Volgens mij lees je niet goed wat ik zeg? Ik schrijf nadrukkelijk dat ik het heb over het Mobiele Ticket die geladen is via de app. Ik heb er de voorwaarden van de NS zelf bijgepakt. Zoals ik schrijf, ik koop een ticket, ontvang de betaalbevestiging in mijn email, en met een knop in mijn email open ik het ticket in mijn app. De keren dat ik heb gereisd zo kon ik het ticket trouwens gewoon direct openen in de app, dus die lange laadtijd heb ik zelf in elk geval nog nooit meegemaakt, maar dat is bijzaak. Ik schrijf nergens over reizen met enkel een aankoopbewijs? Juist met een ticket geladen in de app. Dus we hebben het gewoon over hetzelfde. Een ticket in de app is een geldig vervoersbewijs, dat zeg jij ook.
Ik kan niet vinden dat je niet een station in mag zonder geldig vervoersbewijs, maar ik zal niet goed gezocht hebben hoor. Maar dat klopt toch niet helemaal? Sommige stations hebben gewoon nog een soort ticketbalie, die staat niet buiten het station, dus je moet al door de poorten (deuren! ik bedoel de buitenste deuren dus, niet de incheck-poortjes) van het station heen om naar het loket te kunnen. Je loopt dus hoe dan ook een aantal meter zonder geldig vervoersbewijs. En dat is ook niet erg, want je bent op weg om dat ticket te bemachtigen en je âreist niet zonder ticketâ o.i.d. Zelfde met de automaten, iemand die geen OV-chipkaart heeft, mag ook gewoon naar een automaat lopen OP het station om een eenmalige chipkaart te kopen. Op veel stations zijn de poortjes gesloten, dus je kunt niet bij een perron komen zonder reisrecht, en je kunt zelfs in de stationshal natuurlijk op veel plekken die binnen de poortjes zitten niet komen. Dat is logisch. Dus dat je daarbinnen niet mag verblijven zonder vervoersbewijs is logisch, maar dat is in de situatie die ik beschrijf, en die zoals ik het lees ook op @anon46421473 lfijnhond van toepassing is, niet aan de orde.
Maar aangezien je die poortjes opent met je geldige vervoersbewijs (of met zoân product om de poortjes te passeren, I know, maar daar hebben we het dus niet over), is die regel ook niet op deze situatie van toepassing. Je hebt gewoon een ticket gekocht, geladen op je app, met die app met je ticket (wat is het, een soort QR- of barcode of iets ik weet het niet meer?) erop het poortje geopend, je bent in de trein gestapt, en de conducteur vertelt je dan âoh heb je dit kaarte 1-29 minuten geleden gekocht? om geldig te zijn moet dat minstens 30 minuten zijnâ dat vind ik echt heel, heel erg bijzonder. Nogmaals, in jullie eigen voorwaarden staat dus:
" - Het Mobiele Ticket moet voor de aanvang van de reis zijn aangeschaft. Mobiele Tickets die
op een later tijdstip zijn aangeschaft worden als ongeldig beschouwd. Het is niet toegestaan
het Mobiele Ticket tijdens de reis aan te schaffen"
Alles wat hier staat, heeft @anon46421473 dus gedaan, toch? Ik lees hier geen 30 minuten, en bij mijn weten is er ook geen definitie van âvoor aanvangâ die behelst dat dit minstens 30 mnuten daarvoor betekent.
M.b.t. aanraden of iets afraden, we zeggen dus hetzelfde. Ik schrijf, het is logisch om klanten aan te raden het ticket ruim van tevoren te kopen zodat je er zeker van bent dat je vervoersbewijs juist is geladen op moment dat je wilt gaan reizen, dus om geen risico te lopen. Jij shcrijft, om te voorkomen dat je zonder ticket staat en dus een tweede moet kopen als je direct weg moet*, raden jullie aan om het minimaal 30 minuten van tevoren te doen. Dat is dan toch meer een richtlijn? Van âzorg dat je voldoende tijd hebtâ Zoals op het vliegveld ook wordt aangeraden in drukke periodes 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn, maar ja als je door de security check kunt teleporteren en je staat wonderbaarlijk tĂłch op tijd bij de gate, kunnen ze ook niet zeggen: om te mogen boarden MOEST je hier minstens 3 uur van te voren aanwezig zijn, dus je instapkaart is nu niet geldig.
Nogmaals, klanten dingen aan- of afraden is heel logisch, maar het is toch niet voor niets advies en geen bevel?
Mijn conclusie is in elk geval dat de regels dan behoorlijk apart zijn en de gehanteerde definities beter gecommuniceerd moeten worden 
*Nog iets wat ik niet snap, je schrijft, als het misgaat moet je dus een tweede ticket kopen als je moet reizen, dat wil je met je advies voorkomen. Maar hoe kan dat dan volgens de regels die je zelf beschrijft, dan is dat tweede kaartje toch pas wéér een halfuur later geldig? Of moet je dan ook een halfuur wachten voor je daadwerkelijk metde trein mag met je opnieuw gekochte ticket?