Oh ja, die zijn zooooo lekker! Goede keuze!
Hoe eet je ze eigenlijk! Gewoon los of met iets erop? Ik eet voornamelijk hartige dingen op brood, maar denk dat dit lekkerder is met iets zoets. Maar wat?
Dadelspread, kokospasta, hagelslag?
Ik zou hier een beetje zoete roomkaas opdoen
Gewoon zo kaal als tussendoortje, met iets erop proef je de zoete kaneel niet meer zo goed.
Ik ga binnenkort naar een Amazing oriental. Hebben ze niet bij ons in de buurt dus een heel uitje
Wat is daar aan te raden om mee te nemen? Bijvoorbeeld iets lekkers om te snacken of als lunch? ik heb nu;
rice cakes, red peper chili flakes (van eten met nick), noodles, calpis soda, gyoza, mochi (welke is lekker?).
Lemper
Een potje crispy chilli in oil. Dat is echt mijn crack. Gooi het tegenwoordig echt overal bovenop, zo lekker. Deze:
Verder hebben ze alle soorten Samyang hot chicken noodles. En minder pittig: de risolles zijn heel lekker en ik koop daar ook silken tofu en kimchi voor gerechten.
Als je regelmatig Aziatisch kookt zou ik gewoon even een lijstje maken met ingrediënten die je veel gebruikt. Rijstazijn is bijvoorbeeld stukke goedkoper dan die kleine rotflesjes bij de AH. Zelfde met sojasaus, mirin etc.
Jaaaa deze chili olie!!!
Silken tofu haal ik er ook altijd en koreaanse glasnoedels voor japchae
Ik haal altijd een stuk pandan spekkoek. En voor het koken koop ik er graag sushi rijst, dat is een stuk goedkoper dan bij de AH, en een pot gochujang
Paneer, gochujang, rijstvellen, korean pancake mix. Verder haal ik vaak grote zakken specerijen(mixen) en dingen als sesamzaad, rawit pepertjes en kefir lime leaves uit de vriezer, currypasta’s en gedroogde peulvruchten op voorraad.
En ik had laatst een doosje met kant en klare masala dosa uit de vriezer, die vond ik echt heel chill als lunch.
Mocht je zelf kimchi willen maken kun je Gochugaru in een grote zak krijgen, die heb ik standaard in huis. Wonton vellen uit de vriezer (kleine vierkantjes), die zijn ook perfect om ravioli mee te maken. Rijstebloem voor het geval je brood bakt, daar kun je je rijsmandje fijner mee bebloemen dan met gewone bloem. Verder hebben ze hele chille hot sauce, ik loop ook altijd een rondje bij de kruiden en ik neem vaak weer een voorraadje noedels mee. Mocht je van Mexicaans houden hebben ze ook tomatillos in blik, fijn om in huis te hebben voor salsa.
Mocht de winkel waar je heen gaat ook een food court hebben zou ik zeker een broodje katsu halen, echt mijn all time fave daar. De bapao zijn ook lekker, maar de rendang wisselt een beetje in kwaliteit.
Gochujang, kimchi base mocht je dat willen maken, zak met daifuku, tteokbokki + saus, nongshim kimchi ramyun, thaise basilicum kan je heel lekker mee koken, en eigenlijk alles wat hierboven is gezegd. Idd ook dingen als vissaus en rijstazijn goedkoper kopen
Zeewier chips , aloe vera in siroop, zoete bao buns , tajin kruiden ( om op je fruit te doen. Is mexicaans maar ze hadden het in utrecht bij de a.o)
Qua mochi, ik heb er 3 geprobeerd en vond ze allemaal erg lekker. Van Mochi Lee de smaken mango en matcha, van little moons de smaak mango/passievrucht.
Als er bij Lidl Engelse week is, koopt mijn man altijd meerdere potjes jam / gelei / marmelade in citrussmaken want daar is hij gek op. Alleen de laatste Engelse week hebben we denk ik gemist, en de voorraad thuis is inmiddels op. Met Kerst in het vooruitzicht weet ik niet zeker of er nog weken komen met een landenthema dus vandaar dat ik elders heb gezocht naar alternatieven. Mijn man is ook bijna jarig dus leek het me leuk hem te verrassen.
Ik kwam op de site van Jac A van Zanten (volgens mij ook ooit getipt door @Bunnyslippers maar dat kan ik mis hebben), en daar heb ik diverse soorten zoet broodbeleg besteld in citrussmaken. Met name limoen vindt mijn man lekker.
En onze Lyle’s is bijna op en dat gebruiken we graag op Amerikaanse pannenkoeken dus daar heb ik ook meteen 2 flesjes van besteld.
Zo kunnen we wel een tijdje vooruit.
Jaaa die winkel zat eerst in Rotterdam centrum en is nu nabij mijn ouders verhuisd. Ga daar binnenkort weer eens langs, is gewoon een soort kleine loods maar dan ramvol producten. Nu vooral met kerstproducten ook leuk om rond te snuffelen. Ben vaak dol op die speciale kerst jams en chutneys…
Voor mij is het helaas wat ver weg, maar als ik weer in de buurt ben wil ik de winkel weleens checken! Ik hou wel van rondsnuffelen in dat soort zaakjes. Jac Bostelaar in Utrecht vond ik ook zo leuk, maar die is helaas dit jaar gesloten.
De website van Jac A van Zanten vind ik wat kneuterig en niet heel handig, maar het bestelproces, de levering en de producten zijn verder helemaal prima. Houdbaarheidsdata zijn mooi lang (tot ver in 2023) dus dat is ook prettig.
Woon je dicht bij arnhem of utrecht? In arnhem zit een winkel met allemaal engelse producten. En in utrecht (en nog wat andere plaatsen) zit kellys expat shop daar hebben ze ook engelse producten.
Utrecht is dichtbij, ik heb inderdaad begrepen dat Kelly’s daar sinds kort zit! Staat op de lijst om te bezoeken.