Wat je even kwijt wilt #9

Ja ik kan me niet voorstellen dat iemand echt zo zoent? Iemand die 16 is en voor de eerste keer zoent, oke maar geen man van 33.
Misschien lag het aan de alcohol

Maar goed hij zou me appen vandaag dus ik ben benieuwd. Ik denk dat ik waneer het nog klikt ik wel zou willen afspreken, maar als hij niet appt is dat ook helemaal prima.

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Als het echt 30 minuten kan duren vind ik dat dat gecommuniceerd moet worden. Ik heb soms zelfs IN de trein nog een kaartje gekocht (ik had ooit een dagretour naar Breda en moest naar Tilburg) en ik heb nog nooit moeten wachten

1 like

Irritant is dat he? Het lijkt wel of dat het enige is waar sommige mensen over kunnen praten. En ze blijven maar doorvragen, alsof je leven niet leuk kan zijn zonder kinderen

Toen ik klein was leek op krukken lopen me zo cool. Nu ik daadwerkelijk op krukken loop, kan ik wel huilen :sleepy: alles kost zoveel energie
 Ging gister een stukje oefenen, want moet maandag naar werk de bus pakken denk ik??? Maar ik durf niet alleen de trap af en ben al uitgeput als ik nog in mn straat sta :sleepy::sleepy::sleepy:

1 like

Sorry dat ik het over je werkgever zeg, maar wat een kutservice. Je wordt slecht geinformeerd of zelfs helemaal niet. ‘Direct op pad’ is er dus niet bij.

10 likes

En of ik heb gejiggled. Gejigglt. Gejiggelt.

3 likes

Wat super lief!!! En zeker verdiend als ik je berichtje zo lees.

Ik werk ook in het onderwijs en mag maar tot 50 euro cadeaus aannemen, tipje om even te checken misschien!

Heb net echt de meest heerlijke puist uitgeknepen. Af en toe vind ik het jammer dat ik niet meer een puber acne-huid heb en het met een of twee goede puistjes per maand moet doen :joy:

3 likes

Gefeliciteerd in dat geval, deze moeite moet beloond worden natuurlijk :wink:

1 like

@Flamoes gefeliciteerd!

1 like

Wat kan ik vandaag nou gaan doen met m’n vriend in dit lekkere weer? Ik kan niet te lang lopen/fietsen ivm zwangerschap so that sucks
 :sweat_smile: Alleen een terrasje pakken hier is ook zo saai

Ah fijn :smile: geniet van je verdiende cadeau!!

1 like

Volgens mij lees je niet goed wat ik zeg? Ik schrijf nadrukkelijk dat ik het heb over het Mobiele Ticket die geladen is via de app. Ik heb er de voorwaarden van de NS zelf bijgepakt. Zoals ik schrijf, ik koop een ticket, ontvang de betaalbevestiging in mijn email, en met een knop in mijn email open ik het ticket in mijn app. De keren dat ik heb gereisd zo kon ik het ticket trouwens gewoon direct openen in de app, dus die lange laadtijd heb ik zelf in elk geval nog nooit meegemaakt, maar dat is bijzaak. Ik schrijf nergens over reizen met enkel een aankoopbewijs? Juist met een ticket geladen in de app. Dus we hebben het gewoon over hetzelfde. Een ticket in de app is een geldig vervoersbewijs, dat zeg jij ook.

Ik kan niet vinden dat je niet een station in mag zonder geldig vervoersbewijs, maar ik zal niet goed gezocht hebben hoor. Maar dat klopt toch niet helemaal? Sommige stations hebben gewoon nog een soort ticketbalie, die staat niet buiten het station, dus je moet al door de poorten (deuren! ik bedoel de buitenste deuren dus, niet de incheck-poortjes) van het station heen om naar het loket te kunnen. Je loopt dus hoe dan ook een aantal meter zonder geldig vervoersbewijs. En dat is ook niet erg, want je bent op weg om dat ticket te bemachtigen en je “reist niet zonder ticket” o.i.d. Zelfde met de automaten, iemand die geen OV-chipkaart heeft, mag ook gewoon naar een automaat lopen OP het station om een eenmalige chipkaart te kopen. Op veel stations zijn de poortjes gesloten, dus je kunt niet bij een perron komen zonder reisrecht, en je kunt zelfs in de stationshal natuurlijk op veel plekken die binnen de poortjes zitten niet komen. Dat is logisch. Dus dat je daarbinnen niet mag verblijven zonder vervoersbewijs is logisch, maar dat is in de situatie die ik beschrijf, en die zoals ik het lees ook op @anon46421473 lfijnhond van toepassing is, niet aan de orde.

Maar aangezien je die poortjes opent met je geldige vervoersbewijs (of met zo’n product om de poortjes te passeren, I know, maar daar hebben we het dus niet over), is die regel ook niet op deze situatie van toepassing. Je hebt gewoon een ticket gekocht, geladen op je app, met die app met je ticket (wat is het, een soort QR- of barcode of iets ik weet het niet meer?) erop het poortje geopend, je bent in de trein gestapt, en de conducteur vertelt je dan “oh heb je dit kaarte 1-29 minuten geleden gekocht? om geldig te zijn moet dat minstens 30 minuten zijn” dat vind ik echt heel, heel erg bijzonder. Nogmaals, in jullie eigen voorwaarden staat dus:
" - Het Mobiele Ticket moet voor de aanvang van de reis zijn aangeschaft. Mobiele Tickets die
op een later tijdstip zijn aangeschaft worden als ongeldig beschouwd. Het is niet toegestaan
het Mobiele Ticket tijdens de reis aan te schaffen"

Alles wat hier staat, heeft @anon46421473 dus gedaan, toch? Ik lees hier geen 30 minuten, en bij mijn weten is er ook geen definitie van “voor aanvang” die behelst dat dit minstens 30 mnuten daarvoor betekent.

M.b.t. aanraden of iets afraden, we zeggen dus hetzelfde. Ik schrijf, het is logisch om klanten aan te raden het ticket ruim van tevoren te kopen zodat je er zeker van bent dat je vervoersbewijs juist is geladen op moment dat je wilt gaan reizen, dus om geen risico te lopen. Jij shcrijft, om te voorkomen dat je zonder ticket staat en dus een tweede moet kopen als je direct weg moet*, raden jullie aan om het minimaal 30 minuten van tevoren te doen. Dat is dan toch meer een richtlijn? Van “zorg dat je voldoende tijd hebt” Zoals op het vliegveld ook wordt aangeraden in drukke periodes 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn, maar ja als je door de security check kunt teleporteren en je staat wonderbaarlijk tóch op tijd bij de gate, kunnen ze ook niet zeggen: om te mogen boarden MOEST je hier minstens 3 uur van te voren aanwezig zijn, dus je instapkaart is nu niet geldig.

Nogmaals, klanten dingen aan- of afraden is heel logisch, maar het is toch niet voor niets advies en geen bevel?

Mijn conclusie is in elk geval dat de regels dan behoorlijk apart zijn en de gehanteerde definities beter gecommuniceerd moeten worden :stuck_out_tongue:

*Nog iets wat ik niet snap, je schrijft, als het misgaat moet je dus een tweede ticket kopen als je moet reizen, dat wil je met je advies voorkomen. Maar hoe kan dat dan volgens de regels die je zelf beschrijft, dan is dat tweede kaartje toch pas wéér een halfuur later geldig? Of moet je dan ook een halfuur wachten voor je daadwerkelijk metde trein mag met je opnieuw gekochte ticket?

10 likes

Ik ga je hierover even een pb sturen!

1 like

Iemand enig idee hoe zo’n nagelschoonmaakding voor je nagels heet?

Edit: omg ik zie sinds 2 jaar dat dit een veil moet voorstelen :joy:

Jaap is een hele bekende site, de tegenhanger van Funda en valt onder TMG (waar ook telegraaf, metro, Veronica enz onder vallen). Funda is volgens mij opgericht door NVM makelaars en kunnen/mogen alleen NVM makelaar op adverteren, op jaap kan iedereen.
Persoonlijk zou ik NOOIT betalen om op een woning te reageren, dat vind ik zulke duistere en onbetrouwbare praktijken. Het is natuurlijk belachelijk dat je een account voor misschien een paar euro moet aanmaken om te reageren. Stel dat 1000 mensen dat doen, heeft verkoper al 2/3000 euro of nog meer binnen gesleept voordat iemand die woning ooit gezien heeft. Ik heb ook wel eens over dat soort websites gelezen dat die woningen/kamers niet eens echt te huur staan. Dat er gewoon een paar leuke foto’s van internet worden geplukt, mensen moeten betalen om te reageren, er stromen wat euro’s binnen en aan iedereen wordt vervolgens verteld dat ze niet geselecteerd zijn voor bezichtiging. (Zelf geen idee of dit waar is, maar ik vind het persoonlijk reden genoeg om niet te betalen voor aanvragen bezichtiging)

Wat goed dat je toch naar de huisartsenpost bent gegaan, heb je uiteindelijk wel goed kunnen slapen?

1 like

Gefeliciteerd! :birthday::birthday::birthday::tada::tada::tada::confetti_ball::confetti_ball::confetti_ball::gift::gift::gift::balloon::balloon::balloon::+1:t3::+1:t3::+1:t3:

2 likes

Haha hier met een vriendin van mij. Ik zong: “Weetje wat ik wel zou willen zijn
???” Roept zij: “EEN OPBLAASKROKODIL!” :woman_facepalming:

18 likes

Nee inderdaad maar heb dat ookal gehad bij dertigers echt vreemd. Of dat ze je zo hard zoenen dat je hoofd bijna naar achter wordt geduwd. Passie graag maar ik wil ook nog wel inbreng hebben :’)