Wat je even kwijt wilt

@Kerselaar Wow, wat heftig! Ik zou zelf een keer die tram pakken met m’n moeder en die vent erop aanspreken/ helemaal verrot schelden.

Misschien dat ze bij het instappen de tramconducteur (bestaan die nog) kan inlichten?

Oeps sorry, niet goed gelezen. Je zei al dat er niet veel conducteurs zijn. Ik zou toch je moeder vragen er iets van te zeggen. Desnoods een keer een schreeuw geven zodat hij schrikt?

1 like

Ah hmm… Dat is wel lastig. En juist naast een andere man gaan zitten die er betrouwbaar uit ziet? Dan is de kans klein dat hij nog iets probeert… En klinkt misschien suf, maar een zelfverdedigingscursus? Daar leer je ook voor jezelf op te komen.

Hoe werkt het in Belgie trouwens dan als je een vraag hebt bijvoorbeeld? Of als er iemand onwel wordt? En met controleren?

1 like

Het is hier echt intens noodweer, heb wat filmpjes op mn insta gezet en het was ZO erg. Ik was echt in paniek, het hele festival stond opgepropt in een paar tenten, mensen hadden het over die pukkelpop ramp, ik stond niet bij mijn vrienden, ik was zó bang… er waren een paar mensen die EHBO nodig hadden maar we konden daar gewoon niet naartoe, een meisje zat met haar rolstoel vast in de modder en ze moest eruit geholpen worden…
Gelukkig kon ik na een tijdje teruglopen/rennen naar mijn vrienden en hebben we toen met zn allen nog de paar laatste nummers geluisterd. Ivm de veiligheid zijn ze namelijk een uur eerder gestopt. Ik ben opgehaald en heb iedereen geappt en gebeld of ze thuis zijn. Wat een hel, wat een kutweer. Ben zo blij dat ik lekker in mn bed lig
Sorry voor dit onsamenhangende bericht.

6 likes

ik hou je tips in m’n achterhoofd.
Waar ik woon is op de hele tram maar 1 chauffeur, verder niemand van de vervoersmaatschappij waar je iets aan kan vragen ofzo. Soms stappen er aan een halte controleurs op, maar die stappen ook weer af. Controle gebeurt ook niet zo heel vaak. Als iemand onwel werd, tja de chauffeur verwittigen denk ik, rekenen op medepassagiers? Heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt.

Zo gelukkig ben je oké! Zag je story voorbijkomen en het zag er eng uit

1 like

Haha en hierdoor kreeg ik deze

And helped the conversation forward haha

4 likes

Wat naar zeg, krijg er helemaal de kriebels van. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je moeder zou kunnen doen. Als ze vaker niet voor zichzelf durft op te komen kan een weerbaarheidstraining haar hier mss bij helpen? Dan leert ze voor zichzelf op te komen.

Verder wat er indd al gezegd is, op 1 persoonsplek zitten of altijd al naast iemand anders gaan zitten.

Dikke knuffel voor je moeder!

1 like

Ja ik hou best van een slechte film op zn tijd maar deze vond ik echt heel matig haha

1 like

@Kerselaar bah bah bah bah wat een nare man en wat zielig voor je ma. :frowning: Misschien haar helpen met wat ze zou kunnen zeggen? Of als het kan een keer megaan en hem flink aanspreken?

2 likes

Hebben ze in belgie in trams ook een omroep ding. Misschien zou ze naar de chauffeur kunnen gaan en vragen of hij wilt omroepen dat die creep van de vrouwen in de tram af moet blijven. Hem publiekelijk voor schut zetten. Misschien dat dat helpt.

2 likes

dit zou prachtig zijn maar denk dat ze dat echt niet durft; zal het haar wel zeggen dat dat ook nog een optie is

1 like

Misschien kan ze daar ook alleen even aangeven dat ze word lastig gevallen. Misschien weet de chauffeur een meldpunt ofiets.

2 likes

Dankjewel!! En @Falafel ook

1 like

Ik zit er aan te denken om morgen mijn oor te laten piercen. Ondanks dat ik vet bang ben voor naalden heb ik er ook wel zin in.

4 likes

Ik moet vroeg op morgen en natuurlijk kan ik nu niet slapen :angry:
En heb vandaag pepertjes gesneden en mijn duim staat gewoon in brand, nog steeds, 7 uur later!

1 like

Ik moet morgen ook weer vroeg op. Kan echt niet geloven dat de werkweek weer gaat beginnen.

Kon het maar eeuwig zaterdag zijn.

1 like

Ja jij ook! Zie het alleen somber in, heb het warm en een hoop bij te lezen hier op het forum:sweat_smile:

Ja erg he, vooral na de afgelopen weken waar er steeds een feestdag waa. Dit wordt weer mijn eerste volle week en zie er zo erg tegen op

1 like

Waarom schrijf je het als tjinees ipv Chinees? Oprechte vraag.

1 like

Succes!