Oh dit vind ik altijd zo’n drogredenering. Niet persoonlijk, maar hier kan ik echt wel een beetje pissig om worden. En ik begrijp dat dit om iets kleins gaat, maar ik ga hier helemaal van steigeren omdat het in mijn hoofd gelijk heel groot wordt.
’ Ik doe het voor mezelf, omdat ik dat mooier vind’. Ik vraag me dan af of je nooit hebt bedacht dat zoiets misschien een (geïnternaliseerd) maar nog altijd extern ideaalbeeld zou kunnen zijn? Vind dat ook zo raar dat mensen zo plastische chirurgie verdedigen en dat ook nog een valide argument vinden, want ’ ze doet het toch voor zichzelf’. Ik kan me niet voorstellen dat er zonder druk van extern iemand zou zijn in een gezond lichaam zou laten snijden. Uiteindelijk is het allemaal druk van buitenaf, en ik vind het echt erg dat het tegenwoordig schoonheidsideaal niet eens meer een paar uitzonderlijk mooie vrouwen zijn zoals vroeger het geval was, maar dat het schoonheidsideaal aangepaste vrouwen zijn. Dus dat niemand mooi genoeg geboren kan worden. Dat is best naar. En met elke vrouw die weer zoiets doet omdat ze het zogenaamd echt voor zichzelf doet, wordt dat nare ideaal verder in stand gehouden.