Ja! Volgende keer meer inslaan. Was nu voorzichtig, omdat ik in Portugal chocoladereep met ananassmaak heb gekocht en die was niet echt veel soeps.
Als chocola vies is, is het ook gelijk heel vies. Moet nog een beetje kotsen in mijn mond als ik denk aan de pure Lindt reep met roze peper die ik ooit had gekocht
Klinkt goddelijk
Ik heb helaas voor jou de reep weggegooid, maar was net chocola met zeepsmaak. Was zelf ook verbaasd want vind niet snel iets echt zo vies dat ik het weggooi.
Zeep of toch koriander.
Ik heb een superieur palet, dus ik kan koriander daadwerkelijk proeven zonder zeepsmaak. Hoef het alsnog niet per se in een Lindt reep trouwens.
Ik vond sprungli chocolade (bonbons) heel lekker
Ik proef nog steeds de chocola met drop uit IJsland. Geen idee waarom dat me überhaupt een goed idee leek.
Weer eens naar de amazing oriental gegaan en deze crispy chili in oil gehaald, en gochujang (eerste keer), gefermenteerde zwarte boontjes (ik at vaker bij Bananas in Utrecht silken tofu met saus van deze boontjes, zo lekker) en zachte tofu. Echt een wonderland altijd, kan er zo lang rondlopen
Net gegeten. Ik ben verslaafd.
ja ze zijn goed he! echt mijn allerlievelingschips
Dit klinkt fantastisch. Bij welke winkel? Rewe? Kaufland?
Muller, Rewe en Ecenter. Maar verwacht ze ook wel bij Kaufland! Was nu alleen even snel naar Kranenburg dus (nog) niet naar Kaufland geweest…
Ik haal normaal altijd soojeonggwa bij een klein Koreaans winkeltje maar ze hebben al heel lang issues met de levering, en laatst ookal in een restaurant waar ik was. Ik mis het en bij de meeste toko’s is het sowieso niet te vinden
Welke boontjes zijn dit?
Deze! Mijne is ietsje anders maar wel zo’n geel kartonnen “blik”, er staat op preserved soy beans with ginger, op de achterkant staat wel black soybeans als ingrediënt. In mijn toko lag het bij de gula djawa, suiker etc dus niet waar je zou verwachten
Ik ben benieuwd!! Waar eet je het nog meer mee behalve silken tofu? Is de fermentatie smaak erg penetrant?
Ik heb een tijdje terug natto gevonden bij mn toko eindelijk! Zit nog in de vriezer maar ben erg benieuwd haha.
Geen idee, heb er verder nog nooit mee gekookt! Ik zag het wel voorbij komen in een recept voor vegan mapo tofu bijv
En in het tofu gerecht vond ik het niet penetrant, zoals ik in het artikel lees verdwijnt dat heftige door het in een gerecht te verwerken
Die boontjes zijn zo lekker. Ik maak ook graag een recept van Emma de Thouars waarbij je van die boontjes een saus maakt met sojasaus, crisp in chili olie en uiteraard gember/knoflook etc, en dan met (stevige) tofu en sperziebonen. Snel klaar en echt heel lekker bij elkaar
Je kan er ook een rayu mee maken die super lekker is als dip/dressing oid bij heel veel dingen.