Wat je even kwijt wilt #9

Ja ik wil graag een dag naar een eiland en dat vind ik helaas echt wel leuker in gezelschap! Sowieso vind ik de meeste dingen samen helaas leuker. Nouja, maar wat anders verzinnen dan…

1 like

Ik vind het nog steeds zo lastig om te accepteren dat ik introvert ben en verlegen. Ik probeer constant om wat mondiger te worden enzo, maar uiteindelijk blijf ik toch mezelf. En wat is het toch verdomd lastig om eens tevreden met mezelf te zijn en mijn eigenschappen te onarmen.

Echt sad gewoon :slightly_frowning_face:

4 likes

Als het je niet staat kan je het altijd weer verder verven! En anders groeit het wel uit yolo

Mijn huisgenoten houden een hospiteeravond en er komen best wat mensen op af. Vind het zo sneu dat ze veel personen moeten afwijzen :pensive:

1 like

Ik heb vanavond een hond geaaid toen ik even buiten liep en nu ruiken mijn handen er nog naar. En dat vind ik leuk <3

7 likes

Vaak valt er over salaris wel te overhandelen ja! Ligt aan het bedrijf.

1 like

Ja, vind ik ook! En ook een aantal internationale studenten die geen kamer kunnen vinden. Maar goed, het gaat om mijn kamer, dus mijn huisgenoten moeten kiezen en het nieuws brengen.

M’n vriend is voor de vijfde avond op rij savonds de hort op, en voel me best wel alleen at the moment. Plus aandacht tekort.

Nu twijfel ik of ik naar de winkel zal gaan voor feelgood food en wijn…

2 likes

Ik zou eigenlijk nog wel een rondje willen lopen oid, maar ik ben daar zo gedemotiveerd voor omdat het al donker is. Kan me echt nergens meer toe zetten.

M’n moeder zegt niks tegen me… ik zit op m’n slaapkamer en ben te koppig om zelf het gesprek te starten omdat ik niet vind dat ik iets fout heb gedaan…
Er wordt gedaan alsof het vreemd is dat ik op m’n 24e niet meer sta te springen om bij m’n ouders in te wonen (zeker na 2 jaar op mezelf al gewoond te hebben) en dat vind ik echt heel flauw.

We zouden eigenlijk morgen gaan tekenen maar dat is verplaatst naar maandag. Ik vind het echt jammer dat mijn moeder blijkbaar niet achter me staat, maar ik ga het wel doen. Deze situatie bewijst voor mij juist nog maar eens dat ik niet hier wil blijven. Jammer is het wel.

Lief dat je het vraagt trouwens :slight_smile:

4 likes

Ja natuurlijk

Wat zijn haar redenen om zo er op tegen te zijn?

Dat is ook stom zeg! Volgens mij heb ik dat toen wel gelezen hier. Mijn huisgenoten hebben trouwens ook iemand gekozen voor een andere kamer die dit huis alleen als postadres gebruikt. Hij woont bij zijn vriendin, maar kan daar niet ingeschreven staan, omdat ze anders wordt gekort op haar toeslagen/uitkering. Ik weet nog niet zo goed wat ik van die keuze vind :sweat_smile:

1 like

Deze reclame kreeg ik net op een website, heb ik in 2016 ook al een keer iets over gelezen op reddit. Ook apart joh, dat je al twee jaar random over de hele wereld met je advertentie/reclame te zien bent. Blijkbaar nog niet erg veel succes met zijn eisenlijstje

Ze vindt dat ik moet blijven tot ik mijn masters heb afgerond (over 2 jaar… ben ik 26,5…) en moet sparen voor een eventueel koophuis. Ook vind ze dat het te snel gaat omdat ik ‘nog maar’ 7 weken thuis woon.

Voor dat sparen valt wellicht wat te zeggen, maar ik heb op dit moment niet echt een eigen plek aangezien ik in de garage slaap waar ook de droger, wasmachine, oven en vriezer staan… Niet zoveel privacy dus overdag en dat ga ik echt niet nog 2 jaar trekken.

Bovendien is het appartement echt zó mooi zowel van binnen als buiten en lekker centraal, het voelt echt als een buitenkansje.

2 likes

Hm ja ik snap jullie allebei. Ik baal er ook van dat de generatie van onze ouders nog steeds denken dat huren geld weggooien is. Toevallig was er vandaag nog in het nieuws dat de kans dat starters erbij kunnen op de woningmarkt 0,0 is. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan nog veel langer bij je ouders zou wonen, want dan kun je pas na je 30e misschien een mini-appartementje kopen.

Sorry dit is niet echt advies maar ik begrijp jou heel goed. Wellicht nog 1x rustig met elkaar praten en benadrukken dat je begrijpt waar zij vandaan komt maar dat dit een keuze is die jij maakt.

1 like

Klopt, zij hebben echt een heel ander beeld. Met €10.000 spaargeld zou ik een prima woning kunnen kopen was hun idee… ja, wellicht een hutje op de hei of zo, haha. Zelfs al zou dat nog zo zijn, een koopwoning is eerlijk gezegd niet het grootste doel in mijn leven?

Ik wil best het gesprek aan gaan, maar vind dat zij de eerste stap moet zetten. Zeker na hoe het gisteren ging, ik werd gewoon een soort van aangevallen…

2 likes

Shiraz, chille bank en Netflix. Perfecte donderdagavond

3 likes

Wat klote joh! Kan je stiefvader hierin niks betekenen? Ik dacht dat hij wel wat chiller reageerde toch?

Ik denk wel dat je meer rust en waardering creëert als jij nu rustig het gesprek weer aan kunt gaan met haar. Als ze dan weer de bocht uit vliegt dat je dan zegt: goed, het is duidelijk dat we hier niet uit gaan komen. Kunnen we iets afspreken zodat we er wel uit komen met zijn 2en?