Wat je even kwijt wilt

Hij kan helaas niks meer, maar misschien is ie te maken?

Lego is inderdaad duur! Misschien draait ie bij als je m dit laat zien:

2 likes

Dankjewel :blush:
Volgende week zaterdag kan ik het geven! Dan wordt ie 30 en daar heeft ie het zo moeilijk mee, dus een iets minder serieus cadeau is perfect. En hij wil graag een bedrijfje starten met robots, dus dit is dan mooi zn eerste haha.

3 likes

Haha, zolang er geen kinderen in het spel zijn gaat het er hier veel te netjes aan toe :smiley: Maar goed, nu zijn we de trotse lego ouders van een bb8 en een oranje Porsche…

1 like

Dat ding ken ik wel! Geen idee wat de naam ofzo is, maar ik herken hem wel van de foto. Fijn dat je hem toch gekregen hebt! En kan best zijn dat de verkoper een tweede account heeft hoor, gebeurt best vaak volgens mij :zipper_mouth_face:. Veel plezier met geven aan je vriend!

2 likes

Ik ben in discussie met iemand met joods geloof en die zegt tegen mij dat hij Palestina niet erkend (t?), dat dat niet bestaat. Ik wil hier meer over leren, over Israel en Palestina en de oorlog etc. Kan iemand mij helpen? Heeft iemand betrouwbare bronnen?

Ik ga even zoeken, gisteren is er op een van de fora een artikel geplaatst over de situatie in Israel.

gevonden: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2991989

3 likes

Ik kan je niet helpen, maar ben wel heel benieuwd waar de discussie precies om gaat! Want ik denk dat iets bestaat als je het erkent? Als jij het erkent, bestaat het dus voor jou. En als de ander het niet erkent, dan niet voor diegene. Dus dan kan je heel lang discussiëren ben ik bang…

1 like

Vind dit echt heel lief

1 like

Wow wat een duidelijk artikel, Thanks!

Hij zegt dat de joodse gemeenschap recht hebben op het land omdat de Britten heb die heeft gegeven. Palestina is net als Narnia en Babylon, non existing. Het land is altijd joods geweest, 5000 jaar geleden al. Het is nu misschien landje pik maar dat doet oorlog nou eenmaal. Het land was een woestenij en de joden hebben het weer tot leven gebracht en is nu een eerstewereld land. Ook zegt hij dat ik eens op vakantie zou moeten gaan naar Israel om te zien dat iedereen daar in vrede leeft naast elkaar.

Bronnen op het internet die ik tot nu toe hen gelezen, zijn het daar niet echt mee eens.

2 likes

de wikipedia pagina over israel is heel duidelijk als je veel wilt lezen;

kort samengevat is het land zoals we het nu kennen een complex gegeven dat geframed moet worden na WO2. Israël is “geschonken” aan de Joden door de Britten deel als cadeau voor de holocaust, deels om iets aan de diaspora van Joden te doen en deels omdat er meer animo was om de Joden uit Europa te hebben dan wordt toegegeven.
Palistina was op het moment van de schenking een deel van de Commonwealth met joodse minoriteit. https://en.wikipedia.org/wiki/Palestine_(region)#British_mandate_and_partition
deze pagina heeft ook een duidelijke tijdlijn met kaartjes waar je duidelijk ziet hoe Palestina heel gefragmenteerd geraakt.

Hoe het er vandaag de dag aan toe gaat is denk ik het beste te vergelijken met de Apartheid zoals die in Zuid-Afrika was. Het is in ieder geval ook een klassiek voorbeeld van overhaaste politieke beslissingen waar zulke conflicten onvermijdelijk lijken door betwisting. In dat opzicht doet het me denken aan het fiasco van de onafhankelijkheid van Congo.

3 likes

Dan is het helemaal toepasselijk en dan kan hij mooi proberen om dit exemplaar weer werkend te krijgen. Laat je hier weten hoe hij erop reageerde? Heel veel plezier met geven alvast!

1 like

Zal ik doen! Ben net eventjes naar de action geweest en heb het ingepakt in dit robot papier, hoe leuk!

Anyway update volgt volgende week :upside_down_face:

20 likes

Ik heb zo een belafspraak (sowieso al kut) en ik vrees echt dat degene aan de andere kant iets gaat zeggen waar ik niet blij van ga worden. Ik moest iets regelen voor school, maar door dingen waar ik zelf echt geen invloed op had, heb ik dat niet op tijd kunnen doen. Nu hoop ik dat ze me matst, want de invulling van mijn komende twee studiejaren hangt hier vanaf :frowning_face:
Ik heb zelfs oude mails van haar opgezocht om aan te tonen dat het nu niet veel later is dan de deadline van vorig jaar. Heb gewoon buikpijn nu van de spanning.

Ugh heb een schuurplek aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Hoezo dacht ik dat ik kon fietsen met een korte spijkerrok aan. :expressionless:

Ik heb net twee blauwe plekken op mijn been ontdekt, en nets zoals altijd heb ik werkelijk waar geen idee waar ze vandaan komen

1 like

Voor 15eu heb ik:
6 grote tomaten, een zak uien, een doos champignons, een courgette, een aubergine, een bos radijsjes, 4 winterpenen, 2 paprika’s, 8 appels, 6 nectarines, 2 doosjes blauwe bessen, 500 gram aardbeien, 8 pruimen en 6 mandarijntjes

Niet slecht, afgezien van het feit dat ik het een half uur op mn rug moest dragen en het zwaar was :’(

10 likes

Ahh klote is dat. Heb je het gesprek al gehad? Hoe ging het?

Ik denk dat mn lichaam aan mn dieet is gewend. Ik laat een stuk minder scheetjes

4 likes

OMG, dat papier :heart_eyes:. Dat MOET ik ook hebben. Hopelijk heeft mijn action het ook.

1 like