Serieus kunnen we even janken dat het 24 graden is in oktober, in de herfst, en dat ik nog bezweet raak als ik buiten in de zon loop. Ik wil truien sjaals jassen en booties echt tyfusklimaat
Gefeliciteerd
Je had haar in je dankwoord moeten vermelden.
Lieve Njime,
Denk je ook een beetje aan jezelf . Heeft die persoon de juiste professionele hulp / kan terecht bij de juiste instanties etc. ?
Ah lieverd! Je mag huilen he, lucht misschien wel een beetje op! Knuffel voor jou en voor degene waar je je zorgen om maakt <3
Zo net nog even een pax kast uit elkaar gehaald. Dit weekend in totaal 3 kasten uit elkaar gehaald en veel opgeruimd. Ideaal
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar ik zou gewoon proberen zoveel mogelijk zinnen zelf te maken in het Engels, hoe simpel ook. Google Translate is niet ideaal maar ik snap dat dat voor jou wel handig is, ik zou aanraden om uit Engelstalige teksten (die ongeveer hetzelfde opgebouwd zijn als het paper dat je moet schrijven) zinnen naar het Nederlands te vertalen via Google Translate om te kijken of die zinnen overeenkomen met wat je wil zeggen. Dan kun je best wel wat standaard zinnen letterlijk overnemen en weet je meteen dat die in correct Engels geschreven zijn.
Ja deze week nog meer van die onzin
Ik ben hier weer, vandaag is echt een slechte dag voor me. Ik moet vanavond een herwerkte versie van taak indienen.
Nu hebben we van de lector nog geen feedback ontvangen en weet ik dus ook niet zo goed wat er aan moet veranderen. Onze groep die bij die specifieke lector zit heeft afgesproken om niets in te dienen.
Ik heb ook raad gevraagd aan andere studenten en zij hebben wel wat tips gegeven voor mijn taak. Ook zouden zij het niet professioneel vinden om niets in te dienen.
Ik vind het zo’n moeilijke keuze, ik wil niet de enige in de groep zijn die iets indient en zo misschien de groep tegen me krijgen, maar ik wil ook het risico niet lopen op een slecht cijfer door niets in te dienen en kuddegedrag te vertonen. Sowieso zal het uitkomen als ik iets indien
Wat zouden jullie doen?
- Indienen, zet je eigen leerproces op nr 1 en neem de verantwoordelijkheid die erbij komt.
- Niet indienen, risico lopen op een slecht cijfer, maar wel de groep te vriend houden.
0 stemmers
Oké, overduidelijk, ik dien in. Bedankt om te stemmen iedereen!
Try grammarly.com en ik heb nog wel eens boeken van het internet getoverd hoe je academisch moet schrijven voor internationale studenten etc.
Ik weet niet of dit de juiste plek hiervoor is, maar ik hoop dat hier mensen zitten die het antwoord weten. Ik vraag me namelijk af of je zou kunnen toegelaten worden tot een phd/promotie-traject (maar wel redelijke cijfers, in het bijzonder op onderzoeksvakken) als je niet cum laude bent afgestudeerd, en ook geen researchmaster hebt gedaan.
Oké thanks! Ik zit waarschijnlijk ook in een competitieve markt (sociale wetenschappen). Maar dan kan ik het wellicht altijd proberen.
@En_17_Anderen ik wilde precies dit zeggen. Grammarly en het boek Academic writing in English (hoewel dat denk ik meer helpt voor opbouw van je tekst en alinea’s dan voor grammatica)!
Voor het vertalen van woorden/zinsdelen vind ik trouwens Reverso Context ideaal. Daar zie je hoe dingen in een bepaalde context worden vertaald.
En anders kan je altijd eerlijk zijn over de moeite die je hiermee hebt en vragen of iemand jouw werk wil checken, en aanbieden om dan iets anders op je te nemen? Bijvoorbeeld de bronnenlijst en opmaak checken?
Ik zag de uva laatst een oproep doen voor gewone masterstudenten of research master studenten! Dus volgens mij kan je je gewoon aanmelden
Niet relevant voor jou, maar wel een reactie op nacht camera: ik heb soms dat ik wel eens een camera op me wil hebben als ik slaap en dan bedenk ik hoe tyfus eng ik het zou vinden als er dan ineens iets vreemd gebeurt, dus ik durf dat echt no way. Maar ik blijf het intrigerend vinden, ook al gebeurt er waarschijnlijk niks
Ik ben geen native speaker maar schrijf veel academische teksten in het Engels, wil best jouw deel van een paper een keer doorlezen hoor als dat je helpt?
Ik zou met een vriendin een reis gaan maken in januari maar ze heeft net afgezegd en nu overweeg ik vrij serieus om alleen te gaan maar vind dat tegelijkertijd ook echt heel spannend.
Ah ik snap het. Ik vind Grammarly ook heel fijn iig en misschien een paar goede papers over hetzelfde ow opzoeken als je begint voor de juiste termen /jargon? Oppassen met plagiaat natuurlijk maar ik merk zelf dat ik ook altijd op bepaalde uitdrukkingen kan terugvallen. En ja als je je best doet kan ik me niet voorstellen dat groepsgenoten je iets kwalijk nemen.
Oh en de website van Scribbr heeft voor Nederlandse teksten (vind ik) duidelijke tips online staan, voor Engels misschien ook? (zie bv https://www.scribbr.com/category/academic-writing/)
Ik heb al gezocht via google, maar waarom is wr geen Miljoenenjacht op tv
Hmm ja ik snap dat dat vervelend is… Misschien kan je proberen om het niveau van je Engels los te koppelen van je algehele denkniveau en academische skills. Want ik denk dat je door op je sterke punten te focussen alsnog veel kan bijdragen en ook anderen kan motiveren/leiden! Je kan bijvoorbeeld nog steeds actief meedenken over het onderwerp en bijvoorbeeld de argumentatie en opbouw van de tekst vast uitdenken van tevoren. Het echte schrijven is maar een deel van zo’n paper/essay.