Wat je even kwijt wilt

Oké meiden, ik heb even advies nodig…

Ik heb nu sinds koningsdag 2x ruzie met mijn beste vriendin gehad. Waar het beide naar voren kwam dat zij geen/weinig vertrouwen heeft in mij als persoon, om wie ik ben.
Ik denk mezelf goed te kennen en ik zie mezelf als een persoon die er altijd voor vrienden is en nooit maar dan ook echt nooit haar naasten zou belazeren of iets in die richting.
Nu zijn er dus twee momenten voorgevallen waarin duidelijk is dat zij daaraan twijfelt. Dit heeft mij de eerste keer al heel veel pijn gedaan maar we hebben het uitgepraat en vergeven. Hier heb ik wel echt een week moeten lullen om haar er van te overtuigen dat ik niet zo’n persoon ben. Het leek allemaal oplost, alleen is het zo dat een week later zich weer hetzelfde probleem voordeed.

Wederom pijn maar zij zag het niet en bleef maar doorgaan over hoe ik zou zijn enzo. Ik heb haar twee keer uitgebreid verteld dat haar acties mij pijn hebben gedaan en hoe ik me daarbij voel/denk. Ik heb hier 0,0 reactie op gekregen. Vervolgens heeft ze mij op mijn zwakke punt gepakt en het op die manier goed proberen te praten. Dat was voor mij de druppel en ik was er toen klaar mee.

Alleen nu, een week later, twijfel ik of ik een gesprek met haar aan moet gaan. Aan de ene kant ben ik zo gekwetst en weet ik niet of een gesprek zin heeft. Maar aan de andere kant voel ik me heel onrustig omdat we dingen met ruzie afgesloten hebben en ik sindsdien niks meer van haar heb gehoord. Dit is niets voor mij en niet mijn manier van communiceren.

Al met al weet ik niet zo goed wat ik met een gesprek zou willen. Want ik weet nog steeds niet of ik het goed wil maken. Maar ik voel me niet begrepen, plus die ruzie waar ik niet blij mee ben. En aan de ene kant wil ik het initiatief bij haar laten maar aan de andere kant denk ik wees volwassen en als je wilt praten doe je dat. Daarnaast weet ik ook niet of zij hier volwassen mee om gaan, en ik niet weer allerlei verwijten naar mijn hoofd gesmeten krijg.

Wat vinden jullie, gesprek aan gaan of laten rusten?

Een level in?

Yo zo ongemakkelijk. Ik kwam net mijn vader in de stad tegen “met een vriendin”.

Informatie die handig is te weten: mijn ouders zijn net 8 maanden gescheiden.

Nu wil ik hem appen: “een vriendin?”. Maar durf niet.

2 likes

Waarom kwam ze er bij dat ze geen vertrouwen meer in jou heeft als persoon? Vind dat nogal uitspraken om te doen naar een vriendin.
Maar als ik jou was zou ik puur alleen het gesprek aan gaan voor je eigen gemoedstand. Mocht ze weer aankomen met verwijten, dan heb je het in ieder geval geprobeerd en aan jezelf bewezen dat je zo niet bent. Maar het is super persoonlijk hoe je hiermee omgaat natuurlijk.

Nou ja ik hoop op een hoge n term. Ik dacht eerst dat havo wel meeviel maar collega’s hebben ongeveer hetzelfde en ook vragen die ik wel vond gaan zijn vaak fout beantwoord, dus hoop nu op 1,2

Lastige situatie! Vervelend zeg. Als ik jou was zou ik het voor nu een tijdje laten rusten. Misschien neemt zij in de tussentijd initiatief en jij kan in de tussentijd bedenken wat je met de vriendschap wilt. Ik snap je onrustige gevoel omdat je het niet ‘goed’ hebt afgesloten nu, maar soms krijg je niet van de ander wat jij nodig hebt om het af te sluiten. Je kan jezelf afvragen of de vriendschap het waard is. Na een tijdje kan je evt. het gesprek met haar aangaan, dan heb jij in ieder geval gedaan wat je kon.

Klinkt nog steeds als mijn huisarts hahaha.

2 likes

Nou er zijn dus hele kleine dingen gebeurd naar mijn mening. Zoals dat ik op Koningsdag eerder naar huis ben gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Zij heeft dit gezien als haar in de steek laten en bewust naar huis gaan om haar alleen te laten.
Ten tweede wilde ze opeens niet meer mee op vriendenweekend, en heb ik geprobeerd haar op andere gedachten te brengen. Puur voor haar omdat ik dacht dat dit niet de gewenste oplossing bood. Maar wederom is ze zo boos op me geworden en zou ik alles voor mezelf doen en moet alles op mijn manier doen en het zou me niks interesseren hoe zij zich voelt blablabla.
Dit lijken nu misschien niet hele grote dingen, maar ze is echt heel erg tegen me tekeer gegaan om deze dingen. Echt abnormaal hard. En dat is eigenlijk waar ik tegenaan loop.

En als ik wat zou zeggen is het idd voor mijn eigen gemoedsrust. Is dat het waard…

Haha nee totaal niet! Daarom wist ik wel zeker dat je het niet bent. Moet zeggen, denk dat haar makeup wel minder on fleek is dan die van jou vaak (althans het beeld dat ik heb nav je posts dan).

1 like

@Amoruccio oké deze voorbeelden zijn echt geen reden voor een ruzie wat mij betreft. Lekker laten gaan!

@anon13937616 @Smash Thanks! Dit relativeert de boel wel weer een beetje! Waar Adje tegenaan liep ben ik dus ook heel bang voor. Misschien is het dan de energie niet waard.

Mijn collega’s klagen er ook over dat het bizar slecht gemaakt is! Er zaten ook best rare vragen tussen wat ik hoorde. Kan het me zo alleen even niet meer voor de geest halen welke precies.

1 like

Ja nu met context zou ik mijn schouders ophalen en hoe balen dan ook, het achter me laten. Vind dit nogal rare uitbarstingen van haar kant.

Ik heb volgens mij redelijk grote ogen maar waar ik me vooral van bewust ben is dat ik ze echt heel wijd kan sperren. Klinkt nou alsof ik een vogel ben maar nee. Op de middelbareschool vonden klasgenootjes het altijd fascinerend hoe ver ik mijn ogen kon sperren. Nouja, die blik gaf ik dus aan Mn babynichtje, en het zal idd wel eng zijn. Ze ging direct janken haha, of geen haha

5 likes

Ik heb de hele dag vet gezond gedaan dus ik schuif er nu een Sub chicken supreme in ajuus.

6 likes

Ik heb een weekje vakantie (yes!) en ik ga gewoon helemaal ultiem chillen en tot rust komen. Zal wel veel forummen worden. Hoop dat het een mooi opstapje is om wat meer mee te posten ipv dat eeuwige meelezen van me :upside_down_face:.

5 likes

Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik me moet voelen nu. Vooral niet omdat ze uit elkaar zijn omdat mijn vader “echt ruimte voor zichzelf nodig had”. Maar misschien trek ik overhaaste conclusies.

Misschien is het echt ‘een vriendin’. Ik weet niet hoe je band met je vader is, maar je kan hem appen dat je het gevoel had dat het ‘meer dan een vriendin’ is en of dat klopt. Het kan dan natuurlijk wel zo zijn dat hij bevestigt en ben je klaar voor dat antwoord? Ik kan me voorstellen dat je nog niet zo ver bent…

1 like

Ik zit er over na te denken om een weekje een Grieks eiland te gaan bezoeken voordat school weer begint in september, maar ik ben alleen en heb geen rijbewijs dus weet niet zo goed of dat echt te doen is. Twijfel ook want vind het nog wel redelijk prijzig (al zit ik wel naar all inclusive te kijken haha). :thinking:

2 likes

Wel gesmeerd maar ben denk ik toch verbrand :fearful: