Jeetje heftig joh. Het gekke was dat ik in die 10 weken twee assistentes heb gehad (ging altijd op dinsdag, maar soms viel nummer 2 in voor nummer 1). Toen heeft 1 van beiden (ik weet niet meer welke) gezegd dat sommige mensen ook zelf prikken, als het vaak moet. Ze zei toen ook dat je dan in je been prikte, omdat je bil voor jezelf niet handig is. Toen later duidelijk werd dat ik er wrs levenslang aan ga zitten, heb ik aan 1 van beiden gevraagd of ik zelf mocht leren prikken. Die assistente was toen helemaal geen voorstander (was dus blijkbaar de andere) en die zou het net de arts overleggen, maar ze vond het een vreemd verhaal. Je been vond ze ook vreemd omdat je daar snel door je spier heen kunt prikken (?). Toen ik een poos later een ‘tussenbeoordeling’ van de prikken met de huisarts had en zelf prikken ter sprake bracht, was ze heel erg anti. Toen ik zei dat 1 van de assistentes dit zelf gezegd had, was ze hier ook echt niet te spreken over.
Anyway, jouw verhaal samen met de mijne lijkt aan te geven dat zelf prikken nogal een dingetje is waar huisartsen niet weg van zijn. Maar ik woon niet echt om de hoek van de huisarts en vind het flink irritant om er steeds heen te moeten… Mijn vriend (niet medisch onderlegd wat betreft prikken) zou mij best in mijn bil mogen prikken van mij. Maar dan moet ik dus eerst de huisarts nog overtuigen…