Wat je even kwijt wilt

Haha wat voor een? We willen graag een beetje een goedkope qua wegenbelasting, maar de motor moet ook een beetje oké zijn voor in de bergen. Ja het lenen is eigenlijk ook niet nodig, aangezien ik dat zelf ook wel gewoon heb + genoeg gespaard voor de reis. Het zou dan maar een lange termijn lening zijn, dat ik elke maand iets afbetaal zodat ik mijn spaarrekening niet hoef te plunderen. Ik denk altijd hoe duurder, hoe beter, maar je hebt gelijk voor 2500 zal er vast ook wel iets zijn wat prima is.

@Peachpuff Ja het zegt volgens mij allemaal niet heel veel. Kwestie van dikke pech soms, want mijn broertje had ook een auto gekocht bij een goede dealer, maar na een paar maanden moest er alweer voor 1500 aan gerepareerd worden.

@Huismus Ja de vader van mijn vriend gaat dus voor ons zoeken, dus ik denk maar dat ik gewoon ga zeggen dat budget 2500 is met uitloop naar 3500 als hij echt wat tegenkomt wat de moeite waard is.

Thanks allemaal, ik heb er echt 0,0 verstand van en dit wordt m’n eerste auto, voelt echt als een grote aankoop voor de rest van mijn leven :redface:

1 like

Ik heb er zelf geen verstand van, hoor, maar mijn man wel en hij zegt altijd dat over het algemeen Aziatische auto’s de verstandigste keus zijn als je voor tweedehands gaat. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar vaak gaan die motoren lang mee. Dus dan heb je het over o.a. Toyota, Honda, Kia, Mitsubishi, Nissan, Suzuki. Hij is altijd vrij negatief over Franse auto’s (Renault, Citroën, Peugeot) en Ford vindt hij ook niks. Maar goed, zoals ik al zei, je moet ook gewoon een beetje geluk hebben.

1 like

Als mijn moeder thuis komt van haar werk moet ze altijd eerst een half uur zeuren over haar dag en over wat er allemaal wel niet mis is gegaan, en ik luister nog geïnteresseerd ook. Maar ze vind het geloof ik erg lastig om even te vragen hoe het bij mij op school was?
ik vind haar echt lief hoor maar ik hoop niet dat ik zo word later

2 likes

Klinkt inderdaad als een goed plan om als budget 2500 met uitloop tot 3500 op te geven! Qua motor kun je denk ik het beste naar een 1.6/1.8 kijken, maar een moderne auto met een 1.2 kan ook prima in de bergen.
Ik heb zelf een 2.0 en die verbruiken wel erg veel benzine en ik kan me voorstellen dat je daar niet je hele vakantiebudget aan uit wil geven.
Als je niet te veel aan wegenbelasting uit zou willen geven kun je het beste voor auto’s tot 1200 kilo kijken. Daar heb je hele degelijke auto’s voor en ben je ook niet iedere maand geld aan het weggeven. (Mijn auto is 1220 uit mijn hoofd en dat kost met zo’n €45 aan wegenbelasting per maand, maar dit hangt ook af van de provincie)

Als aanvulling op @Peachpuff, Franse auto’s gaan inderdaad sneller stuk. Volkswagen kun je nog toevoegen aan het lijstje van betrouwbare auto’s die lang mee gaan.

Ja mijn vriend zegt dan precies weer andersom. Nou ja, niet qua levensduur van motor, maar wel dat je bij pech in Europa veel minder makkelijk aan een vervangend onderdeel kunt komen als je geen Europese auto hebt. Hij wil dus juist geen Aziatische auto. Ik heb er verder dus ook geen verstand van en ik ben bang dat er heel veel verschillende meningen zijn. Ik wilde liever namelijk wel een Aziatische auto, want die zijn vaak ook nog goedkoper in aanschaf… ik zal nog eens in discussie gaan.

@George Ja wil dat een 1.2 denk je? Mijn vriend roept steeds dat een 1.2 dus echt niet kan en we minstens een 1.6 moeten hebben. Ik ga in ieder geval even tot zoeken op marktplaats tot 1200, want ik vind het ook wel fijn om mezelf even te oriënteren voordat ik zomaar inga op het voorstel van de vader van mijn vriend. Ik heb verder niet een hele goede band met hem, dus ik vertrouw nog niet blind op hem. Volkswagen leek mij trouwens ook wel wat, mijn schoonzusje vertelde dat ze er 1 had voor 3500 met 79k op de teller. Als ik dat nou tegenkom, doe ik het meteen!

Oh echt fijn jullie uitgebreide reacties. Mijn vriend is ook nogal eigenwijs, dus kan ik even met wat tegenargumenten komen!

Ja doe je goed! Je kunt beter goed oriënteren inderdaad. Voor zover ik weet staan Japanse auto’s goed te boek, maar over andere Aziatische landen/merken durf ik niet zo veel te zeggen.

Ik ben vorig jaar naar Italië geweest met een Peugeot 2008, 1.2! Ook een heel stuk door de bergen gereden en dat ging perfect. Maar wij hadden onwijs geluk, want de auto was gloednieuw (200 meter op de teller) en kregen we zo als vervangend vervoer mee van de garage. Vandaar dat ik er ‘‘moderne’’ bij zei. Die auto ging als een tierelier, maar ik kan me voorstellen dat een oude 1.2 er wel moeite mee heeft!

1 like

Zo hallo. Ik heb me toch aangemeld, kreeg wel ontwenningsverschijnselen.

16 likes

O, dat van die onderdelen weet ik niet, hoor! Dat zou best waar kunnen zijn.
Succes met de discussie!

1 like

Dat is wel heel fijn zo’n gloednieuwe ja, ideaal maar een kleinere auto en eentje die al wat ouder is kunnen we misschien toch maar voor de zekerheid voor 1.6 gaan. Nou top, ik ben weer wat wijzer geworden. Even verder met Marktplaats uitspitten!

Baal zo van mezelf. Helemaal een lunch klaar gemaakt, gezond en al, vergeet ik hem mee te nemen naar werk en we hebben alleen snoepautomaat. Drie keer raden wie er met een zakje nibbits en een gevulde koek geluncht heeft.

1 like

Wanneer blonde vrouwen kobaltblauw dragen is mijn eerste gedachte altijd dat ze dan voor KLM werken

26 likes

Bedacht me dit gisteren.
Stel, er is iemand met kwaad in de zin mijn huis binnengedrongen. Ik sluit me op in mijn kamer maar kom er dan achter dat ik m’n telefoon niet bij me heb. Wel heb ik laptop en tablet met internet. Wat zou de beste manier zijn om hulp te vragen?

Gezien ik geen facebook heb was mijn beste optie zoveel mogelijk vrienden te mailen met de korte details en dat ze onmiddellijk 112 moeten bellen.

Eventueel zou ik de chat van dit forum kunnen gebruiken denk ik?

Edit: buren zijn hier lastig te bereiken, als ik uit het raam ga schreeuwen ben ik gewoon de zoveelste gekkie die schreeuwt hier in de straat.

1 like

Web Whatsapp en volgens mij heb je ook programma’s die kunnen bellen van je laptop naar een telefoon. Kan ook via Skype dacht ik.

Dat hangt van de moeder en van het kind af, denk ik. Ik heb vriendinnen met wie ik al na een paar weken in de stad afsprak (inclusief baby dus) en een vriendin die pas na een jaar weer eens bij mij thuis kwam (omdat haar man haar toen kon rijden…)

Heb je haar al eens bij je thuis uitgenodigd en gekeken hoe ze daar op reageert?

Web Whatsapp werkt bij mij vrij buggy helaas, had hier ook al aan gedacht :frowning:
Ik begreep dat je noodnummers niet kan bellen via Skype en ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ken eigenlijk niemand die Skype verder gebruikt?

Haha ik ben dit vanmiddag tegengekomen en moest zooo hard lachen

8 likes

Ik vind volwassen mannen die ijsjes eten altijd super aandoenlijk. Ook alleen met mannen, en vooral met ijsjes met een stokje of een cornetto ofzo. Die ijsjes zijn zo klein en hun handen zo groot. Ik krijg er ook altijd zo’n “hmm kleine traktatie lekker ijsje” idee bij. Alsof al die kerels The Rock zijn ofzo

23 likes

Ik snap je, maar het is een lening bij mijn ouders. Waarschijnlijk zouden ze wel over hun hart strijken als ik hem echt total loss zou rijden. Daarbij zou ik niet persé een nieuwe hoeven dan, het is echt een luxe om een auto te hebben, maar verder niet noodzakelijk voor werk.

Ik heb niet alles gelezen, maar hebben je nachtmerrie een thema of weet je waar ze vandaan komen? Het is vaak beter om zoiets aan te pakken dan symptomen te onderdrukken, wat medicatie eigenlijk doet.

@Vergeetmenietje mag ik vragen war je gebruikt? Heb zelf ook een ptss gehad maar ik ben niet zo bekend met medicatie ervoor. Ik dacht dat de behandeling met name psychologisch (traumabehandeling) is en dat de effectiviteit van medicatie ook vrij teleurstellend is. Ben nu wel benieuwd :slight_smile:

nou dames, ik zou snel nog levi’s broeken inslaan voor ze te duur worden