Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Binnenkort ben ik op vakantie in België en dan ga ik ook kort de Franse grens over. Tot nu toe staan deze dingen op mijn boodschappenlijstje voor Frankrijk:

• Persillade en andere kruiden
  • Fleur de sel
  • Jam van o.a. Bonne Maman (m.n. de smaken die in NL niet verkrijgbaar zijn)
  • Brets chips
  • Ancel pudding
  • Bakproducten algemeen
  • Marseille zeep
  • Le Petit Marseillais
  • Bouillonblokjes
  • Kaasjes
  • Boter
  • Honing
  • Mosterd (dijon en savora)

Als jullie nog musthaves hebben uit de Franse supermarkt hou ik me aanbevolen. :smiley:

4 likes

Gepofte knoflook en sjalotjes. (Ik ken het zelf niet maar mijn broertje neemt het altijd graag mee vanuit de Franse supermarkt.)
En misschien staan hier nog tips?

7 likes

Ik vond rozenwater en oranjebloesem (water?) Vorig jaar voor weinig in een Leclerc:)

3 likes

Kastanjepuree! De bouillonblokjes zijn zo fijn uit Frankrijk. Daar kan je niet genoeg vna meenemen.

5 likes

@FrauHelga ja die van knorrr met olijfolie!!

4 likes

Oh dit klinkt interessant! Wat is er dan anders aan de bouillonblokjes?

Wat ik vroeger op vakantie wel eens at, is de Tabouleh uit blik uit de Carrefour. Voor een kant-en-klaar maaltijd vind ik die wel lekker haha. Je moet dan de couscous met het blikje mixen en klaar, het is 1 pakket. Niet een heel culinair product misschien (dus misschien niet waar je naar op zoek bent), maar vond het altijd chill als kant-en-klaar maaltijd. Als we die in Nederland zouden hebben zou ik 'm echt standaard in huis hebben denk ik, voor als ik geen zin heb om te koken.

Edit: deze

8 likes

Ik ga naar de VS voor werk (totaal onboeiende plek) en heb een paar vrije dagen om te shoppen! Wat moet ik echt meenemen uit de supermarkten?

Edit: wil zeker ook snoep meenemen voor mn kinderen dus die tips zijn welkom :star_struck:

Noosa yogurt. Chocolade laten liggen.

1 like

M&m’s! De caramel en amandel versies :drooling_face:

2 likes

De 7 eleven supermarktjes in de stad vond ik niet zoveel aan. Klein assortiment. Ik heb de metro gepakt naar een grotere supermarkt, genaamd ÆON (in een mall, dus ook nog verder kunnen shoppen)

Gekke KitKats, yuzusap, kruiden (bv shichimi togarashi), Japanse curry pastes (Golden Curry), sauzen (bv voor okonomiyaki of ponzu saus) groene thee, matcha, chocolade met matcha erin (merk vergeten ik denk Meiji), gedroogde shiitake paddenstoelen, gedroogde yuzu
Ik vond het schoonmaakgangpad ook heerlijk, weet niet meer wat ik allemaal heb gekocht, maar dit was me ook bijgebleven:

Kan je gel in de vorm van bloemen in je wc-pot zetten en blijft meerdere doorspoelbeurten zitten.

Destijds ook Kewpie mayo gekocht daar, maar kan je hier ook krijgen. Alleen in NL louter met normale opening geloof ik, in Japan heb je ook andere soorten openingen waardoor je ander kan doseren en decoreren.

Er zullen vast meer dingen bij zitten (hierboven) die je ook in NL kan krijgen (bij de Aziatische supermarkt of online), maar dat hou je.

Daiso 100 yen shops zijn ook fantastisch! Wat je daar allemaal tegenkomt.
Verder heb ik er Japans aardewerk en kimono’s gekocht.

9 likes

Ahh top klinkt heel goed allemaal!! Dankjewel voor alle tips

1 like

Snel bezoek aan de Spar in België:

Naar de Noir de Noir chocopasta ben ik erg benieuwd.
K3 chips zijn voor mijn dochter. En de Brets chips zijn volgens mij de smaak die @Bunnyslippers tipte!
Pistache chocola is voor een familielid, bier voor mijn man.

12 likes

Ik had ze weer gekocht naar aanleiding van @TantePollewop ! Ik vind veel smaken van ze lekker, ook pesto mozzarella etc. Heb denk ik inmiddels al weer ruim 20 smaken op haha. Ze blijven met andere komen.

4 likes

De rode ui cheddar is ook heel lekker. Zijn er vleessmaken die jij lekker vindt? Die vind ik meestal tegenvallen van andere merken, maar van Brets heb ik ze nog nooit geprobeerd.

3 likes

Brets is een top chippie. Mijn favoriet van dat merk is Piment d’Espalette/Chevre. Ik verheug me nu al weer op de vakantie in Frankrijk.

2 likes

Ik vind die poulet braise en cote de boeuf wel lekker van Bret’s! Oh en pizza smaak vind ik ook top :ok_hand:t3:

2 likes

Ik vond cote de boeuf wel een aanrader! Echt zo’n vies-lekkere smaak

3 likes

Oké dit is de hemel in een potje. :heart_eyes:

17 likes

Is dit een echt goede extra pure chocopasta? Ik was verslaafd aan die van fairtrade (alsof je ganache op je brood smeert, ZO lekker) maar die maken ze niet meer, en al het andere is te zoet of niet lekker.