Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Bedankt! Ik ga naar monschau, idd ook naar de DM. Ik zag dat daar een kaufland vlakbij was dus waarschijnlijk wordt dat em :grinning: heb je aanraders qua Vega producten?

1 like

Kaufland inderdaad! Die is nog wat betaalbaarder dan Edeka en Rewe en het assortiment is dik in orde. Mocht je van bakken houden, dan kan ik het bakschap ook van harte aanbevelen. Vaak is dat vrij voorin de winkel.

2 likes

Ik heb geen idee of je er van houdt, maar knödel en schupfnudeln. Knödel hebben ze ook nog in veel soorten en pakjes die pas thuis gedaan hoeven worden waardoor het lang houdbaar is

2 likes

Ja ik ben recent weer beginnen bakken dus dat is een goede idd ! Heb je nog tips qua merken of producten die echte must haves zijn?

2 likes

Ruf en Dr. Oetker zijn fijn. Mocht je producten zien van Kathi dan is dat ook een goed merk.
Vanillestokjes zijn goed verkrijgbaar in Duitsland, en gemalen noten zijn er een stuk voordeliger.

En sommige cakemixen vind ik prettig en makkelijk in gebruik. Dit is mijn favoriete bakmix. In het bakschap zijn ook leuke decoraties te vinden, ingrediënten en smaakstoffen, enzovoort. Er is veel te kiezen.

Verder bezoek ik in Duitse supermarkten altijd het jam-schap, de toetjesafdeling, en kijk ik naar lekkere koffiebroodjes en zo. En mocht je chocolade lekker vinden; er is veel van Lindt verkrijgbaar.

3 likes

Ik vind alles van dit merk heel lekker. En ze hebben alles van bifi vega als je dat lust en ook wel leuke dingen zoals vega gerookte zalm.

2 likes

en @FrauHelga dankjewel voor de tips, hier kan ik zeker wat mee :smiley:

1 like

Voor het kerstassortument hebben ze vaak lebkuchen, printen en iets war ik heerlijk vind is blatterkrokant, naar dat is niet altijd te vinden
Milka sneeuwballen, vroeger waren die er in nederland maar niet altijd meer
Wat ik ook altijd meeneem is zwieback van brandt en vooral degene met kokos

2 likes

Als je van bakken houdt zou ik aanraden vanillestokjes daar te kopen. Hier zijn ze niet te betalen

1 like

Monschau… de lokale mosterd van de molen is heerlijk. En geen idee of het vegan is maar de Printen (soort taaitaai/lebküchen) zijn ook lekker.

4 likes

Ik vind zelf ‘HIT’ het fijnste in Duitsland. Wel duurder dan eerder genoemde, maar voor veggie wel heel fijn. En hebben ook verse (vega) maaltijden, salades enz die je zelf kan samenstellen. Veel sapjes, vers fruit. En een wat meer bijzonder assortiment ten opzichte van andere Duitse supermarkten.

3 likes

Mocht je bij de kaufland kopen, koop dit niet, ik herhaal koop dit niet!:hot_face:
Heb bijna de hele verpakking leeg gegeten in 1 keer. De binnenkant is crème en smaakt echt naar bueno, en de buitenkant is zo’n dun rolletje dat uit meerdere laagjes bestaat waar je aan blijft knagen🐹

10 likes

Lijken ze op die rolletjes van action? Die open ik en ineens is het blik leeg

4 likes

Haha ik las deze zin en dacht ‘goh vreemd, dit leek me nou echt iets dat heel populair zou zijn op het forum’ :joy:

7 likes

Lekkerder, dunne laagjes die je zo van het rolletje afbijt met je voortanden, en de binnenkant is heel smeuïg. Jammer dat ze niet ook in zo’n handig blikje zitten als die van de Action :joy:

4 likes

Wat heb je uiteindelijk meegenomen? Nog aanvullende tips misschien? :star_struck:

2 likes

Een tandartsafspraak in reepvorm, maar wel van genoten.
(gekocht in Griekenland)

19 likes

Ik heb laatst deze in duitsland gekocht, erg lekker! Sommige stukjes hadden iets teveel limoensmaak naar mijn mening, maar in een zak paprikachips heb je er ook soms een stukje inzitten wat net iets meer smaaak gevangen heeft dan de rest, ik vond het niet vervelend iig. Als ik ze nog eens tegenkom neem ik een paar zakken mee.

6 likes

ohhh ja deze is zo lekker! Hij is weleens bij TK Maxx te koop en dan koop ik gelijk een paar zakken

2 likes

Iemand nog tips voor Milaan? Heb al wat algemene Italië tips overgenomen plus de drogisterij lijst van @Kwal haha.