De 7 eleven supermarktjes in de stad vond ik niet zoveel aan. Klein assortiment. Ik heb de metro gepakt naar een grotere supermarkt, genaamd ÆON (in een mall, dus ook nog verder kunnen shoppen)
Gekke KitKats, yuzusap, kruiden (bv shichimi togarashi), Japanse curry pastes (Golden Curry), sauzen (bv voor okonomiyaki of ponzu saus) groene thee, matcha, chocolade met matcha erin (merk vergeten ik denk Meiji), gedroogde shiitake paddenstoelen, gedroogde yuzu
Ik vond het schoonmaakgangpad ook heerlijk, weet niet meer wat ik allemaal heb gekocht, maar dit was me ook bijgebleven:
Kan je gel in de vorm van bloemen in je wc-pot zetten en blijft meerdere doorspoelbeurten zitten.
Destijds ook Kewpie mayo gekocht daar, maar kan je hier ook krijgen. Alleen in NL louter met normale opening geloof ik, in Japan heb je ook andere soorten openingen waardoor je ander kan doseren en decoreren.
Er zullen vast meer dingen bij zitten (hierboven) die je ook in NL kan krijgen (bij de Aziatische supermarkt of online), maar dat hou je.
Daiso 100 yen shops zijn ook fantastisch! Wat je daar allemaal tegenkomt.
Verder heb ik er Japans aardewerk en kimono’s gekocht.