestraft daarvoor. En zo nog wel meer dingetjes. Ook of ik dan een dagje kon meelopen: ja kan ik, volgende week op mijn vrije dag. Nou dat was absoluut véél te laat. Moest deze week want voor 1 nov. zou dan alles geregeld moeten zijn. Gaf aan dat ik nu bij m’n huidige baan in de drukste periode zit en dat ik niet zomaar weg kan, dus moet het sowieso overleggen. Kreeg ik terug: ‘maar solliciteren kost ook tijd hè’. Eh, wow sorry dat ik wel loyaal ben naar een werkgever? Zo’n sfeer en mentaliteit gaat echt niet bij me passen.

Lekkere rant dit haha. Maar het zit me echt hoog, die manier van benaderen :rage:

4 likes

Poeh, sinds dit weekend heb ik echt last van een herfstdip. Hele tijd super emotioneel en opeens chagrijnig. Luister de hele tijd zielige muziek. En er is niet eens wat aan de hand :o_o:. Ik hoop dat het snel overwaait zeg.

Ik voel me nu echt niet fit. Ik baal daar zo onwijs van. Ik wil gewoon mee kunnen helpen in mijn nieuwe huis. Zondag zijn we als het goed is verhuist en kan ik daar chillen en op adem komen voordat ik weer moet werken.

Dit word de derde week dat ik ziek thuis zit (met een blaasontsteking nog wel, wie is daar nou zo lang ziek van?) en ik ben er zooooo klaar mee! Voel me echt compleet nutteloos en het voelt ook oneerlijk naar mijn werkgever toe, terwijl ik er ook niks aan kan doen. Zolang ik niks doe en een beetje op de bank zit oid voel ik me nog redelijk, maar zodra ik iets ga doen gaat het weer mis :frowning: Morgen maar weer naar de dokter, ben er echt heeeeel erg klaar mee.

Zou je vanuit huis kunnen werken ?

Bij mn ene werk wel en dat doe ik ook, maar dat is maar een paar uurtjes per week. Mn andere werk is in een winkel dus dat gaat niet lukken… Afhankelijk van wat er morgen bij de dokter uit komt ga ik wel met mn manager bespreken wat ik evt wel kan doen (misschien een paar uurtjes per dag, of iets achter zodat ik niet veel hoef in te spannen oid) want hier word ik echt gek van…

Ik zat vanochtend rond 12 (is dat nog ochtend) een beetje chill koffie te drinken in mijn eentje bij de Bagels & Beans en ik ben nog nooit ergens alleen iets gaan drinken /eten (wilde wel maar had geen tijd), maar vond het verrassend prima. Wel ongemakkelijk dat ik in een hoekje zat en er steeds groepjes mensen kwamen kijken of er plek was, maar ik zat daar wel lekker :’)

7 likes

Gisteravond een pizzabroodje zwaar verbrand omdat onze grafoven kuren heeft. Had eerst een pizza voor m’n vriend afgebakken, geen probleem, toen het pizzabroodje erin, die was na 7 min zwart. Hele huis meurt nog steeds :persevere:

En niet te vergeten:

:two_hearts:

8 likes

Soms vraag ik me af of ik in het sollicitatie topic zit hahaha. Maar ik heb morgen ook een gesprek alleen ik kom helemaal niet uit mijn zwakke punten. Ik weet ze wel, maar ik kan ze niet ombuigen naar iets positiefs in deze functie.