Wat je even kwijt wilt #9

Ja natuurlijk

Wat zijn haar redenen om zo er op tegen te zijn?

Dat is ook stom zeg! Volgens mij heb ik dat toen wel gelezen hier. Mijn huisgenoten hebben trouwens ook iemand gekozen voor een andere kamer die dit huis alleen als postadres gebruikt. Hij woont bij zijn vriendin, maar kan daar niet ingeschreven staan, omdat ze anders wordt gekort op haar toeslagen/uitkering. Ik weet nog niet zo goed wat ik van die keuze vind :sweat_smile:

1 like

Deze reclame kreeg ik net op een website, heb ik in 2016 ook al een keer iets over gelezen op reddit. Ook apart joh, dat je al twee jaar random over de hele wereld met je advertentie/reclame te zien bent. Blijkbaar nog niet erg veel succes met zijn eisenlijstje

Ze vindt dat ik moet blijven tot ik mijn masters heb afgerond (over 2 jaar
 ben ik 26,5
) en moet sparen voor een eventueel koophuis. Ook vind ze dat het te snel gaat omdat ik ‘nog maar’ 7 weken thuis woon.

Voor dat sparen valt wellicht wat te zeggen, maar ik heb op dit moment niet echt een eigen plek aangezien ik in de garage slaap waar ook de droger, wasmachine, oven en vriezer staan
 Niet zoveel privacy dus overdag en dat ga ik echt niet nog 2 jaar trekken.

Bovendien is het appartement echt zĂł mooi zowel van binnen als buiten en lekker centraal, het voelt echt als een buitenkansje.

2 likes

Hm ja ik snap jullie allebei. Ik baal er ook van dat de generatie van onze ouders nog steeds denken dat huren geld weggooien is. Toevallig was er vandaag nog in het nieuws dat de kans dat starters erbij kunnen op de woningmarkt 0,0 is. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan nog veel langer bij je ouders zou wonen, want dan kun je pas na je 30e misschien een mini-appartementje kopen.

Sorry dit is niet echt advies maar ik begrijp jou heel goed. Wellicht nog 1x rustig met elkaar praten en benadrukken dat je begrijpt waar zij vandaan komt maar dat dit een keuze is die jij maakt.

1 like

Klopt, zij hebben echt een heel ander beeld. Met €10.000 spaargeld zou ik een prima woning kunnen kopen was hun idee
 ja, wellicht een hutje op de hei of zo, haha. Zelfs al zou dat nog zo zijn, een koopwoning is eerlijk gezegd niet het grootste doel in mijn leven?

Ik wil best het gesprek aan gaan, maar vind dat zij de eerste stap moet zetten. Zeker na hoe het gisteren ging, ik werd gewoon een soort van aangevallen

2 likes

Shiraz, chille bank en Netflix. Perfecte donderdagavond

3 likes

Wat klote joh! Kan je stiefvader hierin niks betekenen? Ik dacht dat hij wel wat chiller reageerde toch?

Ik denk wel dat je meer rust en waardering creëert als jij nu rustig het gesprek weer aan kunt gaan met haar. Als ze dan weer de bocht uit vliegt dat je dan zegt: goed, het is duidelijk dat we hier niet uit gaan komen. Kunnen we iets afspreken zodat we er wel uit komen met zijn 2en?

Ah super lief, dankjewel! :heart:

1 like

Fijn om te horen dat je niet vindt dat ik fout zit. Ik begon er vandaag een beetje aan te twijfelen, maar het is gewoon een normale stap

@FrozenFlame ja, dat hoopte ik ook want hij staat er veel positiever in en snapt heel goed dat ik m’n eigen plek wil. Maar hij was de hele dag werken en is nu ook weg, dus ik geloof niet dat ze er echt met elkaar over gesproken hebben nog.

@Evi-lena daar heb je wel een punt. Ik denk dat ik het er vanavond nog even bij laat en anders morgen toch zelf de stap ga zetten

1 like

Veel sterkte

1 like

Awh hopelijk kan hij nog wat betekenen. Wel goed dat je gewoon gaat tekenen etc. Maar het zou zo ontzettend veel fijner zijn als je moeder gewoon achter je staat.

2 likes

“In western countries, beef consumption needs to fall by 90% and be replaced by five times more beans and pulses.”

Ik wist wel dat vlees een probleem was maar wow 90% is heftig.

En suiker is blijkbaar ook een probleem?

4 likes

Kat links, vriendje rechts, wijn, pindarotsjes & deel 1 van onze Harry Potter marathon. Live is good

11 likes

Ik moet echt vaker gebruik maken van mijn bad. Net sinds maaaanden weer eens in bad gezeten met een bubble bar van lush en nu zit ik in mijn warme fluffy badjas wijn te drinken. Zoooo ontspannen. :blush:

14 likes

Het is zo stom dat als je geen bad hebt dat je er graag een wil, maar als je er een hebt je hem amper gebruikt. Tenminste, dat heb ik zo. Goed voornemen voor de koude dagen dus.

2 likes

Weekeeend! En morgen lekker naar de spa :heart_eyes:

7 likes

Dit is zoooooooo veel werk. Ik heb best vaak oude gelakte meubels opgeknapt maar nooit zo groot als dit

1 like